Főképp kisebb autók és egyterűk vannak versenyben az idei európai Év Autója címért. A hét döntős közép beférkőzött az új E osztályos Mercedes, de kiesett a Honda Insight és három Toyota modell.

Nyilvánnosságra hozták, hogy idén melyik hét új modell küzdhet meg az európai Év Autója címért. A nagy presztízzsel bíró versenyben eddig olyan modellek véreztek el, mint a Honda Insight és az új Toyota Prius. Előbbi jobban érthető, hiszen technikailag semmilyen fejlődést nem hozott, a Prius viszont igazi meglepetés. A nagyértékű, illetve a sportos autók ezen a viadalon sosem számíthattak nagy sikerre, ezért nem meglepő, hogy a Porsche Panamera mellett a BMW Z4, Nissan 370Z sem jutott be az utolsó hét közé. Az viszont a Mercedes-Benz számára nagy eredmény, hogy az új E osztály bejutott.

Nem meglepetés az sem, hogy a Citroën C3 Picasso, a Skoda Yeti, a Peugeot 3008 és a Volkswagen Polo is bejutott, de talán az Opel Astra és a Toyota IQ számíthat a legnagyobb sikerre.

Az Astra ellen leginkább az szólhat, hogy tavaly az Insignia nyert, és arra csak egyszer volt példa, hogy egymást követő években azonos márka nyerjen. Az IQ minden bizonnyal az ár/érték aránnyal fog elvérezni, pedig kivételesen jó városi miniautó. A Mercedes-Benz E osztály is az ára miatt nem számíthat nagy sikerre.

Az Év autója díjról 22 ország 58 újságírója dönt. Az utolsó szavazás november huszonhetedikén lesz, mely után november harmincadikán kihirdetik a győztest. Tavaly az Opel Insingia nyert, mindössze egy ponttal többet szerezve a Ford Fiestánál, míg az új Volkswagen Golfé lett a harmadik hely.

Forrás: [origo]

Tavaly az Insignia nyert, ezért az Astrának kevesebb az esélye
(Nézze meg a jelölteket! Kattintson a képre!)