Bár a magyar gyorsasági autósport központja elvileg ezen a hétvégén a Hungaroring volt - ahol a hazai bajnokság szezonzáróját tartották -, a szakmai figyelem mégis sokkal inkább Európa versenypályái felé fordultak. Walter Csaba az FIA GT3-as bajnokságban az utolsó futamon második helyezést ért el, míg az ETCC-n Michelisz Norbert az összetettben hozott el egy dobogót.

 

Kezdjük az elején. A Hungaroringen tartották a hazai gyorsasági bajnokság szezonzáróját, ahol igazán nagy meglepetés nem történt, csupán minden kategóriában megszületett az az eredmény, amire számítani lehet. A Suzuki Kupában a magyar mezőny egyik legtehetségesebb versenyzője, Kiss Norbert lett a bajnok, aki a formula autósok között jóval gyengébb autójával is alaposan megizzasztotta a végül bajnoki címet szerző Chanoch Nissanyt. A kis túraautóknál Zentai Sándor sorozatban harmadszor szerezte meg a bajnoki címet, míg a nagytúrásoknál új bajnokot avattak. A tehetségek sajnos továbbléptek, így az erősen megritkuló mezőnyben a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtó Horváth Zsolt szerezte meg a bajnoki címet egy továbbfejlesztett Ferrari F430-cal. A Seat Leon Szuperkupában már a hétvége előtt eldőlt a bajnoki cím, hiszen az erősen megfogyatkozó mezőnyben Michelisz Norbert gyakorlatilag vetélytársak nélkül lett bajnok.

Forrás: [origo]

Micheliszt tisztelik a Seatnál: megkapta a leggyorsabb kocsit, amelyet azonban nem egyszerű vezetni


Michelisz nem is volt ott a szezonzárón, ugyanis egy Európa Túraautó bajnoki futamon (ETCC) vett részt a portugáliai Bragában. Elvileg ezt a futamot évekkel ezelőtt azért találták ki, hogy a különböző neves túraautó bajnokságok győztesei összemérhessék a tudásukat, de sajnos a verseny fénye évről évre egyre halványabb. Norbi azonban ezt a lehetőséget kapta a Seat Sporttól az ismételt bizonyításra.

Röviden összefoglalva: kevés nagy név, foghíjas mezőny és inkább hobbiautós klubpálya jellemezte a versenyt, de az érdekes pályaválasztást már a WTCC-ben is megszokhattuk. Szerencsére három nagy név azért eljött: a WTCC-s sztárok közül James Thompson látogatott el ide egy kétéves Hondával, Franz Engstler hozta el privát BMW-jét, Michel Nykjaer pedig egy tavalyi Chevrolet Lacettivel érkezett.

Forrás: [origo]

A két futamgyőztes: Thompson és Michelisz, előbbi a hétvégét is megnyerte


Michelisz Norbit a Seat Sport ezúttal egy gyári turbódízel Leonnal lepte meg, ami jelenleg a leggyorsabb autó a kategóriában. Eddig csak a gyári pilóták kiváltsága volt ez, talán ez is egy jel a jövőre nézve. 

Norbi nem tesztelt eleget az űrtechnikával, de azért így is megnyerte az időmérőt, majd az első futamot is. A másodikon a versenymérnökének hála elgumizták magukat, így csak az ötödik helyen ért be. Összetettben így a harmadik helyet szerezte meg a hétvégén Thompson és Engstler mögött.

Forrás: [origo]

Az FIA GT3 Európabajnokságba nevezett a legtöbb gyári csapat.
A zöld szörny papíron 530 lóerős (valójában több), a nyomatéka 720 Nm


Egy másik kiváló magyar eredmény is született ezen a hétvégén, méghozzá szintén az FIA égisze alatt rendezett bajnokságban. Az FIA GT3 utolsó hétvégéjét a belgiumi Zolderben rendezték, ahol egy gyári Alpina volánja mögött ismét ott volt a tavalyi nagytúraautós bajnok Walter Csaba is.

Az Alpina idén év elején döntötte el, hogy indul ebben az igen népes mezőnyt felvonultató, rangos bajnokságban, ahol szinte minden nagyobb sportkocsigyártó képviselteti magát. Összesen kilenc gyári autó, és több mint negyven autóból álló mezőny nevezett az év elején, ami a végére is megmaradt. Ebben a bajnokságban két verseny egymást váltva indulnak az egyórás futamokon, Walter Csaba párja a BMW Motorsport gyári versenyzője, Claudia Hürtgen volt.

Forrás: [origo]

Zolder elvileg nem feküdt az Alpinának, mégis sikerült elhozni egy második helyezést


Az év elején még technikai gondokkal küzdő Alpina csapat év közepére egyre jobb eredményeket ért el, sőt már több esélye is volt a győzelemre, dobogós helyezésre, de több defekt vagy egy túlbuzgó vetélytárs mindig megfosztotta őket a kiváló eredményektől. Az utolsó hétvégére összeállt minden, bár az első futamon ismételt technikai hiba miatt kiestek, a másodikon a hol száraz, hol vizes pályán kiválóan teljesítettek, végül pedig a második helyre hozták be a gyári Alpinát.