Formabontó a Nissan kis crossovere

Vágólapra másolva!
A Qashqai kistestvére merész formatervvel érkezik az európai piacra idén ősszel. Qazana helyett Juke lesz a neve, a hivatalos bemutató márciusban, Genfben lesz.
Vágólapra másolva!

A gyártó európai kínálatában szereplő negyedik crossover-modellként a Juke tovább erősíti azt a tényt, hogy a Nissan a hagyományos tömegmodellek felől az érdekesebb, szabadidő-autós vonulat felé mozdult el. Ebben nagy szerepe van annak, hogy a Renault-val szoros szövetségben állnak, így nem akarnak egymás konkurensei lenni Európában.

Az autó a meglehetősen fura külsejű Qazana koncepcióautó alapján született, amely nagyon jó fogadtatásra talált a 2008-as Genfi Autószalonon. A szériaváltozat a Note és a Qashqai közötti űrt fogja betölteni a palettán, tehát nagyobb lesz, mint az új Micra. Korábban hasonló próbálkozás volt a Fiesta alapjaira épített, SUV-szerű Ford Fusion is, de annál nem a forma, hanem a használhatóság jelentette a fő vonzerőt.

Forrás: Nissan

"A Juke-ot arra tervezték, hogy alternatívát kínáljon az európai vevőknek a hagyományos kiskategóriás ferde hátú autók mellett. Tudjuk, hogy sok olyan autóvásárló létezik, akik olyan autót keresnek, amely együttesen kínálja az egyedi megjelenést, az élvezetes vezethetőséget, a felhasználóbarát technológiát, úgy, hogy ezek ne menjenek a gyakorlatiasság és a kényelem rovására" - nyilatkozta Simon Thomas, a Nissan értékesítésért és marketingért felelős európai alelnöke.

Az alul szabadidő-autókra, felül személyautókra hasonlító Qashqai esetében sikeres volt a filozófia, mostanában érték el az 500 ezres eladási mérföldkövet, ami lényegesen jobb a hasonló méretű Tiida európai eladásainál.

A Juke-ot a Qashqai, a Qashqai+2 és a Note mellett az angliai Sunderlandben gyártják majd.