Audi-újdonságok Frankfurtban

Vágólapra másolva!
Bemutatják az új A8 mellett az S5 Sportbacket, 1,2-es turbómotort kap az A3 és egy szupertiszta háromliteres dízelt az A4. Lehet, hogy az R8 vászontetős változatát is kiállítják, de ezeken kívül akár még két kocsi is megjelenhet a szeptemberi autószalonon.
Vágólapra másolva!

Az Audi legnagyobb érdeklődésre számot tartó újdonsága Franfurtban a vadonatúj A8-as lesz, de a luxusautó mellett is számos új modellel készülnek az ingolstadtiak.

Az A5 Sportback sportváltozata, az S5 Sportback a háromliteres, kompresszoros V6-os motort kapja meg az S4-ből. Ez az erőforrás 333 lóerős, 440 Nm-es csúcsnyomatéka pedig már 2900-as fordulatszámtól elérhető. A gyártó szerint a kocsi 5,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/órás csúcssebességet, ahonnan 250 km/óráig képes tovább gyorsulni. Fogyasztásnak az Audi optimistán 9,7 l/100 km-t előlegezett meg. Az S5 Sportback különlegességei közé tartozik a hétfokozatú S-Tronic duplakuplungos váltója, torsen-differenciálműves quattro összkerékhajtása, és feláras hátsó sport-differenciálműve, amely képes a hátsó kerekek között variálni a nyomaték nagyságát a gyorsabb kanyarvétel érdekében. Az 57,9 ezer eurós autó 2010 tavaszán jelenik meg a márkakereskedésekben.

Frankfurtban mutatják be az A3 1,2 literes TFSI motorral felszerelt változatát. Ez a mindössze 89,5 kilós, 1197 köbcentis erőforrás 105 lóerős és 1500 és 3500-as fordulatszám közt jelentkező csúcsnyomatéka 175 Nm. Átlagfogyasztása, az Audi szerint 5,5 liter, és csupán 127 gramm szén-dioxidot okád a levegőbe kilométerenként. A motorhoz hatfokozatú kézi váltót kapcsoltak és mind a háromajtós, mind az ötajtós Sportback változathoz elérhető, az előbbiben 11,1, az utóbbiban 11,3 másodperces százas sprintet produkálva. Minkét karosszériaváltozat képes megfutni vele a 190 km/órát, ami szép teljesítmény egy ekkora motortól.

Forrás: Audi

Audi S5 Sportback

Jön a szupertiszta, háromliteres TDI dízelmotorral felszerelt A4 is, amelynek új közös nyomócsöves befecskendezési rendszere 2000 bar nyomást tud produkálni. Égésterében nyomásérzékelő szenzorok találhatók, és a kipufogógáz-visszavezetés is hatékonyabb lett. Emellett érdemes megemlíteni, hogy a kocsi megkapja a gyártó DeNOX-katalizátorát, amely többek közt a nitrogén-dioxid kibocsátását csökkenti az AdBlue adalékanyag hozzáadásával. Mindent egybevetve, az összkerékhajtású A4-es ezzel a motorral 6,7 literes átlagfogyasztást produkál 100 kilométeren, és 6,2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet. Az A4 új TDI változata könnyen teljesíti a várhatóan 2014-ben életbe lépő Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásokat.

Forrás: Audi

Audi A3 1.2 TFSI

Biztosan nem érkezik Frankfurtba az új RS3, miután az Audinál hivatalosan is cáfolták a pletykát. Ellenben könnyen lehet, hogy ott lesz a nyitott R8 Spyder, és az R8 elektromos változata is tanulmányként.