Ember legyen a talpán, aki a mai pickupok közül tud választani. Szinte mind egyforma, sőt a Mazda BT-50 és a Ford Ranger ugyanazon az alapon nyugszik. Utóbbi átesett egy kis modellfrissítésen - kipróbáltuk, hogyan teljesít terepen.

Forrás: [origo]

Már egy jó terepgumival felszerelt pickuppal is be lehet menni kemény terepre
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Egy kisebb modellfrissítésen esett át a Ford egyetlen komolyabb terepes autója, a Ranger. Divatosabbak lettek a fényszórók, változott a hűtőrács és a lökhárító formája, amelyben a jobban felszerelt modelleken a ködlámpa kis krómkeretet kapott. A hátsó lámpával nagyon nem lehet variálni, így a külső különbségek ki is merültek ennyiben. Annyi történt még, hogy mostantól létezik egy Wildtrak nevű csúcsváltozat is, amely nagy króm fellépőket, tetőcsomagtartó sínt, kerékjárat-szélesítéseket, és hatalmas, dögös könnyűfém felniket kapott, vagyis SUV-irányba mozdult el. Belül a BT-50-es műszerfal köszön vissza, amennyire egy ilyen félig munkaterepjárónál lehetséges, még igényes is. A felszereltségre sem lehet panasz, hiszen nagyjából minden rendelhető, ami ezen a szinten fontos lehet.

Elmaradt a forradalom, a Ranger-bemutatót viszont meg kellett tölteni tartalommal. Ehhez a Ford egy 4x4 Akadémia nevű programot kreált, amely arra jó volt, hogy végre újra kiderült, ezek a pickupok egy jó terepgumival egészen komolynak látszó terepen is elboldogulnak. Elvileg a Kuga is ott volt a 4x4-es kínálatból, de ezzel már az aszfaltútról sem szívesen tértünk le, addig viszont jól vizsgázott. Az is kiderült, hogy bár van 2,5 literes benzines változata is, a közönség továbbra is a turbódízelre szavaz.

Forrás: [origo]

Csak a gonosz, mély nyomoktól kellett félni


Két nap alatt szinte mindenféle terepviszonyt kipróbálhattunk. Az első napi inkább száraz földutak után azért átmentünk vízmosáson, majd betévedtünk egy egykori motokrossz pályára. Itt már kiderült, hogy a négykerék-hajtás bekapcsolása kötelező, sőt a siratófalakon (nagyon meredek emelkedőn) már a felező használata is szükségessé vált. Ezzel azonban szinte nem adódott megoldhatatlan feladat, hiszen nagyon rövid távokon is hihetetlen magasságokat és mélységeket másztunk meg.

Másnap már inkább sárban kellett boldogulni, ahol ugyan két apró elakadást összehoztak a kollégák, de minimális segítséggel onnan is könnyedén kijutott a Ranger. Szűk, fás hegyi terepen is meglepően könnyen vezethető a kocsi, ilyenkor jön rá az ember, miért olyan nagy a kormányáttétel, és miért olyan túlzó a kormányrásegítés. Összességében meglepően jól boldogult a Ford, csupán annyi bosszantó hiba derült ki, hogy az esernyőkézifék nem túl praktikus, vagy legalábbis megszokást igényel.

Forrás: [origo]

A dagonya is könnyen megy, a jó terepgumi itt is jól jön


Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy a kemény terepre szánt Rangereken rendes, bordás terepgumik voltak. Az inkább utcai vadászatra való Wildtrak személyautósabb abroncsaival be sem merészkedtünk terepre - hiába, már korábban is hangoztattuk, hogy az adott terep- és időjárási viszonyokhoz választott megfelelő gumiabroncs mindennek az alapja. Lehet bármilyen jó terepjárónk, ha a gumi nem tapad; aki a Rangerrel terepezni akar, ne személyautó-gumit válaszon hozzá. Persze a terepgumi vizes aszfalton egészen hamar megcsúszott, plusz az autópályán is sokkal nagyobb a gördülési zaja. Így aztán azt sem lehet felróni a Rangernek, hogy a neves kategóriatársaknál talán kicsit hangosabb, hiszen ez lehet, hogy a gumiból adódott.

A motorválaszték nem a kategória legerősebbje: a 2,5 literes dízel mindössze 143 lóerős, de akinek ez nem elég, annak ott a háromliteres 156 lóerővel. Előbbi azonban éppen egy ilyen autóba, hiszen nehéz helyzetben még mindig kisegíthet minket a felező.

Az új Ranger a kategóriában megszokott módon háromféle kabinnal rendelhető, a rövid inkább a nagyobb platóra vágyóknak való, míg a duplakabinossal egészen normálisan lehet utazni négyen. A köztes másfél kabinos értelmetlennek tűnik, nem csoda, hogy inkább a duplakabinost szeretik a vevők. Az új Ranger duplakabinos karosszériával bruttó 6,6 millió forinttól indul, a csúcsnak számító háromliteres divatváltozat több mint 9 millió forint.