Az értékesítési darabszámok ugyan nem indokolták, a japánok mégis felfrissítették a Nissan Qashqait. Az igen sikeres crossover megújuló változata megérkezett hazánkba, de a fiatalosabb vonalak kevés műszaki újdonságot takarnak.

Fotó: Mudra László [origo]

Elsősorban vadabb külseje miatt lehet vonzó az új Qashqai
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Nissan Qashqai három évvel ezelőtti bemutatkozása óta igen sikeres pályát futott be a világon, így hazánkban is. Akkoriban az első bemutatón a Nissan új elképzelését - miszerint a kompakt kategóriában egyszerre többféle autó is kínálnak - sokan kétségekkel fogadtak, hiszen hogyan férhetne meg egymás mellett ennyi modell, veszélyesek lehetnek egymásra. Ez részben be is jött, hiszen minden idők egyik legrondább Nissanja, a Tiida láthatatlanul tűnt el a márka kínálatából.

Maradt a Qashqai, amely hozta az eredményeket: dübörög a gyártószalag, több mint félmillió darabot adtak már el, hazákban pedig több mint háromezret, a tavalyi évben 859 darab kelt el Magyarországon.

Fotó: Csanádi Márton

Belül az anyagfelhasználás javult, plusz a műszerfalon jobb a kijelző


Nem indokolták tehát a váltást az értékesítési darabszámok, az újonnan érkező vetélytársak modernizációja miatt azonban a Nissan is szükségét érezte, hogy egy kicsit frissítse a Qashqait. Plusz jön a Juke, amely miatt amúgy is jobb összefésülni a modellkínálatot. A régi Qashqai kicsit öregecskének tűnt volna az újak között.  

Kicsi, de nagy - Juke

Fotó: Csanádi Márton

Először Magyarországon mutatták be a Juke-ot, de ez csak egy előszériás darab, jobbkormányos
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Qashqai-premier kiváló alapot nyújtott arra, hogy a Nissan bemutassa legújabb csodabogarát, a Juke-ot. A kisautó alapokra épülő crossover kicsi, mégis robusztus. Tetszetős formája megosztja a vásárlóréteget, de valószínűleg az ára miatt úgyis csak egy szűk réteget érdekelhet. A Juke Mini-konkurensként lép a piacra, aszerint is pozícionálják. Hivatalos árakat még nem adtak meg, de azt már most lehet tudni, hogy a leggyengébben felszerelt 1,6-os szívó benzines valahol négymillió forint környékén lesz elérhető, az árlista vége hétmillió forint körül állhat meg.

A csúcsváltozatban bemutatkozik a Nissan új fejlesztésű, 1,6 literes turbómotorja, amely 190 lóerő és 240 Nm leadására képes. Nem véletlen, hogy ennek az autónak a karaktere is gombnyomásra változtatható lesz egy elektronikusan vezérelt rendszer segítségével. Az alapmotor egy 117 lóerős 1,6-os benzines lesz, a már jól ismert 1,5 dCi pedig a mostani 105 helyett már 110 lóerőt ad le. Az alapmotorhoz ötfokozatú manuális váltó jár, és csak elsőkerék-hajtással kapható, az erősebb benzines és a dízel már alaphelyzetben hatfokozatú váltóval szerelt, és lehet választani összkerékhajtást is. A csúcsváltozatba új CVT váltó is rendelhető.

A bemutatón azt is megtudhattuk, hogy az előzetes felmérések szerint a Juke-ot húszas-harmincas éveikben járó, dinamikus fiatal férfiak fogják elsősorban vásárolni, akik ki akarnak tűnni a tömegből. A Juke hazánkból indul európai bemutatkozó körútjára, és várhatóan az év vége felé, legkorábban ősszel elkezdődik a magyarországi értékesítés is.



Fotó: Mudra László [origo]

A városálló tovább hódíthat


Elsősorban a stílus változott, kicsit szebb, dinamikusabb megjelenésű, jobb minőségű autó volt a cél, amellyel pár korábbi hibát is korrigáltak. A nemzetközi bemutatón már Gulyás úr hosszasan vezethette az új Qashqait, a menetpróbáról szóló cikkünkben ki is fejtette a véleményét, így az is kiderült, hogy sok műszaki újdonság nincs.

Fotó: Mudra László [origo]

Az ára nem sokat változott, a felszereltsége enyhén javult


Kétségkívül szebb lett, sportosabb, dinamikusabb megjelenésű, de másra nehéz felfigyelni. A motorok maradtak a régiek, maximum a károsanyag-kibocsátás javult minimálisan. Hamarosan jön az 1,6-osba a start/stop-rendszer, ez tovább javíthat az alapmodell értékein. Az utastérben a műszerfal műanyagja egy kicsit puhább lett, plusz van egy új tárolórekesz (kétkerék-hajtásúaknál kettő). Maradtak a felszereltségi csomagok, mindegyik kibővült viszont még egy-két plusz extrával, és az árlista sem változott számottevően.

VisiaAcentaI-WayTekna
Benzin
1.6 l 84 kW (115 LE)4 990 0005 550 0006 035 0006 310 000
2.0 l 103 kW (140 LE)5 590 0006 150 0006 635 0006 910 000
2.0 l CVT 103 kW (140 LE)-6 750 0007 235 0007 510 000
Dízel
1.5 dCi 78 kW (106 LE)5 690 0006 250 0006 735 0007 010 000
2.0 dCi 110 kW (150 LE)6 390 0006 950 0007 435 000 7 710 000
2.0 dCi A/T (6 fokozatú automata) 110 kW (150 LE) 4x4-8 200 0008 685 0008 960 000


Az alapverzióhoz képest hatszázezer forint a +2 kivitel felára, plusz 650 ezerbe kerül, ha kérjük a kapcsolható összkerékhajtást is. Vezetni ugyanolyan, mint a régit, de ismét felfigyelnek rá az emberek - vagyis megint kicsit vonzóbb sok kompakt vetélytársánál.