Déli féltekén a rali-vb

2010.05.05. 17:54

Egy év kihagyás után tér vissza a szigetországba a rali-vb mezőnye. Loeb megállíthatatlannak tűnik, de Hirvonenen kívül immár Solberg is feni rá a fogát.

Forrás: AFP

Már-már történelem előtti időnek tűnik 2004, amikor Petter Solberg győzött Új-Zélandon a gyári Subaru WRC-vel. Akkor Grönholm és Märtin előtt lett első, csapattársa pedig Hirvonen volt


2010-ben csak egyszer, az Új-Zéland Rali kedvéért ruccan át a mezőny a déli féltekére, mivel idén Ausztrália és Argentína is kimaradt a naptárból. A szezon ötödik futama az előző négyhez hasonlóan nem szerepelt a 2009-es programban, pedig több pilóta is a kedvencei közé sorolja a festői szépségű tájakon vezető pályákat.

A verseny központja Hamilton közeléből több esztendő után visszaköltözik a sziget északi részébe, Aucklandba. A szervezők néhány régi gyorsaságit is betettek az útvonalba, illetve egy vadonatúj pályát, melyen a szuperspeciált rendezik majd. Az utak jellege marad olyan, amilyen mindig is volt: széles, jó minőségű, igen gyors szakaszok, amelyek a lehetőségekhez képest kímélik az autót, ellentétben például az áprilisi törökországi futammal.

Legutóbb, 2008-ban Loeb nyert, miután az utolsó nap elején az addig vezető Ford-pilóták hibáztak, így a Citroën kettős győzelmet aratott. Idén is erre törekednek, Loeb parádésan teljesít, az idén megszerezhető 100 pontból 93-at begyűjtött, és minden esélye megvan az újabb sikerre. Csapattársa, Sordo eddig elég szerencsétlen volt idén, a két kiesés mellé szerzett két negyedik helyére nem lehet túl büszke, talán éppen Új-Zélandon szegődik mellé ismét Fortuna.

Forrás: AFP

Két esztendővel ezelőtt Hirvonen a győzelem kapujában kapott egy defektet, pedig az utolsó nap reggelén még megnyugtató előnye volt


Ebben reménykedik Hirvonen és Latvala is, nagyon rájuk férne egy jó szereplés. A Fordnak hagyományosan remekül megy a szigetországban, ezt az esélyt muszáj lenne pontokra váltani, hogy befogják a vetélytársakat az aszfaltos futamok előtt. Valószínűleg Petter Solberggel is meg kell majd küzdeniük, aki összetettben a második helyen áll, és nagyon bizakodóan készül a hétvégére. Őt - mivel nem gyári induló - nem korlátozza az Európán kívüli teszttilalom, ezért kedvére gyakorolhatott a versenyben szereplő pályákhoz hasonló utakon, és tökéletesen beállíthatta a C4 WRC-jét.

A távoli utazás magas költségei miatt eredetileg nem tervezte az indulást a Citroën Junior Team, ám Ogiert végül befizette az anyacég, jutalmul a Jordániában tett szívességért cserébe. (A francia az utolsó nap elején szándékosan szedett össze némi büntetést, hogy bebiztosítsa Loeb győzelmét, ám ezzel elveszítette esélyét a dobogóra.) Räikkönen kihagyja a futamot, és már a következő, portugáliai versenyre készül. Itt lesznek viszont a Stobart Ford versenyzői, az idén eddig nem túl jól muzsikáló Wilson és Henning Solberg, valamint az egyszemélyes Munchi's csapat, Villagrával.

Rajtuk kívül nem lesz több WRC a mezőnyben, annál népesebbek viszont a kisebb kategóriák. Az SWRC-sek heten lesznek, köztük a tabellát vezető Pons. A PWRC éllovasai, Araujó és Flodin nem utaztak el Új-Zélandra, így a többieknek - elsősorban Arainak - alkalmuk nyílik, hogy felzárkózzanak összetettben. Számos helyi egység is részt vesz a ralin, többnyire N-es Lancerekkel és Subarukkal.

A szervezők mindent megtettek azért, hogy a csapatok jól érezzék magukat: a gyári pilóták részt vehettek egy vitorlásversenyen, ahol élesben szerezhettek némi tapasztalatot arról, hogy milyen annak a sportnak az elitje, valamint kipróbálhatták a bungee jumpingot is.

Forrás: AFP

Az egykori tornász Loeb egy kézállásból végrehajtott szaltósorozattal kápráztatta el társait, amikor a mélybe ugrott. Vajon megszerzi-e sorozatban negyedik futamgyőzelmét a világbajnok?


A futam helyi idő szerint péntek reggel kezdődik - az időeltolódás miatt nálunk ez csütörtök késő estét jelent -, az első napon kilenc gyorsaságit kell majd teljesíteni.

A világbajnokság állása egyéniben:

1. Loeb/Elena  Citroën C4 WRC  93
2. P. Solberg/Mills   Citroën C4 WRC   53
3. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC 52
4. Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC  47
5. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC  45
6. Sordo/Marti Citroën C4 WRC  24
7. Wilson/Scott Ford Focus RS WRC 22
8. Villagra/Perez-Companc Ford Focus RS WRC 20
9. H. Solberg/Minor  Ford Focus RS WRC 18
10. Räikkönen/Lindström Citroën C4 WRC  14


A világbajnokság állása, gyártók:

1. Citroën Total World Rally Team 126
2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 111
3. Citroën Junior Rally Team 75
4 Stobart M-Sport Ford Rally Team 56
5. Munchi's Ford Rally Team 26


A világbajnokság állása, SWRC:

1. Pons/Haro Ford Fiesta S2000  50
2. Andersson/Andersson Skoda Fabia S2000  40
3. Brynildsen/Menkerud Skoda Fabia S2000  40


A világbajnokság állása, PWRC:

1. Araújo/Miguel Mitsubishi Lancer Evo 58
2. Flodin/Bergsten  Subaru Impreza STi  50
3. Gröndal/Engan  Subaru Impreza STi  18