Válint második, a Warm Up harmadik lett a bajnokságban

Vágólapra másolva!
Spanyolország méltán híres versenypályáján, a Valenciai Ricardo Tormo Moto GP komplexumban rendezték meg a Ferrari Challenge idei utolsó versenyeit. Válint Tibornak remekül, Spitzmüller Csabának balszerencsésen alakult a hétvégéje.
Vágólapra másolva!

Fotó: Körber László [origo]

Spici megszerezte a második verseny pole-ját is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Csütörtökön kétórás teszttel és egy időmérővel kezdődtek a hétvégi események a Warm Up Racing csapatának. Mindkét pilótájuk, Válint Tibor és Spitzmüller Csaba is részt vesz a hétvégi futamokon; Válint második helye már biztos volt a bajnokságban, Spitzmüllernek viszont küzdenie kellett a harmadik helyért.

A teszten nem sikerült igazán eltalálni a megfelelő beállításokat Válint Ferrariján, a pilóta sokat szenvedett a pályán, többször meg is pördült, a hatodik helyen végzett. Csapattársának, Spitzmüller Csabának sokkal jobban ment. A szeptemberi futamokra alapozva alakította ki a beállításokat, így végül második lett a teszt folyamán, csupán a bajnoki aspiráns Bachelier előzte meg.

Ferrari Challenge Európai Shell Kupa 1. versenyének eredménye:

1.Oliver Morley brit Motor/Malucelli
2.Tornbjorn Ekstrand svéd Autoropa
3.Jean-Marc Bachelier francia Motor/Piacenza
4.Válint Tibor magyar Warm Up Racing
...
17.Spitzmüller Csaba magyar Warm Up Racing


Az időmérőre mindkét autón változtattak, ami meg is hozta a várt eredményt. Válint Tibor több mint egy másodpercet javított délelőtti eredményén, és 1:43:282-vel a negyedik rajtkockába kvalifikálta magát. Spitzmüller Csaba is javított, 1:42:364-es idejével a pole pozícióba autózta magát.

Fotó: Körber László [origo]

A féktárcsák felizzottak a célegyenes végi féktávon


Pénteken fél 12-kor startolt el a 36 fős, kibővített mezőny, ezúttal ugyanis nem csak a Shell kupa résztvevői, hanem a Pirelli kupa pilótái és a nyolcfős amerikai különítmény is versengett a helyekért.

Válint és Spitzmüller is szenzációsan rajtolt. Az első kanyarban Tibor feljött a második helyre, majd megelőzte csapattársát, aki technikai gondokkal küzdött. A brit Morley és a svéd Ekstrand Válint nyomába eredt, és keserítették meg életét az elkövetkező körökben. Tíz kör kellett nekik, mire áthámozták magukat az ekkor már erősen csúszkáló Válinton. A túlmelegedett Pirelli abroncsok messze nem úgy tapadtak, mint az megszokott volt. Bacheliernek nem voltak ekkora gondjai, utolérte a magyar pilótát, és egy nagyobb megcsúszást kihasználva meg is előzte.

Fotó: Körber László [origo]

Spici Ferrarijának légtömegmérői megadta magukat, kénytelen volt félreállni


Spitzmüller Ferrariján kicserélték a légtömegmérőket, és visszaengedték a versenyre. Így legalább kiderült a csapat számára, hogy tökéletesen működik-e a kocsi. Annyira jól muzsikált, hogy Spici megfutotta a legjobb időeredményt, így a vasárnapi verseny rajtrácsának élére hozta be Ferrariját, a versenyben az időveszteség miatt csak a 17. pozícióban végzett. Válint Tibor megőrizte a negyedik helyet, és becsúszkált a célvonalon.

A kockás zászló Oliver Morley-t intette le elsőként, második Ekstrand lett, őt követte az ekkor már bajnoknak számító Bachelier.