Rali-ob: Herczig a bajnok

2009.08.30. 21:55

Az utolsó futam eredményétől függetlenül a Herczig/Baranyai páros nyerte a nyílt bajnokságot, ehhez elég volt a második helyen célba érniük Turán Frigyes mögött. A végeredmény nem hivatalos, mert a Peugeot 307 WRC a verseny végén nem érte el a minimális tömeget, Turánékat kizárták, ám fellebbeztek. Az országos értékelésben a Botka/Szenner duó volt a leggyorsabb.

Forrás: [origo]

Herczigék okosan versenyeztek, nem vállaltak felesleges kockázatot. Bajnoki címük megérdemelt, az egész szezonban ők nyújtották a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt, és amikor kellett, a szerencse is melléjük szegődött


A családias hangulatban lezajlott szombati versenynap után mindössze négy szakasz maradt vasárnapra. Ezek viszont újak voltak, korábban soha nem rendeztek rajtuk bajnoki futamot. A nyílt értékelésben indulók között egyszerű volt a képlet: Turánnak mindenképpen nyernie kellett ahhoz, hogy életben maradhassanak bajnoki álmai, Herczig számára viszont akár egy harmadik hely is elég volt ahhoz, hogy ő legyen 2009 végő győztese. Tőlük messze lemaradva Érdi Tibor állt a harmadik helyen, akit az országos értékelésben vitézkedő Botka Dávid szorongatott. A szombati esőben abszolút szakaszgyőzelmet is szerző pilóta alaposan elhúzott a többiektől, az N4-es riválisok csupán a kategória második helyéért vívhattak nagy csatát.

A napi első pálya a a Nagyrozvágy-Dámóc közötti országút volt, a gyorsasági több falun is áthaladt. Herczig kezdett a legjobban, valamicskét faragott hátrányából, Érdi pedig növelte előnyét Botka előtt, akit Osváth is megelőzött. utóbbinak fontos volt a minél jobb szereplés, hiszen csak így maradhatott matematikai esélye az országos bajnoki cím megszerzésére Hadik ellenében. A következő gyorsaságin Turán visszavágott, de hiába futott volna akármennyivel jobb időt vetélytársainál, nem a saját kezében volt a sorsa. A forgatókönyvet már csak Herczigék váratlan vezetői vagy műszaki hibája írhatta volna át, de az utolsó előtti szakaszon a legnagyobb esemény talán a Szíjj/Magyar páros abszolút negyedik ideje volt, a záró gyorsaságin pedig az, hogy Herczig nem spórolta el, és egy legjobb idővel ünnepelte első abszolút bajnoki címét.

Forrás: [origo]

Egyelőre a levegőben lóg a Turán/Zsíros páros futamgyőzelme, a Peugeot 307 WRC könnyebbnek találtatott a kelleténél. A pályán mindenesetre ők voltak a leggyorsabbak


Futamgyőzelmeket már korábban is szerzett a pilóta, idénre azonban minden összeállt: az olasz Aimont csapattól bérelt Impreza WRC a benne ülő versenyzőkhöz hasonlóan megbízható és gyors volt. Utoljára éppen tíz esztendővel ezelőtt nyerte Subaru a magyar bajnokságot, akkor Kiss Ferenc Büki Ernővel az oldalán ünnepelhetett. A Turán/Zsíros egység sorozatban második futamgyőzelmét aratta, és ezzel a bajnokságban is feljöttek a második helyre. Érdiék ismét - idén már negyedszer - a harmadik helyen végeztek, s ezzel megnyílt a lehetőség az év végi bronzra is, hét pontra közelítették meg az ezúttal távolmaradó Spitzmülleréket. A Nyírség-rali negyedik helyén futott be az országos értékelés első helyezettje, a Botka/Szenner páros. Ők csak az előző futamon kapcsolódtak be ebbe a sorozatba, előtte egy A8-as Lancerrel a nyílt értékelésben indultak, így az összetett alakulásába már nem szólhatnak bele. Annál inkább a mögöttük végző Osváth/Farnadi páros, akik maguk kögött tudták tartani a bajnokságot vezető Hadikékat, így a döntés az utolsó futamra marad.

Hetedik helyen ért célba Asi régebbi A8-as Mitsubishijével Szíjj Zsolt és Magyar Gábor, megelőzve Trencsényiéket, a Rabócsi/Somogyi párost, illetve az első tízbe még épp beférő Pintér Lászlót és Földesi Csabát. A kétkerék-hajtásúak között az egy szem S1600-os autó győzött, Pálinkásék mögött pedig Kőváry Barna végzett az R3-as Clióval. A kevés induló miatt sokan pályafutásuk legjobb abszolút eredményét érték el, de ilyen körülmények között is kiemelkedő a H csoport élmezőnyének teljesítménye: a Mucsina/Csoór duó a Celica GT4-gyel a 17., a Lada VFTS-t hajtó Boroznaki/Kiss egység a 20. helyen ért célba.

A verseny utáni technikai ellenőrzésen Turánék Peugeot 307 WRC-jének tömege nem érte el a szabályok szerinti minimális értéket, így kizárták őket. A csapat megfellebbezte a döntést a mérés nem megfelelő módszere miatt. Csak emlékeztetőül, korábban is volt már ilyenre példa, Asi esetében, akkor kiderült, hogy valóban nem megfelelően mérték meg az autót.

Forrás: [origo]

Nagy lépést tett az országos bajnoki cím felé a Hadik/Juhász páros. A Subaru ezúttal lemaradt a Mitsubishik mögött, de hibátlanul üzemelt


Az idei ralibajnokság utolsó futama októberben lesz, melyet Nyírád és murva helyett Komlón, aszfalton rendeznek. Mivel sok kategóriában már tét nélküli lesz a küzdelem, csak remélni lehet, hogy a versenyben ténylegesen indulók mezőnye méltó lesz egy bajnoki futamhoz. 

A verseny végeredménye*:

1. Turán/Zsíros Peugeot 307 WRC WRC 1:03:37,0
2. Herczig/Baranyai Subaru Impreza WRC WRC +27,3
3. ifj. Érdi/Rubóczky Subaru Impreza WRC WRC +3:03,9
4. Botka/Szenner Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +3:28,5
5. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +4:24,4
6. Hadik/Juhász Subaru Impreza N12 N4 +4:35,6
7. Szíjj/Magyar Mitsubishi Lancer Evo VI A8 +5:16,0
8. Trencsényi/Trencsényi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +5:21,1

*a végeredmény nem hivatalos


A kategóriák győztesei:

A8 Szíjj/Magyar Mitsubishi Lancer Evo VI
A7 Kőváry/Szentiványi Renault Clio R3
A6 Keller/Bencze Suzuki Swift Sport
A5 - -
S1600 Pálinkás/Bagaméri VW Polo S1600
N4 Botka/Szenner Mitsubishi Lancer Evo IX
N3 Kovács/Papp Opel Astra GTC CDTI
N2 Alberti/Alberti Honda Civic VTi
H10 Mucsina/Csoór Toyota Celica GT4
H9 Boroznaki/Kiss Lada VFTS


A nyílt bajnokság állása:

1. Herczig/Baranyai Subaru Impreza WRC 105
2. Turán/Zsíros Peugeot 307 WRC 81
3. Spitzmüller/Kazár Mitsubishi Lancer WRC 69
4. ifj. Érdi/Rubóczky Subaru Impreza WRC 62
5. Hideg/Kerék Mitsubishi Lancer Evo VI 42
6. Turi/Tóth Subaru Impreza WRC 31


Az országos értékelés állása:


1. Hadik/Juhász Subaru Impreza N12 112
2. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX 104
3. Trencsényi/Trencsényi Mitsubishi Lancer Evo IX 90
4. Pethő/Bacigál Mitsubishi Lancer Evo IX 65
5. Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX 48
6. ifj. Tóth/Tagai Peugeot 207 S1600 45


Nemcsak az nyílt bajnokság abszolút bajnoki címe talált gazdára a hétvégén, több kategóriában is megszületett a végső győztes. Volt, akinek ehhez futamgyőzelmet kellett szereznie, volt, akinek egy kiesés is elég volt. Íme a lista:

Nyílt bajnokság:

abszolút Herczig/Baranyai Subaru Impreza WRC
A csoport Hideg/Kerék Mitsubishi Lancer Evo VI
A8 Hideg/Kerék Mitsubishi Lancer Evo VI
H10 Mucsina/Csoór Toyota Celica GT4
H9 Csépe/Tóth Lada VFTS


Országos bajnokság:

A csoport Ollé/Czakó Suzuki Swift S1600
S1600 Ollé/Czakó Suzuki Swift S1600
A6 Németh 16V/Béres Skoda Felicia Kit-Car
N3 Bessenyey/Papp Opel Astra GTC CDTI
N2 Magyar/Budai Suzuki Swift Sport