Picasso féltestvére - Peugeot 5008 menetpróba

Új szegmensbe, a kompakt buszlimuzinok közé tör be a Peugeot legújabb modelljével, az 5008-cal. A Citroën Grand C4 Picasso testvérmodellje személyautós menettulajdonságaival és jól variálható, hét üléssel is rendelhető utasterével sikerre számíthat.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Végre eltűnt a Peugeot-harcsaszáj, az 5008 visszafogott és elegáns
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Jó régen, a közel húsz éve gyártott 505-ös óta nem fordult elő, hogy egy Peugeot típusjelzése az 5-ös számmal kezdődjön. A gyáriak szerint ez a szám a kifejezetten családi használatra épített autóknak jár, bár akkor érthetetlen, hogy a továbbra is kínálatban maradó nagy buszlimuzinnak, a 807-esnek annak idején miért nem 507-es lett a neve. Az új 5008-as nevében a dupla nulla azt jelöli, hogy ez a Peugeot hagyományos modellválasztékának a kiegészítése (akárcsak a tolóajtós 1007-es, vagy a crossover 3008-as), a 8-as szám a végén pedig a 308-assal való rokonságot fejezi ki, lévén a padlólemez és a motorkínálat is onnan érkezett.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Még a D oszlop is fekete. Az oldalablakok lehetnének nagyobbak


Bár a formajegyek hasonlóak, a 4,5 méternél valamivel hosszabb 5008-as sokkal egységesebben néz ki, mint a megosztó külsejű 3008-as. Nagyon hasonló a nagyméretű, felfelé keskenyedő fényszórópár, és az erősen döntött szélvédő, viszont a hatalmas szájat és az amőbaszerű hátsó lámpákat szerencsére elhagyták róla, így a külseje a konzervatív vásárlóknak is könnyen emészthető lesz. Csak egy keskeny légbeömlőt terveztek a márkajelzés alá, a nagyobb nyílás alulra, a lökhárítóba került, ami sokkal elegánsabb megoldás. Ez az autó nem akar másnak látszani, mint egy praktikus kompakt busz, ami a mai autóipari trendeket követve máris örömteli fejlemény.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Feszegeti az alsó középkategória határait: hossza 4,53, tengelytávja 2,73 méter


A fényszórók felső részéből kiinduló vonal az oldalablakok alján is végigfut krómcsíkkal díszítve, hogy végül a kifliként kunkorodó hátsó lámpákat is érintve jusson el a csomagtartón lévő oroszlános emblémáig. Jól mutat a világos festésű autókon, hogy a B, C, és D oszlopokat is feketére fújták, így az oldalablakok szerves egységet képeznek a hátsó szélvédővel. Családi autótól szokatlan módon viszonylag kisméretűek az ablakok, ennek ellenére nem lehet a hátsókat teljesen lehúzni. Elöl viszont a túlságosan döntött A oszlop jelent problémát, mert nagyon lecsökkenti az ajtónyílás felső részét, így még az átlagos termetűek is könnyen beverhetik a fejüket be- és kiszállás közben, ahogy az egyszer nekem is sikerült.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Kényelmesek a magasra tett első ülések, de a fejre vigyázni kell be- és kiszálláskor


Bár az üléspozíció elég magasan van, ettől eltekintve az 5008-asban olyan ülni, mint egy normál személyautóban. Nem áll teherautós szögben a kormány, dőlésszöge hajszálra ugyanannyi, mint a 308-asban. A nagyméretű, jó fogású volán hossz- és tengelyirányban is állítható, bár nem túl nagy tartományban. Erősen döntött középkonzoljával és krómcsíkkal díszített, aszimmetrikus felső légbeömlőjével a 3008-ast idézi a műszerfal, de ha nagyon akarjuk, még az R8-as Audi is eszünkbe juthat róla. Érezhető, tapintható minőség terén hatalmasat lépett előre a Peugeot az utóbbi egy-két évben, a műszerfal felső része például olyan puha anyagból készül, ami korábban csak a felsőkategóriás prémiumautóknál volt általános. Persze lejjebb haladva már megjelennek a kemény, karcolódó plasztikok is, ez még nem lenne probléma, de az már igen, hogy a lábteret jelentősen csökkentő, rettenetesen széles középkonzol oldala is ebből az anyagból van, és ez már nyomja a térdet.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Minőségi belső puha anyagokkal. Jó fogású a kormány, a középkonzol nyomja a térdet


A beltérnél szándékosan más irányba indultak el a tervezők, mint az azonos padlólemezt használó Citroën Grand C4 Picasso esetében. Ott a vékony, kettéosztott A oszlopnak és a hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően pompás panoráma nyílik az útra, itt sokkal bunkerszerűbb az érzés, pedig az A oszlopot megpróbálták a lehető legvékonyabbra készíteni. Aki normál személyautóhoz szokott, otthonosabban fogja érezni magát a Peugeot-ban, mert minden ott van, ahol várja az ember. Bezzeg az űrhajószerű Picassóban a rengeteg funkció és gomb miatt nem árt néhány percet szánni az ismerkedésre, mert elsőre még a rutinos citroëneseknek is nehéz lesz, hogy egyáltalán beindítsák az autót.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Hátratolt ülésekkel hatalmas a lábtér, a fejtér viszont csak átlagos a középső sorban


Azért az egyterűs jegyek sem hiányoznak az 5008-ból, tárolórekeszekkel például gazdagon ellátták tervezői. Pakolhatunk a tágas ajtózsebekbe, a kormány alatti rejtett rekeszbe, a vezetőülés alá és a második sorban a padlóba tett titkos zugokba is. Mivel a kézifék elektromos, a két első ülés közötti doboz is több mint tíz literes, és minden változatban hűthető is. A klímaberendezés nem csak erre képes, hanem levegőminőség-érzékelőjével azonnal észreveszi, ha erősen szennyezett az autó körül a levegő, és ekkor automatikusan belső keringetésre vált.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK