A világ legtakarékosabb négyülésese a Volkswagentől

Vágólapra másolva!
A Los Angeles-i Autószalonon a Volkswagen négyüléses tanulmányt mutatott be Up Lite néven. 2,44 liter az átlagfogyasztása.
Vágólapra másolva!

Komolyan gondolja a Volkswagen, hogy új családi modelljei a lehető leggazdaságosabbak lesznek, a Los Angeles-i Autószalonon leleplezett Up Lite négyüléses tanulmány átlagfogyasztása például 2,44 liter. Ezzel a német gyár számításai szerint a világ legtakarékosabb négyszemélyes járműve, hajtáslánca elektromos és dízelmotorból áll össze.

Mindössze 55 kilogrammos a közös nyomócsöves, 800 köbcentis dízel egység, teljesítménye 51 lóerő, legnagyobb nyomatéka 120 Nm. 10 kW-os a villanymotor, indulásnál teljes erőből besegít a hajtásba, így az autó összteljesítménye 65 lóerőre ugrik. A Polóból már ismert hétfokozatú DSG-váltó továbbítja az erőt az első kerekekre, az elektromotort lítium-ion akkumulátorok táplálják.

A fékenergia a telepekbe kerül, a gázpedál elengedésének pillanatában az Up Lite vitorlázó üzemmódba vált: a dízelmotor lekapcsol és nem fogyaszt energiát, de rövidebb távok tisztán elektromos üzemmódban is megtehetőek. Többek között a start-stop rendszer is segített a két és fél literes fogyasztás elérésében, de nem utolsó szempont, hogy a tanulmány súlya mindössze 695 kilogramm.

Forrás: Volkswagen

Alumínium, acél és szénszálas anyag keverékéből állt össze a tanulmány karosszériája, az optimális légellenállás érdekében a hűtőrács lamellái automatikusan nyílnak és záródnak. Kamerák kerültek a visszapillantók helyére, minden feleslegesen kiálló elemet levagdostak, így a légellenállási együttható 0,24 lett. Mindössze húsz literes az üzemanyagtank, de a hatótávolság így is 800 kilométer.

Forrás: Volkswagen

Az ESP-vel és sok légzsákkal felszerelt tanulmány végsebessége 160 km/óra, hossza 3,98 méter, négy személy esetén 217 liternyi hely marad a csomagoknak. Lehajtott hátsó paddal 847 literesre növekszik a raktér, a Volkswagen szerint az autó körülbelül akkora, mint az új Polo. Az utastér a három színes kijelzővel egyelőre messze van a szériagyártástól, a külső viszont nem tűnik elvetemültnek, néhány módosítás után nagyon is elképzelhető, hogy hamarosan az utakon láthatjuk viszont.

Forrás: Volkswagen