Bármennyire is az S2000-es autóknak feküdtek - elvileg - a Salgó-Gemer Rali első napi, szlovákiai pályái, mégis Aschenbrenner György volt a leggyorsabb. Az első nyolc helyet a magyarok foglalják el az összetettben.

Forrás: Bertalan Miklós [origo]

Ismét Aschenbrenner a leggyorsabb, pedig talán ő sem várta magát az élre. Kérdés, hogy ezúttal is kitart-e az előnye a célig, ahogy négy hete Miskolcon


A tavalyi futamhoz hasonlóan idén is idegenben zajlott a Salgó-Gemer Rali első napja. A szervizpark Rimaszombaton épült fel, a pályák pedig - ahogy 2009-ben is - igen technikás vonalvezetésűek, főleg a Magyarországon megszokotthoz képest. A papírforma szerint éppen ezért az S2000-es autók vannak elvileg előnyben, azon belül is a nagyobb helyismerettel rendelkező szlovák és lengyel páros, valamint a WRC-vel induló egységek, ehhez képest már az első gyorsaságin Aschenbrenner (Asi) és Herczig futották holtversenyben az első időt, Turi és ifj. Tóth "Janika" és előtt. A legjobb külföldit, a Lancer WRC-vel rajtoló Melicháreket Hideg, Elek, Balogh és Botka is megelőzték, jelezve, hogy itt leginkább a magyar bajnokságban indulóknak terem majd babér. Összeállni látszott a miskolci nagy négyes is, az elsőségért ott csatázó csapatok álltak ezúttal is az élen.

A második pályán Asi ért végig leghamarabb, kicsivel Herczig, és jelentősnek mondható, 7 ill. 10 másodperccel Janika és Turi előtt. Utóbbit kuplungprobléma lassította kissé. Hozzájuk legközelebb a navigátort váltó, s ezúttal Ferencz Ramónnal induló Elek István került, aki nem sokkal a rajt előtt még az eső által elmosott vasárnapi, kisterenyei pálya javítási munkálataiban segédkezett. A harmadik szakaszon - amely az első kör végét jelentette - megint Asi neve mellé került az első idő, ám ezúttal Janika közelítette meg, és Herczig maradt le jobban. A szervizparkba érve így már tíz másodperc feletti volt a bajnoki éllovas előnye, míg mögötte Herczig, ifj. Tóth, Turi, Elek, Balogh volt a további sorrend.

Féltávnál a mezőny nagy része elégedett volt mindennel, ám voltak, akiknek nem annyira sikerült a délelőtt. Ollé Sándor navigátora, Kerék István például rosszul lett, orvost is kellett hozzá hívni, míg Kazárék odaütötték a Lancer bal elejét, s emiatt nem volt turbónyomásuk. A helyiek legnagyobb reménysége, ifj. Béres is hibázott, a javítás elhúzódása miatt ráadásul késett is, így csak büntetéssel folytathatta a versenyt. A veterán Skoda Fabia WRC-s Drotár/Bánóci párosnak pedig csak egy gyorsasági jutott kocsijuk makacssága miatt, pedig az övék volt a nézők által egyik leginkább várt autó.

Forrás: Bertalan Miklós [origo]

Annyira kicentizték az üzemanyagot Turiék, hogy a tankolózóna előtti utolsó métereken már tolniuk kellett a Mitsubishit. Az alacsony szint miatt egyes kanyarokban már a pályán is dadogott az autó, többek között ez is szerepet játszik a félperces hátrányukban


Délután megkezdte a felzárkózást az S2000-es armada: Janika nyerte a negyediket, Hercziggel a nyomában, Asi csak harmadik időt futott. Az élmezőnyre felzárkózni próbáló Hadik/Juhász páros már a rajt előtt kiesett, a Subaru műszaki hibája miatt. A leghosszabb pályán Asi ismét előhúzott valamit a cilinderből, és visszavágott: ha csak néhány tizeddel is, de legyőzte Janikát és Hercziget. Turi kissé leszakadni látszott, hátránya már fél percen felülire hízott, a Peugeot 207 és a Skoda Fabia maradt lőtávolban a vezető Lancerhez képest.

Egy szakasz maradt még arra, hogy faragjanak a hátrányukból, s Janika élt a lehetőséggel. Nyerte a hatodik, és egyben napi utolsó gyorsaságit, s ezzel helyet cserélt Hercziggel, feljött a második helyre. Ők ketten majdnem egyformán, 15 másodperccel állnak Asi mögött, negyedik Turi. Ötödik Melichárek, de mivel őt nem értékelik a magyar bajnokságban, Balogh érezheti magát legközelebb a vezető négyeshez. Utána a kétkerék-hajtásúak mezőnyét toronymagasan vezető Bútor következik, majd Matics és Botka a további sorrend. Jól szerepel az utolsó pillanatban nevező, R3-as Clióval induló Szabó Gergő, kategóriája második helyén áll a Hondával rajthoz álló Pálinkás mögött.

Rimaszombatról Ózdra hajtott a mezőny, ahol mindenki részt vett a salakpályás szuperspeciálon - ennek eredménye nem számít bele a versenybe. Vasárnap reggel már Salgótarjánból indulnak az autók, két legendás pálya várja őket három-három alkalommal: a Zagyvaróna-Cered közötti szakasz, illetve a kisterenyei körgyors.

Forrás: Bertalan Miklós [origo]

Hadikék kiesése után a dr. Kiss/Csökő párosé a legjobb Subaru. A 2010-es modell egyre gyorsabb

 

A verseny állása az első nap után:

1.Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IXN443:27,3
2.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S2000N4+14,5
3.Herczig/BaranyaiSkoda Fabia S2000N4+15,7
4.Turi/NándiMitsubishi Lancer Evo IXN4+33,1
5.Balogh/ZentaiMitsubishi Lancer Evo IXN4+1:08,9
6.Bútor/HolczerCitroen C2 S1600S1600+1:40,7
7.Matics/ViczenaMitsubishi Lancer Evo VIIS3+1:50,7
8.Botka/SzennerMitsubishi Lancer Evo IXN4+2:03,0
9.Pethő/BacigálMitsubishi Lancer Evo IXN4+2:11,0
10.Trencsényi/VinoczaiMitsubishi Lancer Evo IXN4+2:17,8