Start néven városi miniautó-tanulmányt mutatott be a Ford a Pekingi Autószalonon, meghajtásáról egy szériaközelinek nevezett, egyliteres turbómotor gondoskodik.

Három éve egyetlen komoly tanulmányt sem mutatott be a Ford, a Pekingi Autószalonon azonban megtört a jég. Start néven leplezett le egy városi minit az amerikai gyár, első pillantásra az Audi A1 és a Fiat 500 keverékének tűnik az újdonság. Karosszériájának váza alumíniumból és nagyíszilárdásgú acélból áll, a külső elemek kompozit műanyagból készültek a tömeg alacsonyan tartása érdekében.

Egy új formanyelv és egy globális miniautó előhírnöke lehet a koncepció, melybe háromhengeres, egyliteres Ecoboost turbómotor került. A Ford közleménye szerint a blokk "közel van a szériagyártáshoz", kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 100 gramm alatti, ereje és nyomatéka az 1,6-osokét idézi. Várhatóan az új Focusban és a Fiestában is megjelenik a motor.

Kaliforniában tervezték a Startot, formavilágáért Freeman Thomas felelt, aki jelenleg a Lincolnokért felelős. Futurisztikus a beltér, a funkciók nagy része egy központi érintőképernyőről vezérelhető, az összkép azonban egyáltalán nem tűnik megvalósíthatatlannak.