Raliautók készültek a Renault Twingóból

Vágólapra másolva!
R1 és R2 néven két raliautóval bővítette a Twingo kínálatát a Renault. Utóbbi a keményebb.
Vágólapra másolva!

Két Twingo-raliautót, pontosabban ralicsomagot jelentett be a Renault, az R1 és R2 jelű modelleket alacsonyabb kategóriás versenyekre ajánlja a francia gyár. Az R1 lényegében nem más, mint a szériagyártású Twingo RS bukókerettel és egyéb extrákkal megbolondított változata, motorját és váltóját nem piszkálták.

Egyedül a motorvezérlő-elektronikához nyúltak hozzá, hogy alacsonyabb sebességnél is nagyobb nyomatékot adjon le a motor, az autó minden regionális és nemzeti bajnokságban indulhat. Az R2 csomag ennél valamivel keményebb, a 133 lóerős motor teljesítményét például 160 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomaték 160 Nm-re módosult.

Ötfokozatú szekvenciális váltót és ZF részlegesen önzáró differenciálművet építettek be, de a futómű és a fékrendszer sem maradt érintetlen. 280 milliméter átmérőjű tárcsák kerültek előre, 240-esek hátra, a lengéscsillapítók az útviszonyokhoz és a vezetési stílushoz igazíthatóak.

Forrás: Renault
Forrás: Renault

Átdolgozták a karosszériát, nemcsak sportosabb, de merevebb is lett, megfelel az FIA R csoportos előírásainak. A kabinból minden felesleges extrát kidobáltak, hogy a lehető legalacsonyabban tartsák a súlyt. 27 990 euróba (7,5 millió forintba) kerül az R2 csomag az autó árán felül, ebben a gumik nincsenek benne. Mindkét csomag áprilistól rendelhető, az R1 áráról nincs információ.