Genfben is a visszahívás a fő téma a Toyotánál

2010.03.03. 10:29

A Toyota genfi standján Andrea Formica, az európai divízió elnökhelyettese tartott beszédet. Azzal kezdte mondandóját, hogy emlékeztette a publikumot az alapító, Kiichiro Toyoda 70 éve elmondott vezérelvére, amely így szól: "azt akarom, hogy a cégemnél mindenki tegyen meg minden tőle telhetőt azért, hogy kivételesen jó minőségű járműveket gyártsunk." Ez a mondat egyébként az összes európai kereskedésükben kint lóg a falon.



Hiába a kedves mosoly és csillogás, még Genfben is a visszahívás volt a fő téma
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Formica természetesen elnézést kért a vásárlóktól a visszahívás kellemetlenségeiért, de azt is elmondta, hogy Európában nem tartanak attól, hogy akár egyetlen balesetet is okoznának a hibás pedálok. Jól halad a visszahívási kampány, napi 50 ezer autót javítanak meg, a készleteken lévő autókban március közepéig az összes hibás alkatrészt kicserélik. Országonként változó, hogy a már eladott autókban milyen hamar cserélik le a gázpedálokat, Magyarországon állítása szerint március végéig az érintett autók 90 százaléka át fog esni a kényszerű szervizlátogatáson, de július végéig az összes Európában érintett Toyota 90 százaléka is túl lesz már rajta. Hétvégén is, napi 24 órában üzemel a forró drót, ahol az ügyfelek hívását várják, de a tulajdonosok az interneten is megtudhatják, hogy a saját autójukat be kell-e vinni a szervizbe.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Csak a visszahívás után beszélt az újdonságokról az elnökhelyettes. Az egyik új modell a Prius hajtásláncával felszerelt Auris hibrid, a HSD, amely nyártól lesz megvásárolható. Beleültem, az utastérben szinte az egyetlen megváltozott elem a Priusból érkezett apró sebességváltó-előválasztó kar, kívülről pedig a kék emblémáról és a kissé más hűtőmaszkról lehet felismerni. Pont olyan takarékos és tiszta üzemű, mint a donor, és ami a legjobb benne, hogy várhatóan olcsóbb lesz nála. Kiállították a modellfrissítés utáni RAV4-et is, a kompakt szabadidő autó frontrészét az Európában nem kapható Camry stílusában rajzolták át, szerintem a régi orral szebb volt.