Közel nyolc óra telt el a 12 órás versenyből, és úgy tűnik, a tavalyi győztesek ismét megnyerhetik a futamot. A Schubert csapat Z4-ese már négy kör előnnyel vezet a Brokernet Silver Sting előtt, amit jelenleg épp Barta vezet.
A dízel kategóriát továbbra is a BMW Team Hungary vezeti a 120d-vel, de az előnyük már csak húsz másodperc a másik Schubert Motorsport autó előtt. Pedig a verseny elején, Walter Csabával a volán mögött már egy körrel is vezettek, de aztán a pilótacseréket követően ez 15 másodpercre olvadt.
Walter után Palik László szállt az autóba, őt kettőkor Wéber Gábor váltotta, aki sajnos az első óra tempóját nem tudta átmenteni az etapja második felére. Pedig első körei egyikében a csapat körrekordját is megdöntötte, aztán némileg lassult. Wéber elmondása szerint a gumik túlságosan felmelegedtek egy óra után, és az autó hátulja csúszkálni kezdett. Valószínűleg a vetélytárs 320d jobban bánik a gumikkal, ezért nem tudtak a magyarok a hazai pálya ellenére újra növelni előnyüket.
Wéber még hátfájásra is panaszkodott, mert a deréktámasztó párna nyomta a gerincét, és az is hátráltatta, hogy a szokatlanul meleg időjárás miatt az autó belseje szaunává változott. Gond volt még a lekörözött versenyzőkkel is, akik nem viselkedtek túlságosan készségesen Wéberrel a pályán, és sokszor feltartották a 120d-t.