Limitált szériás R8-at mutatott be az Audi, a sorozat csúcsának számító GT-ből mindössze 333 darab készül.

Különkiadást készített az Audi az R8-ból, a GT fedőnevű modellből mindössze 333 darab készül. 525-ről 560 lóerősre erősítették az immár 540 Nm csúcsnyomatékú 5,2 literes V10-es motort, a súlyból kereken egy mázsát faragtak le (1525 kilogrammos a GT), így a szupersportkocsi 3,6 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége pedig eléri a 320 km/órát.

Négy bekezdésben taglalja az Audi sajtóközleménye, hogy milyen módosítások történtek, a legnagyobb spórolást az ülésekkel sikerült elérni. 31,5 kilogrammot jelentett, hogy üvegszálas anyaggal erősített műanyagból készültek a székek, de azzal is majdnem tíz kilót takarítottak meg, hogy lecserélték az akkumulátort.



Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

Többek között vékonyabb üvegből készült az első szélvédő, a hátsó ablakot üveg helyett polikarbonátból készítették el, de még a kárpitozással is 7,9 kilós mínuszt sikerült produkálni. Karbonszálas anyaggal erősített műanyagból készültek a lökhárítók, a 35 lóerős teljesítménynövekedés és a 10 Nm-es nyomatékugrás csupán az elektronika újraprogramozásának köszönhető.

Hatfokozatú R-Tronic szekvenciális váltót építettek az autóba, alapesetben a nyomaték 85 százaléka jut a hátsó tengelyre. Ide egy mechanikusan záró differenciálművet is építettek a mérnökök, az alapfelszereltség részét képezik az egycentiméteres mozgástérben állítható felfüggesztések, de a geometrián is változtattak, hogy még agilisebb legyen az autó viselkedése.

Speciális hangolású ESP-vel készül a GT, elöl 380, hátul 356 milliméter átmérőjűek karbon-kerámia féktárcsái. Azoknak, akik versenypályán szeretnék használni az autót, speciális csomagot kínál az Audi bukókerettel, tűzoltópalackkal és akkumulátor-lekapcsoló gombbal. Kívülről a fix hátsó szárnyról, az új diffúzorról, az egyedi 19 colos felnikről, a különböző légterelőkről, no meg a titán szinű hűtőrácsról lehet felismerni a leggyorsabb R8-ast.