Semmi perverzitás - Kia Ceed SW 1.6 CRDi teszt

Vágólapra másolva!
Fél évvel az esküvő után, az első gyerek előtt, sok mindent másképp lát az ember. Olyan autókat kezd el nézegetni, melyektől korábban csak ásítozott, a tuti vétel kategóriába olyasmik kerülnek át, mint a Kia Cee'd kombi.
Vágólapra másolva!

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Elsőre furcsának tűnt, de tulajdonképpen egész jól áll a Cee'dnek az új márkaarculat
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az új Chevrolet Camaro felbukkanása óta álmodozom arról, hogy Európába érkezése után egyszer majd egy olyannal állok be a kertbe. Sok-sok év telt már el az első tanulmány bemutatása óta, azóta a családi helyzet is változott: fél éve esküvő volt, tervben az első gyerek, így kicsit más szempontok szerint kezdtük rangsorolni az autókat.

Jelenleg egy 2006-os Swifttel járunk, ide-oda szaladgálásra tökéletes, sose volt baj vele, de nyilvánvalóan kevés lesz, ha jön a gyerek. Persze, még a Swiftnél kisebb autókkal is minden megoldható, de ha van rá mód, nagyon is érdemes elgondolkozni egy családi autón. Lehetőleg olyanon, amelyre hosszú éveken át lehet alapozni, amellyel megoldható a gyerekprojekt miatt szükségessé vált tárgyak (kiságy, gyerekbútorok stb.) transzportálása, és ha úgy adódik, a második gyerek után sem kell lecserélni, mert még mindig lesz benne elég hely.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Nem változtak a műszaki alapok, a tengelytáv is a régi, kellemesen tágas a kombi


Kombik, hát persze, hogy a kombik jelentik a megoldást. Vérzik a szívem, ha arra gondolok, hogy a képzeletbeli Camarót el kell cserélnem egy puttonyosra. Kombiból is az olcsóbbak jöhetnek szóba, lakáshitel mellett másra nem futja, a Kia Cee'd már látatlanban is remek opciónak tűnik.

Bizonyos feltételekkel, de mégis hét év garanciát adnak rá, a hosszú táv tehát kipipálva. Tágas az utastér, nagy, több mint 530 literes az alapcsomagtartó, a hátsó ülések a padló szintjébe dönthetőek. A forma sem olyan rémes, sőt, egyáltalán nem az, az alapváltozatot pedig alig több mint hárommillióért adják, ráadásul a dízel full extrás listaára is megáll 5,5 milliónál, amelyből az aktuális piaci helyzetben nyilván szemrebbenés nélkül lehet alkudni. Minden ilyen döntés előtt álló családnak kötelező legalább egy kiás nyílt nap meglátogatása.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A hatfokozatú kézi váltó a dízelmotoros Cee'd gyengéje, de együtt lehet élni vele


Rég teszteltem utoljára Kiát, ez persze nem jelenti azt, hogy az utóbbi években a koreaiak egyetlen modelljét sem próbáltam volna, éppen ellenkezőleg. Feleségem révén egy időben sokat bóklásztunk Németországban, főleg bérautókkal, a legolcsóbb kölcsönzőben pedig éppen Cee'dekből rakták össze a flottát. Sose panaszkodtunk.

Három évvel bemutatása után esett át a Cee'd az első frissítésen, a cél egyértelműen az volt, hogy dinamikusabbnak tűnjön a kompakt. Elsőre egyáltalán nem tetszett az új arc, vonzóbbnak tűnt a régi Corolla-klónos bája, néhány hónap után azonban furcsa mód fordult a kocka. Most már sokkal jobban tetszik az új, a régit nézegetve pedig nem értem, néhány napig miért gondoltam úgy, hogy a koreaiak mellényúltak a "tigrisorros" iránnyal.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Nem vitték túlzásba a puhítást, továbbra is jó kanyarodni a Cee'ddel


Hátul szerencsére nem sokat változott a kombi, maradtak a különleges, oszlopba integrált lámpák, amelyekről a Mazda tervezői például könnyűszerrel és szerintem elhibázottan lemondtak az új 5-ösnél. A műszaki alapokon semmit sem változtatott a Kia, maradtak a méretadatok, ellenben a kabin kellemesebb hangulatú lett, de igazából semmi forradalmi nem történt.

Érezhetően jobbak az anyagok, nincs spórolásszaga az autónak, a műszerfal tetejét és a kárpitokat jó érzés simogatni, lejjebb már kicsit keményebbek a műanyagok. De nem is baj ez, egy igazi családi autó ne legyen teljesen pihe-puha, csak jót tesz, ha nem kell minden négyzetcentiméterért külön aggódni.