Lecserélheti az RS6 V10-es motorját az Audi, a helyettes egy erősebb és takarékosabb duplaturbós V8-as jöhet.

Úgy hírlik, hogy az Audi ezentúl alaposan meggondolja, melyik modelljébe szerel V10-es benzinmotort, az RS6-ból, S6-ból és S8-ból könnyedén kikerülhet a blokk. Helyette egy duplaturbós V8-assal állnának elő az ingolstadtiak.

Természetesen a környezetvédelem, illetve az egyre szigorúbbá váló szén-dioxid-kibocsátási normák állnak a váltás mögött, az új V8-as ugyanis amellett, hogy erősebb, takarékosabb is lenne.

Ennek ellenére az új R8 Spyder még megkapta az 5,2 literes, normál feltöltésű 525 lóerős V10-est, de a közeljövőben más modellbe egyelőre nem fog bekerülni hasonló motor.

Az RS6 lehet az első modell, amely megkapja az új duplaturbós V8-ast, az előző generációban egyébként már dolgozott hasonló motor. 450 lóerős volt a 4,2 literes blokk, szemben a mostani, duplaturbós V10-es 580 lóerejével, jelentős különbséget kell tehát áthidalniuk a mérnököknek.

Már a BMW-nél is dolgoznak egy új, 550-600 lóerős duplaturbós V8-ason az új M5 számára, minden bizonnyal hasonló motorral fognak előállni az ingolstadtiak is.