Valóban az új A1 elektromos változata volt az Audi genfi meglepetése, a mini igazából egy konnektoros hibrid Wankel-motorral. Kétliteres benzinmotor került a hibrid A8-ba.

Elektromos változatot is bemutatott az A1-ből az Audi Genfben, a konnektoros hibrid az ingoldtadtiak első hasonló tömeggyártású modellje lehet. Hasonlóan a korábbi elektromos koncepciókhoz, a mini is az e-tron utónevet kapta, villanymotorját az első tengelyre építették.

83 lóerő az elektromos egység tartós teljesítménye, de 102 lóerő leadására is képes. Indulástól 150 Nm a nyomaték, az elérhető maximum 240 Nm. A váltó a lehető legegyszerűbb, csak előre- és hátrameneti, valamint üres fokozata van. Lítium-ion akkumulátorok táplálják a villanymotort, a hatótávolság 50 kilométer.

Forrás: Audi

Még városban sem biztos, hogy ennyi elegendő, generátorként egy apró, 254 köbcentis Wankel-motort építettek a csomagtartó alá. Teljesítménye mindössze húsz lóerő, tankja 12 literes, de így is további 200 kilométeres hatótávolságot biztosít. A kombinált átlagfogyasztás 1,9 liter száz kilométerenként, a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként mindössze 45 gramm.

Forrás: Audi

Szintén tanulmányként debütált az A8 hibrid, amelybe kétliteres turbómotor került az elektromos egység mellé. 211 lóerőt és 350 Nm-es nyomatékot tud a belső égésű blokk, a villanymotor 45 lóerős, nyomatéka 211 Nm. Kombinált teljesítményként 245 lóerőt és 480 Nm-es nyomatékot adott meg az Audi, a hibrid A8 7,6 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. Fogyasztása 6,2 liter, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 144 gramm.

Forrás: Audi

Nyolcfokozatú automata váltóval szerelték a teljes értékű hibridet, vagyis az A8 kizárólag elektromotorjával is képes haladni. A maximális hatótávolság két kilométer, az elérhető legnagyobb sebesség 65 km/óra ebben az üzemmódban. Lítium-ion akkumulátorok teszik teljessé a rendszert, amely már idén megjelenik a Q5-ben.