Elképesztően szoros az állás az Ausztrál-rali második napja után: Sordo, Hirvonen és Loeb 0,1 másodpercen belül vannak egymáshoz képest. Vasárnapra a címvédőnél a helyzeti előny, mivel csak harmadiknak rajtol majd, míg finn riválisa elsőként.

Forrás: AFP

Már megint akarata ellenére jutott Hirvonennek az első rajtpozíció. Nagyon nehéz dolga lesz a záró napon, pláne, hogy nem csak Loebbel, hanem Sordóval is meg kell küzdenie, ráadásul Hirvonen már nem nagyon tud neki segíteni


A péntek délutánra felszáradó pályákat az éjjeli eső sártengerré változtatta, így nemcsak hosszúnak, hanem nehéznek is ígérkezett a második versenynap. A pilóták nagyon korán, reggel hat óra előtt elhagyták a szervizparkot, mivel 132 km etap várt rájuk az első gyorsaságiig. Azon Hirvonen volt a leggyorsabb, ezzel összetettben meg is előzte a két gyári Citroënt, pedig egy helyen lecsúszott az útról, és nekiment egy postaládának, amely kiverte a Focus WRC hátsó oldalablakát. A következő szakaszon viszont Loeb leiskolázta a mezőnyt, hat másodpercet vert a második Sordóra és Hirvonenre. Bár a pályák száradóban voltak - az ötödikként rajtoló Loeb ezért is táltosodott meg - Henning Solberg Fordja egy vízátfolyáson felúszott, felborultak, az autó eleje alaposan megsérült.

A harmadik pályán megint Loeb futotta a legjobb időt, ezzel nagyon megközelítette a még mindig élen álló Latvalát. A többiek szorosan követték a világbajnokot, így az első helyeken nem volt további változás. A szervizpark előtt még egy szakasz volt hátra, melyet Hirvonen nyert, így a nap felénél Latvala, Loeb, Hirvonen, Ogier, Sordo volt az állás. Rautenbach nem tudott már visszamenni a csapatához, mivel lecsúszott az útról, és nem tudott kijönni az árokból. Mivel az idő megjavult, a pályák felszáradtak, délutánra a negyedikként és ötödikként rajtoló Sordo és Loeb menetelése volt várható.

Henning Solberg hihetetlen kalandjai

Forrás: AFP

Másnak egy szezonra is elég lenne ennyi balszerencse, amennyi Henning Solberget érte szombaton. A norvég jókedve ennek ellenére továbbra is töretlen


Alighanem maga sem gondolta reggel, mi mindent él majd át szombaton Henning Solberg. A második gyorsaságin felúszott autója a vízre, és beesett az árokba. A pilóta hüvelykujja már ekkor megsérült, de még nem tudta hogy eltörött, csak azt érezte, hogy nagyon fáj. Ezzel azonban nem is nagyon foglalkozott, fontosabb volt, hogy egy pózna beverte a szélvédőt, ezért gyorsan megszabadultak tőle, hogy kilássanak. A helyzet nem volt új a norvég számára: korábban már kétszer, Svédországban és Új-Zélandon is járt így, akkor ráadásul hóesés, illetve szakadó eső nehezítette a dolgot. Ezúttal a navigátor, Cato Menkerud pótolta az égi áldást, aki mialatt menet közben az egyik lábával próbálta a helyén tartani a leesni készülő géptetőt, a másikkal véletlenül beindította az ablakmosót. A WRC-kben a kürt mellett ezt a funkciót is a navigátor kezeli, ezúttal talán nem lett volna rá szükség. A kalandsorozat nem szegte a kettős kedvét, a Stobart csapat a szervizparkban helyrehozta az autót, és délután már ötödik időket is tudtak autózni. A záró napon saját csapattársuk, a Wilson/Martin páros lesz a legnagyobb ellenfelük.



Így is történt, a délutáni négy gyorsasági közül az első hármat Loeb nyerte. A szuperspeciál előtti utolsó pálya hivatott meghatározni a vasárnapi rajtsorrendet, ezért számítani lehetett arra, hogy a Citroën pilótái ismét taktikázni fognak. Loeb a cél előtt lelassított, így a szakaszt Sordo nyerte, ezzel a franciának saját csapattársát, és Hirvonent is sikerült maga elé engednie. Latvala saját és a Ford balszerencséjére defektet kapott, 50 másodperces hátrányt szenvedett, így aligha lesz alkalma csapattársát segíteni vasárnap. A beíróban elmondta Loeb, nem szeret lassítási versenyt játszani, de ha nem tette volna meg ezt a lépést, esélye sem lett volna a záró napon. Este ismét a belvárosi száguldással végződött a program, ahol a csütörtöki és pénteki kettős győzelem után Ogier ismét verhetetlen volt. Nagyon kis időkülönbségek választották el a versenyzőket, a "nagyok" soha nem látott szoros állással térhettek nyugovóra: Sordo egy tizeddel előzi meg a holtversenyben álló Hirvonent és Loeböt. Negyedik helyen - lőtávolon kívül, jócskán lemaradva - Latvala áll, Ogierrel a nyakán. Hatodik a kalandos napot záró Henning Solberg, hetedik Wilson, nyolcadik Villagra.

Forrás: AFP

A második nap után Sordo vezet, mégsem várja senki, hogy Ausztráliában szerzi meg első futamgyőzelmét. Jó szereplése viszont aranyat érhet Loebnek


A PWRC értékelésében Martin Prokop állt az élre, így továbbra is életben vannak világbajnoki álmai. Riválisai közül Araujó felborult, s bár folytatni tudta, visszaesett a negyedik helyre. Második a Mason/Mason páros, harmadik a Crocker/Atkinson duó, ám ők összetettben nem zavarnak sok vizet.

Vasárnap a világbajnoki sorozat leghosszabb záró napja következik, tíz gyorsaságival. Hirvonen alighanem esőért imádkozik, hogy ne jelentsen nagy hátrányt számára az első rajtpozíciója, hiszen így igencsak Loebnek áll a zászló.

 

A verseny állása a második nap után:

1. Sordo/Marti Citroën C4 WRC 1:52:28,1
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC +0,1
3. Loeb/Elena Citroën C4 WRC +0,1
4. Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC +44,4
5. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC +46,2
6. H. Solberg/Menkerud Ford Focus RS WRC +2:42,4
7. Wilson/Martin Ford Focus RS WRC +2:43,2
8. Villagra/Perez-Companc Ford Focus RS WRC +3:59,8


A verseny állása a második nap után, PWRC:

1. Prokop/Tomanek Mitsubishi Lancer Evo IX 2:01:57,4
2. Mason/Mason Subaru Impreza WRX STi +18,3
3. Crocker/Atkinson Subaru Impreza WRX STi +56,4