Ár-érték és tigrisorr - Kia Cee'd facelift menetpróba

Az 1,6-os dízel kivételével a motorok maradtak a régiek, de a csökkentett belső súrlódásnak, az átfésült vezérlésnek és a kis gördülési ellenállású Michelin gumiknak köszönhetően átlagosan öt százalékkal csökkent az étvágyuk. Ne tévesszen meg senkit, ha mostantól a Cee'd-eladások felét kitevő 1,4-es alapmotor adattábláján 90 lóerős teljesítményt olvas a korábbi 109 helyett: ez bizony ugyanaz az erőforrás, ugyanazokkal a menetteljesítményekkel, csak az adózási törvények miatt letagadtak 19 lóerőt az erejéből. A változó szelepvezérlésű motor továbbra is a piac egyik legjobb 1,4-ese, 11,7 másodperc alatt gyorsul fel vele a Cee'd 100 km/órára, és a 187 km/órát is elérheti. Erősen kihúzatva nem a hangereje, sokkal inkább a hangszíne volt kicsit zavaró, de ez is csak azért, mert a szél-és gördülési zajt a modellfrissítésnél csökkentették a kocsiban.

Forrás: Kia

Komfortosabb lett a rugózás, ez már nagyon hiányzott
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Azok a kollégák, akik vezették a 126 lóerős 1,6-ost is, nem sok jóról számoltak be, állításuk szerint érzésre semmivel sem megy jobban vele az autó, mint a két decivel kisebb motorral. Bezzeg az új 1,6-os, 115 lóerős dízel egészen más világ, egyértelműen ezzel a motorral a legharmonikusabb a Cee'd. Halk, erős, szinte a pincéből húz, alig érezhető a turbólyuk, átlagfogyasztása pedig a gyár szerint 4,4 liter. Már 1500-as fordulatszámnál 230 Nm csavarja a főtengelyt, így nagyon rugalmas, ráadásul mostantól öt-helyett hatfokozatú kézi váltóval készítik. Sajnos itthon nem kerül bele a részecskeszűrő, mert a hazai vásárlók nem fizetnék meg az árkülönbözetet, de részecskeszűrővel sem teljesíti az Euro 5-ös normákat, csakúgy, mint a magasabb ára miatt nagyon alacsony eladásokat produkáló kétliteres, 140 lóerős dízelmotor.

Forrás: Kia

Az új 1,6-os dízel ugyanazt tudja, mint a régi. Ezzel a legjobb a Cee'd


Fontos újdonság, hogy megjelent a start-stop rendszer, amit a Kia ISG-nek nevez. A motorleállító- és újraindító a kétliteres motorokon kívül mindegyik erőforráshoz rendelhető lesz. 100 ezer forintos felára miatt valószínűleg itthon kevesen fogják kérni, pedig az Eco Dynamic csomag részeként még fékenergia-visszatáplálást és alacsony gördülési ellenállású Michelin abroncsokat is adnak hozzá, és az ilyen Cee'dek arra is figyelmeztetnek, hogy mikor kell sebességet váltani. ISG-vel az új dízelmotor szén-dioxid kibocsátása 115 g/km-re csökkent, de még a kombi is 120 g/km alatt van, ezért több Nyugat-Európai országban adókedvezmények illetik meg.

Forrás: Kia

Az ISG nevű start-stop rendszer és az ESP is kikapcsolható


Korábban sok kritika érte a Cee'd futóművét túlzottan kemény rugózása miatt, ebből a szempontból testvérmodellje, a Hyundai i30 sokkal jobban teljesített. A Kia most áthangolta a futóművet, lágyabb rugókat és új kanyarstabilizátorokat épített be, és a lengéscsillapítók beállításai is változtak. Sajnos a tükörsima osztrák országutakon nem derült ki, mennyivel lett komfortosabb, az viszont érezhető volt, hogy továbbra is remek az úttartás, billegést és bizonytalanságot nem tapasztaltam. Közvetlenebbre vették a kormány áttételezését, most ütközéstől ütközésig csak 2,7-et fordul, így az autó azonnal reagál a legkisebb elmozdítására is. Az, hogy mégsem éri el egy Ford Focus vagy Mazda3 kormányzásának színvonalát, a túlzottan kevés visszajelzést okozó, szintetikus érzést nyújtó elektromos rásegítés miatt van, ezen sajnos nem segített a modellfrissítés. Legalább azzal vigasztalhatja magát a tulajdonos, hogy az elektromos szervóval három százalékkal kevesebbet fogyaszt az autó, mint a hagyományos hidraulikus rásegítéssel.

Forrás: Kia

Alig formázott, de azért megfelelően kényelmes, kemény tömésű ülések


Javítottak az aktív biztonságon is, a 170 ezer forintba kerülő menetstabilizáló új funkciókkal bővült. Ilyen a hegymeneti elindulást segítő asszisztens, amely emelkedőn a fékpedál felengedését követően még három másodpercig megtartja az autót, az új kitörésgátló pedig arra is képes, hogy a kormányzásba is belenyúljon: megcsúszás esetén az autó megfogását úgy segíti, hogy a helyes irányba könnyebb, a rossz irányba nehezebb lesz tekerni a kormányt. A passzív biztonság csak annyival javult, hogy az EX szinttől szériában jár az ostorcsapásos sérülésektől óvó aktív fejtámla, de többre nem is volt szükség, mert a Cee'd már a modellfrissítés előtt is öt csillagot kapott az EuroNCAP-tól.

Forrás: Kia

3,3 millió forint lett az ötajtós, 1,4-es Cee'd alapára


Az importőr tájékoztatása szerint az új Cee'deket már szeptember közepétől elkezdik forgalmazni, 100 ezer forinttal magasabb áron, mint a régit, cserébe távirányítós lett a központi zár, és a hétéves garanciát a magyar importőr hétéves assistance-szolgáltatással egészítette ki. A háromajtós mostantól hárommillió forinttól, az ötajtós 3,3 millió forinttól, az 534 literes csomagtartóval rendelkező kombi pedig 3,5 millió forinttól lesz elérhető. Érdemes megemlíteni, hogy egy háromajtós, 80 lóerős Volkswagen Golfot 4,42 millió forinttól, egy ugyanennyi ajtóval és lóerővel rendelkező Ford Focust pedig 4,25 millió forinttól lehet megvásárolni, két év garanciával, bár széria menetstabilizálóval.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK