Merkel és a tömeg - Az első közönségnap

Vágólapra másolva!
Tíz nap múlva választások lesznek Németországban, és ezt nem csak onnan tudjuk, hogy Frankfurt tele van a kormányzó kereszténydemokraták és szocdemek, valamint a nagykoalíciós évek alatt ellenzékben megerősödött liberálisok plakátjaival. Az autószalont sem kerülte el a politika.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Hivatalosan is megnyílt és a jövő vasárnapig fogadja a látogatókat a Frankfurti Autószalon
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az teljesen rendben volt, hogy Angela Merkel nyitotta meg hivatalosan a kiállítást az Opel, így a német járműipar számára rendkívül fontos új Astra mellett pózolva. De ennyi nem volt elég, utána a Porschék mellett is fényképezkedett egy sort, az óvintézkedésekkel akkora tumultust okozva, hogy a hatalmas csarnokban szó szerint lépni sem tudtunk.

Az első közönségnap legszembetűnőbb változása a korábbiakhoz képest a mérhetetlen tömeg, ami a hétvége közeledtével csak fokozódni fog. Pedig ma munkanap van, igaz, most is rengeteg a külföldi. Kedden és szerdán csak a mintegy tízezer újságíróval, és az akkor 45 eurós jegyet kifizetőkkel kellett osztozni az autókon, kényelmesen beleültünk mindenbe. Na, ennek vége lett. Ráadásul itt is az van, ami máshol: a tömegautóknál (például Volkswagen stand) passzolgatni lehetne a kocsik között, a szuperkocsik környékén (például Wiesmann) megállt az élet.

Utóbbiakba a látogatók általában nem ülhettek be, többnyire a közvetlen közelükbe se mehettek. Csak a VIP-kártyát birtokló kevesek, és a maradék újságíró előtt nyíltak ki a kapuk. A Ferrari-Maserati páros ennél is tovább ment, ma már csak a klubtagokat fogadták, és azokat, akik az új 458 Italia leendő vásárlóiként bejelentkeztek egy menetpróba előtti első szemlére. Talán az egyetlen kivétel az Aston Martin Rapide, ahol gyorsan félnapos programmá nőtt egy üléspróba.

Szegény prospektusgyűjtőknek sem szolgáltak semmivel az olaszok. Miközben tegnap még hatalmas, vörös Ferrari-szatyrokkal szaladgáltak a médiamunkások, ma azt láttuk, hogy kétoldalas színes papírost se adtak senkinek. (Összehasonlításként: tegnap este fél nyolckor megpakolt kocsikon tolták be a BMW-hez a hatvanoldalas márka-magazinokat.)

Az új Astra azért állta a versenyt, délután is tömegek vették körül. Ha lesz újabb és újabb kormányzati pénz az eladási csúcsokat megdöntő roncsprémium-programra, jó esélyei lehetnek a Golf-konkurensnek. Formára legalábbis, mi úgy láttuk, tetszik az embereknek, akiknek most már csak arra kell szavazni jövő vasárnap, aki a kampányban ezt is megígéri.

A mai nap érdekességei még: a mezítlábas hoszteszek között bolyongva megtaláltuk az UFO Jonwayt (született Toyota RAV4), megállapítottuk, hogy a Renault nem csak kacérkodik a villanyautó-gyártás gondolatával, hogy érdemes várni az új Chevrolet Sparkra, megnéztük a Subaru Legacyt, és az ízléstelen Mansorykat.

Képgalériáink

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Első nap, első galéria

Első nap, második galéria

A kiállítás legszebb lányai



Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Az új Trabi

Az új Opel Astra

Reva, az indiai villanymini



Forrás: [origo]

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Saab 9-5

Toyota-Lexus stand

Villanyautók a Renault-nál



Fotó: Hajdú D. András [origo]

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Jonway UFO

Angela Merkel az Astrában

Új Subaru Legacy



Fotó: Hajdú D. András [origo]

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Chevrolet Spark

Mansory

Brabus



Forrás: AFP

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Forrás: Bugatti

Előkészületek

Harmadik nap

Bugatti 16C Galibier