Minden hivatalos a Honda CR-Z-ről

Vágólapra másolva!
Detroitban debütált a Honda CR-Z hibrid kupé végleges változata, szinte megegyezik az utolsó, tokiói tanulmánnyal.
Vágólapra másolva!

Számtalan katalógusfotó, kémvideó és miegymás kiszivárogtatása után a Detroiti Autószalonon hivatalosan is bemutatta a Honda a CR-Z hibrid kupé szériagyártású változatát, amely nem sokat változott az utolsó, Tokióban látott tanulmányhoz képest. Kivasaltak néhány élet, nagyobbak lettek a külső visszapillantók, eltűntek a díszes felnik és az embléma is kicsit lejjebb költözött, máskülönben minden ugyanolyan maradt.

A világ első hibrid sportkocsijaként emlegeti a Honda a CR-Z-t, de ez továbbra is kis túlzásnak tűnik, hiszen a kupé összteljesítménye 122 lóerő. Egyenesen az Insightból érkezett az enyhe hibrid rendszer (IMA), a CR-Z-ben azonban 1,3 helyett 1,5-ös benzines i-VTEC blokkot és 13,6 lóerős villanymotort használtak. A csúcsnyomaték 173 Nm, ami már 1500-as fordulatszámnál rendelkezésre áll. A CR-Z fogyasztása nem kiugróan jó, városban 7,6, városon kívül 6,4 liter benzint kér, és kilométerenként 117 gramm szén-dioxidot bocsát ki.

Forrás: Honda

Kattintson a képre a galériához!

Hatfokozatú manuális váltó továbbítja az erőt az első kerekekre, ez a második eset, hogy ilyet használnak szériagyártású hibridben, az első az eredeti Insightban volt, amit 2000-2006-ig gyártottak, igaz, abban csak öt fokozat közül lehetett választani. Felárért azért lehet CVT-t venni a CR-Z-hez is. Három vezetési mód közül választható ki a legmegfelelőbb, a sportos és a gazdaságos között van egy középutat jelentő állás, ezek kapcsolgatása a gázreakciót, a kormányrásegítést, a légkondicionálót és az elektromotor rásegítését módosítja.

Forrás: Honda

A CR-Z az Insight rövidített padlólemezére épül, a tengelytávolság 115 milliméterrel csökkent, a nyomtávot viszont kiszélesítették. 295 milliméterrel rövidebb az Insightnál, súlya 1196 kilogramm, az Insightban sokat kritizált futóművet alaposan átdolgozták. Jövőre várhatóan a Mugen-változat is befut.

Forrás: Honda