Egy pakolós kombi - Skoda Superb Combi menetpróba

2009.10.16. 11:07

A beltér kialakítása és helykínálata megegyezik a szedánéval, ami a gyakorlatban fejedelmi kényelmet jelent, egy átlagos méretű utas keresztbetett lábakkal is pöffeszkedhet hátsó sorban.

Bár a Superb szélessége bőven megengedné, hogy hátul három felnőtt is kényelmesen elférjen, ez a valóságban csak szükségmegoldásként működhet, mert a vastag kardánalagút miatt a középső utas lába nem fér el, arról nem is beszélve, hogy az üléseket is két személyre alakították ki, középen egy klasszikus kis púppal és kartámasszal a háttámlában, így aki középre szorul, hamar ki akar majd szállni. Az első két ülésben ebből mit sem érezni, nagyvonalú a térkínálat, egyedül csak a széles középkonzol nyomorgathatja a vezető térdét és sípcsontját, ami a jelek szerint már lassan kezd Skoda sajátosságnak számítani, mert az vadonatúj Yetiben is hasonló problémával küszködtem.

Forrás: Skoda

Rengeteg gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


A rendelhető felszereltségi szintek és extrák ugyancsak a szedánból lehetnek ismerősek, az egyetlen újdonság, ami a kombiban debütál, a Skoda KESSY nevű kulcsnélküli rendszere. Ez a szokásosat tudja: ha zsebünkben van a jeladóként működő kulcs, akkor a kilincs érintésére nyílik a Superb, és a motort is egy gombbal indíthatjuk. A motorpaletta a szedánéval azonos, ami három benzines és három dízelmotort jelent. A dízeleknél a jó öreg 105 lóerős 1,9 literes PD TDI indítja a sort, felette a kétliteres, 140 lovas TDI CR áll, míg a csúcsot az ugyancsak kétliteres, közös nyomócsöves TDI CR jelenti 170 lóerővel.

A benzinesek között jóval nagyobb a szórás, már ami a motorok méretét és teljesítményét illeti. A kínálat az 1,4 literes 125 lóerős turbóval indul, utána következik egy ugyancsak turbófeltöltéses 1,8-as blokk 160 lóerővel, majd hatalmas ugrás után megérkezünk 3,6 literes, 260 lóerős csúcsváltozathoz. Ez utóbbi kizárólag összkerékhajtással és a VW-csoport méltán népszerű duplakuplungos DSG váltójával rendelhető. A dízelekre visszatéve még egy mondat erejéig: jövő év vége felé eltűnik az 1,9 literes motor, hogy átadja az olcsó dízel szerepét a jóval korszerűbb és hasonló teljesítményű 1,6 literes TDI CR motornak.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Elegáns és funkcionális. A kombi műszerfala azonos a szedánéval


A Skoda-sajtóanyag szerint a Superb kombi futóműve a limuzin változatéra épül, paramétereit és hangolását azonban a magasabb terhelhetősége illetve össztömege miatt átdolgozták. Említésre méltó még, hogy a hátsó felfüggesztések rezgéscsillapító elemekkel csatlakoznak a karosszériához, ezzel is növelve a menetkényelmet. Bár jó pár hete vezettem utoljára lépcsőshátú Superbet, a kombi érzésre kevésbé tűnt billegősnek, és ahhoz képest, hogy egy portásfülke méretű járműről van szó, meglepően stabilan vette a hosszú, elnyújtott, nagytempójú kanyarokat. Persze adrenalintól csöpögő vezetési élményt nem a nagyméretű és kissé túlszervózott négyküllős Skoda-kormány mögött kell keresgélni és elvárni, még akkor sem, ha az autó hátulján egy V6 és 4x4 felirat csillog egymás mellett. Ez "csupán" azt jelenti, hogy szinte bárkit le tudunk tolni az autópályák belső sávjából a 260 lóerős csúcs-Superbbel.

Szerencsére akkor sincs semmi veszve, ha éppen az 1,4 literes alapváltozatban ülünk, mert a kis turbómotor, ha nem is hátba verős vehemenciával, de kellő dinamikával mozgatja a másfél tonnás kombit. A dízelek közül a középső, 140 lóerős TDI-t sikerült kipróbálni, amely a sajtóanyag szerint még PD-technikájú, hangja és menetteljesítménye alapján azonban hamar egyértelművé vált, hogy ez már közös nyomócsöves, amit később a gyári illetékesek is megerősítettek. Ha engem kérdeznek, én bizony nem költenék a 170 lóerős változat felárára, ezt a pénzt sokkal inkább extrákra fordítanám, mert a 140 lóerős dízel is tökéletesen elégséges a mindennapi közlekedésre és hosszabb-rövidebb utazásokra.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A kombira is jellemző a kategóriabajnok lábtér


A decembertől rendelhető Super kombi felára 300 ezer forint lesz a szedánhoz képest, ami azt jelenti, hogy a legolcsóbb, 1,4 literes benzines, Comfort felszereltségű kivitelért 6,63 millió forintot kell majd fizetni. A hazai importőr reményei szerint az összesített Superb eladások mintegy harmadát adják majd a kombik, ahogy az Octavia esetében is. Érzésem szerint ez az arány Superb esetében némileg magasabb lesz, mert kombi karosszériával - azon túl, hogy egy ruhásszekrénynyi helyet kapunk - végre nem érheti kritika az autó fenekét, ami a szedán esetében alaposan megosztja a nagyérdeműt.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK