450 lóerős M3 a BMW-től

Vágólapra másolva!
Pályaversenyzésre optimalizált változatot készített a BMW az M3-ból, az erősebb és könnyebb modellt GTS névre keresztelték.
Vágólapra másolva!

Sokan hiányolták, most megkapták: a BMW pályaversenyzésre optimalizált változatot készített az M3-ból, az új modell a GTS nevet kapta. Ugyan versenypályákra termett, utcán is használható, elsősorban súlycsökkentéssel és motorerősítéssel operáltak a mérnökök. Egyedi ismertetőjel a fényezés, a GTS a Porsche 911 GT3-at idéző narancssárga színben készült, de több matt fekete kiegészítőt is kapott.

Állítható az első lökhárító alá szerelt szárnyelem, de ugyanígy a hátsó légterelő is, az egyedi felnik 19 colosak, elöl 225/35-ös, hátul 285/30-as gumikkal. Előre hat-, hátulra négydugattyús féknyergek kerültek, a sárga rugókra kis M-logót festettek. Speciális a futómű, igények szerint állíthatóak a felfüggesztések és a rugózás is.

Már a széria M3 súlyát is erősen optimalizálták, például karbonszálas anyagból készült a tető, amely megoldást korábban csak a GTS elődjénél, az E46 M3 CSL-nél alkalmazták. Hogy a GTS még könnyebb legyen, könnyebb ülésekkel szerelték fel, karbont használtak a beltér elkészítéséhez, macrolonból készült a hátsó szélvédő, kihajították a légkondit, navigációt és rádiót, és persze eltávolították a hátsó üléseket.

Forrás: BMW

Kattitnson a képre, galéria nyílik!


Titániumból készült a kipufogó, ettől nem csupán az autó hangja lett jobb, de lényegesen könnyebb is az eredeti alkatrésznél. BMW-s adatok szerint az autó súlya 1490 kilogramm, amely jelentős csökkenés az alapmodell 1680 kilójához képest. Versenymodellként hatpontos biztonsági öveket kapott, bukókerettel és tűzoltóberendezéssel, valamint egy olyan kapcsolóval szerelték fel, amely baleset esetén teljesen áramtalanítja az autót.



Változott a motor is, az eredetileg négyliteres, V8-ast 4,4 literesre fúrták fel, 420 helyett 450 lóerő körüli csúcsteljesítményt elérve. Hétfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül jut az erő a hátsó kerekekre, programozását az M-divízió optimalizálta. Úgy tervezi a BMW, hogy a GTS-sel megjavítja a CSL nürburgringi körrekordját, az első tesztek máris optimizmusra adtak okot.

115 ezer euró körül lesz a GTS indulóára Németországban, az első kiszállítások 2010 májusában várhatóak. Egyéb európai országokban nyáron indulhat a forgalmazás.

Forrás: BMW