Mexikó-rali: Loeb átvette a vezetést

Vágólapra másolva!
A második nap végére helyreállt a rend a Mexikó-ralin, Sébastien Loeb az élre tört, sőt, jelentős előnyt gyűjtött vasárnapra. Sokan kiestek, alig két tucatnyi autó maradt versenyben.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP

Remekül ment egész nap Ogier, a kieső Sordo helyett ezúttal ő volt Loeb hátvédje. Hirvonen sem tudta vele tartani a lépést


Ibarrilla - a dallamos név mögött a verseny leghosszabb, és legtöbb áldozatot szedő gyorsaságija rejtőzik. A majdnem harminc kilométeres pályával kezdődött a szombati program, ahol az első nap után vezető, s így elsőnek rajtoló Petter Solberg rögtön el is gondolkodhatott, vajon megérte-e az élen maradni. Üldözői jócskán faragtak a hátrányukból, közülük is Loeb kezdett a legjobban. Többen nem értek el a célig: először Sordo C4-esének ment tönkre a futóműve egy sziklával való találkozás után, majd Matthew Wilson esett be egy árokba, nem sokkal később pedig Ken Block is befejezte a napot, hármuk közül ő törte össze a legjobban autóját. Hirvonen és Latvala sokkal jobban mentek mint pénteken, de Ogierhez alig-alig tudtak közelebb kerülni, márpedig úgy tűnt, ez lesz számukra a napi feladat.

Loeb ellenállhatatlanul jött fel Solbergre, és már a második szakaszon meg is előzte. A norvégot Ogier is nagyon megközelítette, ő viszont a két gyári Ford elől menekült. Ezen a szakaszon egy hetedik időt villantott a pályaversenyzésben nagy névnek számító, de a raliban zöldfülű Jourdain, csak WRC végzett az N-es Lancerrel induló pilóta előtt. A harmadik gyorsaságit is Loeb nyerte, ezzel elkezdte gyűjteni előnyét a záró napra. Ogier és Petter Solberg egymással csatáztak a második helyért, de hátra is kellett figyelniük, mert a fordosok is egyre jobb időket futottak. A szervizpark előtt még útba ejtette a mezőny a nyúlfarknyi aszfaltos pályát, de ott nem történt változás, Loeb-Solberg-Ogier sorrendben állt az élboly féltávnál. Hirvonen nehezen talált magyarázatot arra, hogy viszonylag kedvező rajtpozíciója ellenére sem tud hozni a előtte állókon, a Citroënek egyszerűen gyorsabbak voltak nála.

Forrás: Ford

Valószínűleg nem ilyen századik futamról álmodott Hirvonen, reálisan egy negyedik hely néz ki neki Mexikóban, a dobogóra csak nagy szerencsével férhet fel


A három reggeli kieső autóján már javában dolgoztak a szerelők, hogy vasárnapra vissza tudjanak állni, a versenyben maradtak pedig nekivágtak a délutáni körnek. Nem sok minden változott, Loeb fokozatosan húzott el a mezőnytől, Ogier és Solberg másodpercekre voltak egymástól, Hirvonen és Latvala pedig a lőtávolban maradásért küzdöttek. Egyre nagyobb sikerrel, mivel átvették a hatodik helyen álló, délelőtt remek részeredményeket produkáló Henning Solberg beállításait, így felcsillant a dobogó reménye is a finnek számára. Petter Solberg időközben jelezte, nem adja meg magát, és visszaszerezte a második helyet Ogiertől. Hogy ez az utolsó "rendes" szakasz után is így maradt (amely a vasárnapi rajtsorrendről döntött), ahhoz az is kellett, hogy a francia szándékosan lelassítson a cél előtt, az ebből fakadó másnapi előny reményében. A kétszer teljesített szuperspeciál után a napi összes szakaszt nyerő Loeb majdnem egyperces előnyre tett szert, ez minden valószínűség szerint elég lesz a záró napra. A negyedik helyen álló Latvala alaposan lemaradt a citroënesektől, ráadásul szinte biztos, hogy előre kell majd engednie Hirvonent - ő deklaráltan csak a második számú pilóta a Fordnál. A hatodik helyen senkitől nem zavartatva Henning Solberg áll, mögötte a fékproblémákkal küszködő Villagra, utánuk pedig már a kisebb kategóriák következnek, Prokop, Pons és Araújo fértek be az első tízbe.

Az SWRC mezőnyben folytatódott a cseh-spanyol párharc, Prokop négy másodperccel vezet Pons előtt. Kosciuszko hiába nyerte meg az első három szakaszt, péntekhez hasonlóan szombaton is kiesett, ezúttal a differenciálmű törött el autójában. Brynildsen is jól ment, gyorsaságit is nyert, ám az első nap ő is nagyon nagy hátrányba került, így a harmadik helyet továbbra is a megfontoltabb Al-Attiyah birtokolja. A turbósoknál Araújo zárt remek napot, gyorsabb volt az S2000-es autókál is, toronymagasan vezeti kategóriáját. Arai még délelőtt felborult, de folytatni tudta, ő és a Subaru a másodikak, a Mitsubishit hajtó Baldoni előtt.

Forrás: Stobart

Igazi mexikói hangulat fogadta a mezőnyt szombaton is. Wilson kiesett, pedig vele ez ritkán fordul elő, 2009-ben csak egy versenyt fejezett be idő előtt


Eredetileg négy szakasz szerepelt a vasárnapi programban, ám ez egyik - a legrövidebb - pálya kimarad, mivel a szervezők nem vállalták a várhatóan több tízezres nézőtömeggel járó kockázatot.

A verseny állása a második nap után:

1.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC

3:08:49,6

2.P. Solberg/Mills Citroën C4 WRC

+55,5

3.Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC

+58,2

4.Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC

+1:43,9

5.Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC

+1:59,9

6.H. Solberg/MinorFord Focus RS WRC

+2:25,2

7.Villagra/Pérez-CompancFord Focus RS WRC

+9:11,8

8. Prokop/Tomanek Ford Fiesta S2000

+16:28,0

9.Pons/HaroFord Fiesta S2000

+16:32,8

10.Araújo/Miguel Mitsubishi Lancer Evo IX

+18:04,0



SWRC:

1.Prokop/Tomanek Ford Fiesta S2000

3:25:17,6

2.Pons/HaroFord Fiesta S2000

+4,8

3.Al-Attiyah/Bernacchini Skoda Fabia S2000

+2:11,6



PWRC:

1.Araújo/Miguel Mitsubishi Lancer Evo IX

3:26:53,6

2.Arai/BarritSubaru Impreza STi

+3:40,5

3.Baldoni/DiazMitsubishi Lancer Evo IX

+7:54,3