Amerikának nem kellett a Honda CR-Z

Kétszer is közel állt a Honda ahhoz, hogy leállítsa a CR-Z fejlesztését, az amerikai kereskedőknek a hibrid tervek nem tetszettek.

Nem sok hiányzott ahhoz, hogy ne készüljön el a Honda hibrid sportkupéja, a CR-Z fejlesztését kétszer is majdnem leállították. Tomobe Norio, a CR-Z főmérnöke árult el a munkáról néhány részletet azt követően, hogy a japán gyár Genfben az európai premiert is letudta, elsősorban az amerikai kereskedők kifogásolták a benzines-elektromos terveket.

Eredetileg csak benzinesként tervezték a CR-Z-t, Tomobe és csapata később állt elő az ötlettel, hogy hibrid hajtáslánccal kellene felszerelni. Ekkor már túl volt a fejlesztés két olyan kritikus ponton, amikor majdnem véget ért az egész projekt, a hibrid elképzelések ellen viszont az amerikaiak lázadtak. A kereskedők nyomására az amerikai részleg elnöke folyamatosan bombázta a főhadiszállást, azt hajtogatva, hogy az amerikaiaknak nem kell sportos hibrid, egy ilyen modell csak összezavarná az ügyfeleket.

A CR-Z egyébként afféle kompromisszumos modell, Tomobe ugyanis saját bevallása szerint eredetileg nagyobb teljesítményű hibrid hajtásláncot képzelt el.

Forrás: Honda

KAPCSOLÓDÓ CIKK