L1 néven egy régi koncepció feltámasztását mutatja be a Volkswagen a Frankfurti Autószalonon, a tanulmány átlagfogyasztása egy liter körüli.

2002 áprilisában a Volkswagen már előállt egy olyan tanulmánnyal, amely az ígéretek szerint egyliteres átlagfogyasztásra volt képes. Az autóval Ferdinand Piech Wolfsburgból Hamburgba autózott a gyár igazgatósági ülésére, a végső összesítés szerint 0,89 literes átlagfogyasztást produkálva.

Hét évvel ezelőtt még túlságosan drága lett volna a sorozatgyártás, nem is számolt vele a Volkswagen reális alternatívaként, az L1 néven feltámasztott koncepciót viszont már szeretné piacra dobni a gyár. Ha nem is azonnal, de legkésőbb 2013-ban beindulna a termelés.

Formailag erősen építkezik a 2002-es tanulmányra az L1, az eltelt hét év azonban látszik a karosszéria kialakításán, egyes megoldások futurisztikusabbak lettek, elölről sci-fiket idéző lett az autó. Szénszálas erősítésű műanyagból készült a karosszéria, súlya mindössze 380 kiló, két utas foglalhat benne helyet. 3,81 méter hosszú, 1,2 méter széles és 1,14 méter magas a tanulmány, amely aerodinamikailag szinte mestermű, légellenállási együtthatója ugyanis mindössze 0,195.

Forrás: [origo]

Dízel-hibrid a meghajtás, a 800 köbcentis, kéthengeres gázolajost az 1,6-os TDI-ből barkácsolták, 10 kW teljesítményű elektromotor kapcsolódik hozzá. Normál, Eco üzemben 27 lóerő a dízelmotor teljesítménye, Sport módban 29 lóerővel lehet számolni. Kereken 100 Nm a maximális nyomaték, az elektromotort lítium-ion akkumulátorok táplálják.

Forrás: [origo]

Hogy közelebb kerüljön a sorozatgyártáshoz, a Volkswagen engedett kicsit az eredeti elképzelésekből, így az L1 átlagfogyasztása nem egy, hanem másfél liter száz kilométerenként. Cserébe elfogadható menetteljesítményeket produkál, százra 14,3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 160 km/óra. Tízliteres az üzemanyagtank, de ez a kis fogyasztás miatt 670 kilométeres hatótávolságra elég.