Válint második, a Warm Up harmadik lett a bajnokságban

2009.11.16. 23:28

Fotó: Körber László [origo]

Válint Tibor küzdött a technikával. Nem találták a megfelelő beállítást


A szombati időjárás pontosan ismételte a csütörtöki és pénteki önmagát. A folyamatos napsütés 26 fokig melegítette a levegőt, felhőknek nyoma sem volt. A jó időnek és a remek programnak köszönhetően több ezren látogattak ki a pályára, ahol a Ferrari nem csak a futamokkal és a bemutatókkal várta a közönséget, hanem külön kiállítótermet és shopot rendezett be a kilátogatóknak.

A második Ferrari Challenge versenyt az elég furcsa 10:55-ös kezdéssel indították. Fél órával a rajt előtt már fel kellett sorakozni a mezőnynek a bokszutca elejére vezető bekötőúton, és az autóban várni a jelre, amikor kigördülhetnek az aszfaltcsíkra.

A rajtot jól kapta el Válint, és már az első kanyarban a Shell Kupa mezőnyének élére állt. Spitzmüller autója ismét megmakacsolta magát, elvesztette erejét - a magyar ralibajnok kénytelen volt kilátogatni a bokszba az első kör végén, és leparkolta Ferrariját. Hihetetlen, hogy a pénteki balszerencsés verseny szinte megismétlődött, miközben mindkét nap az élről indulhatott.

Fotó: Körber László [origo]

Az első kanyar: Válint jól rajtolt, és kategóriájának első helyén fordult el. Spitzmüller autója most is rendetlenkedett


Közben Válint igyekezett meglépni az őt üldözők elöl, ami a második kör derekáig sikerült, amikor az amerikai Scott Tucker az egyik féktávon bele nem rohant Tibor már kanyarodó autójába. A nagy lökés kiforgatta a magyar pilóta Ferrariját, és kicsúszott a sóderágyba. Visszajött, de a tömött mezőnyből még öten megelőzték, és visszaesett a hatodik helyre.

Módszeresen kezdte ledolgozni hátrányát. Először a negyedik körben Johnny Laursent hagyta faképnél, majd a hatodik körben Dirk Adamskit és Stephane Claretont is megelőzte, és feljött a dobogót jelentő harmadik helyre.

Fotó: Körber László [origo]

Két Ferrari 333 SP is körözött az F1 Clienti programja alatt a pályán. Utánozhatatlan hangélménnyel ajándékozták meg a közönséget


A verseny további részét is ebben a pozícióban töltötte, ám az utolsó körökre annyira elkopott a gumija, hogy Clareton utolérte. Látta, hogy a francia is szenved a kopott abroncsok miatt, így igyekezett védeni az íveket. A legnagyobb meglepetésre közben elszáguldott a második helyen haladó Mallegol mellett, aki túl rövid féktávot próbált venni, szintén leharcolt gumikon, és megcsúszott. Mallegol Ferrarija a megpördüléstől megsérült, kénytelen volt a vége előtt két körrel kijönni a bokszutcába, Tibor így megörökölte a második helyet, és meg is tartotta.

A bajnokság véget ért. Válint Tibor második versenyévadjában a bajnokságban második lett, ami remek eredmény. Spitzmüller Csaba visszacsúszott az ötödik helyre, ami a rali miatt kihagyott két versenyhétvége és a balszerencsés valenciai futamok fényében szintén kiváló teljesítmény.

Fotó: Körber László [origo]

Válint Tibor nagyon örült helyezésének. A bajnokságban is a második helyen végzett


A csapatnak külön van oka az ünneplésre, hisz a csapatbajnokság harmadik helyén végeztek. Olyan nagy múltú bajnokcsapatokat utasítottak maguk mögé, mint a Motor/Malucelli, a Rossocorsa, az Ineco és a Kessel Racing, És azt sem szabad elfelejtenünk, hogy két autóval indultak harcba, míg a többi csapatnak négy-öt autója rója a kilométereket a versenypályákon.

Idén már csak az versenyautók jövő évre való felkészítése van hátra, és a november végi maranellói ünnepélyes eredményhirdetés. A magyar csapat bizakodva várhatja a következő szezont.

Ferrari Challenge Európai Shell Kupa 2. versenyének eredménye:

1. Oliver Morley   brit   Motor/Malucelli
2. Válint Tibor   magyar  Warm Up Racing
3. Stephane Clareton  francia   Stradale Automobile


A Ferrari Challenge Európai Shell Kupájának végeredménye:

1. Jean Marc Bachelier  francia   Motor/Piacenza  237 pont
Yannick Mallegol  francia   Motor/Piacenza  237 pont
2. Válint Tibor magyar Warm Up Racing 208 pont
3. Magnus Frodig  svéd   Formula Automobile  139 pont
4. Stephane Clareton  francia   Stradale Automobile  135 pont
5. Spitzmüller Csaba  magyar  Warm Up Racing  117 pont
6. Frank Gelf   német   Eberlein Kassel  115 pont
7. Holger Harmsen  német   Luig Sportivo   99 pont
8. Fons Scheltema  holland  Kessel Racing   97 pont
9. Dennis Andersen  dán   Formula Automobile  79 pont
10. Dirk Adamski   német   Autohaus Saggio  63 pont


A Ferrari Challenge Európai kupasorozatok csapatbajnokságának végeredménye:

1. Stradale Automobile  francia   408 pont
2. Motor/Piacenza   olasz   398 pont
3. Warm Up Racing  magyar   325 pont


Az [origo] Ferrari Challenge rovata a Warm Up Racinggel együttműködésben készült.

Előző
  • 1
  • 2
Következő