Divatos külsővel lép piacra a Dacia-terepjáró

Vágólapra másolva!
Jövőre, a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be a Dacia Duster szériaváltozata. Nem nagyon emlékeztet a tanulmányra.
Vágólapra másolva!

Tanulmányként az idei Genfi Autószalonon mutatta be első szabadidő-autóját, a Dustert a Dacia, de számítani lehetett arra, hogy a szériaváltozat nem sokat örököl majd a koncepció megoldásaiból. Jövőre, szintén Genfben mutatkozik be a végleges modell, amely tulajdonképpen egy teljesen új autó.

Nincs sok köze a tanulmányhoz, tipikus szabadidő-autós képet mutat, rövid túlnyúlásokkal, védőlemezekkel és masszív frontrésszel. Hasonlóan a Dacia többi modelljéhez, a Duster is árával hódít, állítólag körülbelül négymillió forintért jól felszerelt változatot lehet majd kapni belőle.

Forrás: Dacia

Nehéz felismerni a tanbulmányautó vonalait a szériaváltozatban
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Húsz centiméter a Duster hasmagassága, súlya elsőkerék-hajtás esetén 1180, 4x4-gyel 1280 kilogramm. 1,6 literes, 110 lóerős benzinessel, illetve a 85 vagy 105 lóerős 1,5-ös dízellel lesz megvásárolható.

Először jelenik meg a Dacia kínálatában opcióként az ESP, az ABS, vészfékasszisztens és két légzsák az alapfelszereltség része. A Duster alapjait a Dacia Logan adja, a tengelytávot azonban négy centiméterrel megnyújtották a terepjáró kedvéért. 4,31 méter a teljes hosszúság, a Duster szélessége 1,81 méter, csomagtartója 475 literes, vagyis a Loganra alaphelyzetben nem veszélyes. Lehajtott ülésekkel 1600 literesre nő a raktér.

Forrás: Dacia

Az alapok a Logantól származnak, de ez alig látszik


Még nem dőlt el, hogy a Dusterből készül-e hétüléses kivitel, minőségében azonban annyira bízik a Renault, hogy a Sanderóhoz hasonlóan több piacon is saját logójával forgalmazza majd, és az európai országok többségében három év vagy 100 ezer kilométer garanciát vállal rá.

A Duster tavasszal érkezik az európai, török, algériai és marokkói kereskedőkhöz, a bevezetés nyáron folytatódik Ukrajnában, a Közel-Keleten és egyes afrikai országokban, 2011-ben pedig a romániai üzem mellett Oroszországban és Brazíliában is megkezdődik a gyártás.