Már az ára kivégezte - Lexus IS 250C teszt

Vágólapra másolva!
A Lexus jócskán elkésett középkategóriás kabriója, az IS 250C egy kérdést biztosan felvet: hogyan lehet életképes egyféle motorral? Keressük a választ.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Se dízel, se hibrid, se erős benzines - a kínálat szó alig értelmezhető
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Nem értem a Lexust. 2005-ben a Genfi Autószalonon mutatkozott be a mostani IS, de akkor semmilyen más karosszériaváltozatról nem volt szó. Eltelt négy év a kupé-kabrió debütálásáig - kicsit elkéstek, mondhatjuk. De arra már nem találok szavakat, hogy csupán egyféle motorral lehet megvenni. Az ügyfél bemegy a szalonba, és vehet egy 2,5 literes benzinest, automata váltóval. Csupán annyi variálási lehetőség van, hogy választhatunk az egyébként gazdag alapfelszereltség vagy a jobb Luxury szint között. Persze még a színeket is lehet változtatni - de hol van ez a német konkurensekhez képest?

Normál esetben egy teszt végén foglalkozunk egy autó árával, a kezdetek után azonban nagyon érdekelt, vajon mégis mivel fognak az IS kabrióhoz vevőket csábítani. Hát nem az árral: az alapmodell 14,7 millió forint, de a tesztelt Luxury már 17 millióba kerül, amiért már néhány jó modellt tudnék válogatni. De akkor mi szólhat a Lexus IS 250C mellett?

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Ezt a kategóriát a Lexus nem vette komolyan


A Lexus mindig is a kifinomultságáról volt híres, ilyen téren az IS kabrió változata sem okoz meglepetést. Nagyon igényes a belső tere, bár most először összeszerelési hibákat véltem felfedezni: a műanyag és bőrfelületek találkozásánál a bőr széle itt-ott kijött a műanyag alól, és például az övnél féléves autóhoz képest méltatlanul kidörzsölődött. Az anyagminőség egyébként kiváló, a felszereltség is pazar, az apróságokra is odafigyelnek, így lehet az IS 250C a leggyorsabban nyitható tetővel megáldott kabriót. Számomra ennél is fontosabb, hogy nagy gondot fordítottak a szélvédettségre, így még autópálya-tempónál is lehet beszélgetni az autóban.

Bár nem tudom megérteni, miért csak egyféle erőforrással kapható, de az világos, hogy miért a 250-esre esett a választás. Ez a motor egy tökéletes alkotás, az észrevehetetlen teljesítmény megtestesítője. Nagyon finoman jár, szinte sosem hallani a hangját, cserébe nem egy teljesítménybajnok, bár padlógázra némi huszáros hajrá kihozható belőle, ilyenkor azonban már a hangja is megjön, de ekkor sem zavaró. A hatfokozatú automatával közösen nagyon selymesen mozgatják az autót, leginkább ezt lehet élvezni az IS-ben.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A szokásos kupé-kabrió betegség, hogy hatalmas és túl magas a hátsó rész


Ha valaki egy ilyen kabrióban a sportosságot is keresi, akkor nem a Lexus IS 250C lesz a kedvence. Hiába ugyanis a 208 lóerős teljesítmény, ha a modell olyan nehéz, hogy a kis V6-os is birkózik vele. Szelíden nagyon jól autózható, durva menetteljesítményeket ne várjunk tőle. A futóművet sem a szerpentinek legyőzésére hangolták, bár a kellemesen sportos jelleg illik a kocsihoz. A karosszéria merevsége nem vett le a lábamról, és a kormányzás is egy kicsit lexusosan puha. Hiába, ezzel krúzingolni kell, nem szabad sietni.

Elvileg a Lexus IS 250C is egy négyüléses kabrió. Elvileg. Már az alapmodell szedán sem a fényűző hátsó térkínálatáról híres, de ebben még egy kicsit rosszabb a helyzet. A magam számára beállított vezetőülés mögé csak akkor fértem volna be, ha nem lenne lábam. Ha négyen akarunk tehát menni vele, akkor az első utasok is kompromisszumra vannak kényszerítve. Az ülések amúgy kényelmesek, sőt még a fejem is elfért valahogy hátul. A hátra beszállás kicsit körülményes, ugyanis gombnyomásra megy előre az ülés, de olyan nyugodt tempóval, hogy közben kézzel már régen előretoltam volna. A csomagtartó viszont kupéként igazán nagy, 420 literes, a tetőt lenyitva csak 165 liter marad.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Modernebb a multimédiás rendszer kezelése, de most sem tökéletes. Kicsi a merevlemez és nagyon hiányzik az USB-csatlakozó


Az IS 250C furcsa öszvér, nehéz indokot találni a vásárlására. Itthon biztosan alig keresik majd, hiszen egy 3-as BMW-nek, egy E osztályos kabrió Mercedesnek, vagy egy A5 Cabriolet-nek nagyobb a rangja, és többféle motorral választható. Külföldön talán szakíthat egy kis szeletet a tortából, de elsősorban a Lexus-rajongók fogják venni, nekik még tetszeni is fog, mennyire kényelmes vele utazni, mennyire kilóg az utcaképből.

Nem tudom, miért jó IS 250C-t vásárolni. Ha valakinek a barátnője kabriót akar, és van is rá 17 millió forintja, akkor talán ez lehet a válasz, hiszen a lányokat általában nem zavarja, hogy nem megy jól egy autó. Engem viszont nagyon, pedig ennyi várakozás után valami komolyabb flottát is piacra dobhattak volna.