Müncheni múzeumában állítja ki legújabb tanulmányautóját a bajor gyártó. A Simple a motorok és az autók legjobb tulajdonságait igyekszik ötvözni, fogyasztása két liter alatti, végsebessége pedig meghaladja a 200 km/órát.

Néhány nappal a Nissan Land Glider után egy újabb olyan tanulmányt mutattak be, amely egy motorhoz hasonlóan bedől a kanyarokban. A BMW Simple-je a Nissan modelljéhez képest három kerekével és mindössze 110 cm-es szélességével még inkább hasonlít egy motorkerékpárra. Hossza rövidebb, mint egy Minié, magassága viszont akkora, mint egy 5-ös BMW-é, így utastere kellően tágasnal mondható. A zajtól, időjárástól és valamennyire a balesetektől is védő utastérben egymás mögött ülve ketten utazhatnak.

A hagyományos kétkerekűektől eltérően a Simple-ben a vezetőnek elég csak elfordítania a kormányt, és a gép magától bedől a kanyarban, a dőlés mértékét a vezérlő számítógép számolja ki, a végrehajtásért pedig a hidraulikus rendszer felel. A jármű nagyon lassú haladás vagy driftelés (!) esetén bekapcsolja hidraulikus stabilizáló rendszerét, de ettől eltekintve teljes mértékben motorként viselkedik használat közben.

Forrás: BMW

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!


A tervezőknek fontos szempont volt, hogy a Simple lehetőleg minél kevesebbet fogyasszon, így a mindössze 450 kilogrammot nyomó masina egy 48 lóerős belső égésű, és egy elektromos motort is kapott. A kabin 0,18-as légellenállási együtthatója is nagyon alacsony, ez a fogyasztásra és a végsebességre is jó hatással van.

 


Gyári videón a Simple

 

Jócskán lemaradva a kétkerekű társaitól, álló helyzetből majdnem tíz másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/órát, ezzel szemben már jobban hangzik, hogy végsebessége 200 km/óra fölötti, és átlagfogyasztása akár két liter is lehet. Emellett a Simple mindössze 50 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.