A legdurvább Opel - Opel Insignia OPC

Papíron az OPC változat az Insignia család legjobbja, mégis egy kétliteres dízelt tartok jobb választásnak. A gyári sportverzió a hozzám hasonló megszállottaknak való, akiknek számít az erő, a sportfutómű, az okos összkerékhajtás és a csodás kipufogóhang.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Az Insignia OPC a jelenleg kapható legerősebb Opel, sőt a múltban is csak a Lotus Omega volt erősebb nála
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az Opel nagyon régóta híres sportos modelljeiről, de csak körülbelül egy évtizede léteznek az OPC-verziók. Ez az Opel 21. századi sportrészlege, amely egészen véletlenül a híres Nordschleife mellett telepedett le. Az új OPC modellek éppen ezért rengeteg kört megtesznek a Zöld Pokolban, ennél tökéletesebb nyúzópróba jelenleg nem létezik. Az Insignia OPC is legendás pályán nőtt fel, állítólag tízezer kilométert mentek vele hibamentesen. Nem rossz ajánlólevél - de mire megyünk vele a közúton?

Aki arra számít, hogy az Insigniát halálra gyötörtük valamelyik magyarországi versenypályán, annak van egy rossz hírem: nem tettük. Tél volt, rossz idő volt, téli gumikon nem sok értelme lett volna. Viszont ígéretet kaptunk rá, hogy még egyszer megkapjuk, akkor majd sort kerítünk erre is. Ha valaki addig nem bírja ki, akkor elolvashatja Gulyás kolléga írását, aki éppen egy hungaroringi menetpróba alkalmával szerezte első élményeit az OPC-vel.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A megjelenésébe nehéz belekötni. Négy személy számára tökéletes utazóautó


Az OPC elvileg sportkocsi, de már a megjelenéséből látszik, hogy valójában sokkal inkább egy gran turismóról beszélünk: ez egy őserőt demonstráló masszív túraautó. Már az alap Insignia is sportos megjelenésű, de ez... Az Opel sajtóanyaga tigrisként emlegeti, az első két hűtőrács állítólag fogakra emlékeztet. Legyen igazuk. Az biztos, hogy az OPC Insignia nem mindennapi jelenség, az együtt töltött csaknem egy hét alatt körülbelül tíz embernek kellett elmagyaráznom, hogy mi ez, és miért néz ki ennyire brutálisan.

Általában egy ilyen autóval kimegyünk a Hungaroringre, és megnézzük, milyen köridőre képes. Pályán sokkal jobban ki lehet próbálni a futómű és a fékek képességeit is. Az évszak azonban nem kedvezett nekünk, téli gumival sem lett volna értelme a körözgetésnek, ezért inkább azt figyeltem, milyen egy több mint 300 lóerős Insigniával együtt élni, a plusz élményért cserébe vajon mennyire fárasztó elviselni a keménységét, nyersségét. Egyáltalán van-e értelme egy több mint 300 lóerős túraautóval járkálni a mindennapok során?

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A Recaro kagylóülések ezúttal is mindent vittek, felárért minden Insigniába ajánlanám


Az biztos, hogy bujkálni nem kell vele, sok gratulációt kaptam miatta. Megfelelően hangsúlyos szpojlereivel, gyönyörű, 20 colos kerekeivel kitűnik az utcaképből, és majdnem mindenki tetszését elnyerte. Ha beülünk, már nem annyira dicső az eredmény. Kicsit kemény műanyagok, nem tökéletes anyagfelhasználás, ami még egy alap Insigniánál talán elmegy, de a több mint tízmilliós csúcsváltozat esetében furcsa. Még szerencse, hogy az első kagylóülések nem csak optikailag műalkotások, hanem nagyon kényelmesek és jól is tartanak. A kormány viszont olyan, mint az egyszerűbb kivitelekben, talán egy kisebb, sportosabb kellett volna. Normál esetben kevés visszajelzést is ad, de nem ez az OPC legfájóbb hibája.

A Flexride rendszerrel ugyanis nem csak a futómű keménységét variálhatjuk, hanem a kormány rásegítését és a gázpedál érzékenységét is. Így aztán Sport állásban máris javul a helyzet, az OPC-re kapcsolva pedig még jobb lesz. Sőt ilyenkor a gázpedál érzékenysége sem olyan már, mint egy kisteherautóé. Alaphelyzetben a rosszul reagáló gázpedál miatt egy kicsit lomhának is tűnhet az autó, de OPC állásban már lelkes. A váltón viszont semmi sem segít: túl hosszú úton jár és még akadozik is, ebbe az autóba azért jobb illett volna. A fékekre közúton nem lehetett panasz: ha kell, elemi erővel képes lassítani a csaknem 1,8 tonnás OPC-t. Reméljük, később majd a versenypályán is bizonyít.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Az üléseken kívül a kormány és a váltógomb utal az OPC jellegre


A lényeg persze a motor. Az előd Vectra OPC-ben is elég sokat tudott a 2,8-as V6-os turbómotor, de az Insigniában még inkább odafigyeltek a részletekre. Eleve sokkal erősebb lett, immár 325 lóerő leadására képes, és végre rendes futóművet és összkerékhajtást társítottak hozzá. Ehhez jön még a Remus által megálmodott karakteres kipufogóhang, amely hosszú távon, alacsony sebességgel gurulva nagyon idegesítő is tud lenni, de végtére ez is hozzátartozik az érzéshez.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK