Milano Taxi néven mutatott be új elektromos tanulmányt a Volkswagen Hannoverben. 2013-ban kerül piacra a németek első villanyautója.

Környezetbarát taxikoncepciót mutatott be a Volkswagen Hannoverben, a tanulmány a Milano Taxi nevet kapta, festése ugyanis az olasz városban futó taxikét idézi. Formailag nem tartogat sok újdonságot, alapjait az egyterű Space Up! tanulmány adja, igazi különlegesség ugyanakkor a jobb, vagyis járda felőli oldalra épített tolóajtó.

Előrefelé nyílik, egészen az A oszlopig, részben a tetőt is befedi. Elöl nincs utasülés, ezt a területet rakodóhelyként lehet hasznosítani, hátul 120 milliméteres a térdtér a sofőr mögött. A fejtér ennél lényegesen nagyobb, 994 milliméteres.

Érintőképernyős rendszerrel játszhat a sofőr és az utas is, a hátsó rendszerhez hitelkártyákat is elfogadó olvasó kapcsolódik. 116 lóerős villanymotort építettek a taxiba, a lítium-ion akkumulátor 300 kilométeres hatótávolságot biztosít egy feltöltéssel. Egy órás töltéssel 80 százalékos állapotba hozható az akkumulátor, az autó végsebessége 120 km/óra. 2013-ban jelennek meg az első elektromos Volkswagenek a piacon.