A Focus RS ugyan ötvenöt lóerővel erősebb az új Mégane RS-nél, de pont ez az a plusz, ami miatt az nem kéne. A Renault ugyanis sokkal jobban vezethető, szerethető, miközben nem is sokkal lassabb. A választható Cup csomaggal pedig pályanapokon sem okoz csalódást.

Forrás: Renault

Az új Mégane RS 250 lóerősre erősödött, de nem csak ettől vonzó
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Ford Focus RS kipróbálása, majd tesztelése után valahogy nem alakult ki bennem mindent elsöprő birtoklási vágy. A jelenleg legerősebb elsőkerék-meghajtású hot hatch ugyanis nem győzött meg igazán, hogy ez a tökéletes társ a mindennapokra. Iszonyatosan erős, de egy kicsit talán túl darabos is. Az elsőkerék-meghajtás még a Revoknuckle futómű és a sperr differenciál ellenére sem tökéletes választás, hiszen a nagyon erős motor rossz úton alaposan cibálja a kormányt, valahogy nem lehet pontosan vezetni. Felmerül tehát a kérdés, hogy mekkora teljesítményt szabad az első kerekekre engedni.

Bár nem szeretek elhamarkodott döntéseket hozni, de úgy néz ki, a Renault megadta a választ. Az ő Mégane RS-ük ugyanis 250 lóerős, és tökéletesen vezethető. Ebben ugyan a függőcsapszeges első futóműnek nem találtak ki nagyon tudományos nevet, de mégis megkapta ugyanazt, sőt a Cup csomagoshoz még növelt belsősúrlódású önzáró differenciálmű is jár. Magyarul mindent beleraktak, amit a Ford a Focus RS-be, csak a teljesítményt nem hagyták az egekbe szökni. Azt mondják a gyáriak, tudnának erősebb motort építeni, de szerintük ez az ideális választás. Ezzel a mindennapok során is egyenletesen lehet közlekedni, de ahhoz elég erős is, hogy a tulaj esetleg kimenjen vele valamilyen versenypályára körözgetni. Az első próba után csak azt tudom mondani, hogy igazuk van.

Forrás: Renault

A trükkös kanyarokkal tarkított versenypályán a Cup verzió nagyon jól teljesített


Érdekes módon a Focus RS-t valahogy nagyobb várakozás vette körül a megjelenése előtt, pedig a Mégane RS is igazán jó hagyományokkal rendelkezik. A 2004-ben bemutatott első Mégane RS igazán kiváló autó volt, sőt a gyáriak évente gondoskodtak arról, hogy lehessen róla beszélni. 2005-ben bemutatkozott a kicsit erősített futóművű RS Trophy - amely hazánkba el sem jutott -, majd 2006-ban jött az RS F1 Team, amely az egyik legjobb sportkocsi volt, amit valaha vezettem. 2007-ben bemutatkozott a turbódízel változat, de ezzel együtt az RS F1 R26 modell is, amely már 230 lóerős volt, és önzáró differenciálművet kapott.

Forrás: Renault

Ha kell, szelíd családi autó, de tud vadállat is lenni


A legnagyobb durranást mégis a végére hagyták: 2008-ban mutatkozott be a híres Mégane R26 R-t. Ez az autó az extrém felhasználóknak készült, ezért kidobálták belőle a kényelmi extrákat, és a hátsó üléseket, cserébe beszereltek egy bukócsővet hátra. Ezért aztán nem meglepő, hogy a korábban is kiváló adottságokkal rendelkező autó így továbbfejlesztve a Nordschleifén felállította a leggyorsabb elsőkerekes autó idejét, amelyet azóta a lényegesen, 75 lóerővel erősebb Focus RS sem tudott megdönteni. Ezekből kiderül, hogy a korábbi Mégane RS az egyik legjobb sportkocsi volt a kategóriában - tehát nem kis feladat, hogy az utód is méltó legyen ehhez a névhez.

Forrás: Renault

A kategória legnagyobb fékeivel rendelkezik, ami érezhető is a lassulásban


Az új RS természetesen a Mégane családban a sportos igények kielégítésére kitalált Coupé karosszériából született, sőt az előddel ellentétben ebből nem lesz ötajtós verzió. A kupé formavilágát néhány jól eltalált szpojlerrel, szárnnyal és diffúzorral megvadították, majd jöhetett a 18 colos könnyűfém felni, amely opcionálisan 19-es is lehet (a tesztautókon ez volt). Természetesen a lényeg a részletekben van.