Úgy tűnt, a miskolcihoz hasonlóan szoros befutó lesz a Salgó-ralin is, ám az utolsó előtti gyorsasági előtt leesett az eső, s a körülményekhez legjobban alkalmazkodó Aschenbrenner végül simán nyerte a versenyt.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Gyors, és szerencsés is Asi: szárazon alighanem szorosabb lett volna a vége. Így viszont száz százalékos teljesítménnyel, tetemes előnnyel vezeti a bajnokságot


A Salgó-Gemer Rali első, Szlovákiában rendezett napja után Aschenbrenner mintegy 15 másodperccel vezetett  ifj. Tóth és Herczig előtt, Turi kissé lemaradva követte őket. Nem tűnt behozhatatlannak az S2000-es autók hátránya, mivel a Zagyvaróna-Cered közötti technikás szakasz papíron nekik kedvezett, a kisterenyei körgyorsról pedig senki nem tudta pontosan, mit is várjon tőle.

Hogy mennyire helyesek voltak a pilóták többségének kedvencei közé tartozó első pályával kapcsolatos spekulációk, az idők bizonyították: nemcsak Herczig és Janika, hanem a két vendég, Béres és Grzyb is elverték Aschenbrennert. Ráadásul nem is kicsit, a szakaszgyőztes Skoda ideje több mint tíz másodperccel volt jobb, mint a versenyben vezető párosé. Az előny nagy része ezzel oda is lett, és a négy héttel ezelőttihez mérhető izgalmas végjáték kezdett kibontakozni. A kisterenyei vegyes talajú körgyorson azonban Asi lelohasztotta a vetélytársak reményeit, és megnyerte a szakaszt, Turi követte, a többiek csak utánuk.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Ritka látvány, hogy egy aszfaltos versenyen féltéglákat csapnak fel az autók a pályán. A következő, Szombathely-környéki murvás futamon biztosan jobb utak lesznek


A pálya egyébként elképesztő igénybevételt jelentett az autóknak, a célban szinte mindegyik gépről hiányzott valamilyen alkatrész, és sokan kaptak defektet is. A versenyzők egy része hangot is adott nemtetszésének, hiszen többek kocsija anyagilag is komoly károkat szenvedett. Ennek oka az elmúlt időszak esőzései után kijavított murvás szakasz volt, melyet helyenként féltéglákkal tömtek meg, ezeket viszont már az első néhány versenyautó kihorda, onnantól pedig inkább tereprali útvonalra emlékeztetett a gyorsasági, mint aszfaltos ralipályára. További gondot jelentett, hogy mivel egyszere többen volt a pályán, megesett, hogy a versenyzők feltartották egymást.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Béres autójában egy lassító is kárt okozott, ráadásul fel is tartotta az Octavia WRC-vel induló riválisát. Az ehhez hasonló jelenetek nem voltak ritkák


A szervizben a beszélgetések fő témája az volt, hogy vajon ismét elverik-e Asit a többiek a ceredi pályán, illetve hogy változatlan formában tartják-e meg a körgyorsaságit? Előbbire Herczig adott választ, megint egy tizest sózott oda a zirci párosnak, s 1,5 másodpercre faragta hátrányát. Ifj. Tóth is remek időt ment, ő is csak 3,4 szekundumra volt a vezető pozíciótól, s érdekesség, hogy Elek is megelőzte Asit. Következett a körgyors, amelyet az út állapota miatt - a katasztrofálistól már nem sok választotta el ekkor - lerövíditettek. A szép számú nézőseregnek igen sokat kellett várnia, ekkorra már majdnem másfél óra csúszás volt, és mire elindult a mezőny, az eső is elkezdett esni. A magyar értékelésben Asi volt a leggyorsabb Botka előtt, ám Béres még náluk is rövidebb idő alatt ért a célba, méghozzá tetemes, 8,4 másodperces előnnyel. Herczig és Janika hátránya 7, illetve 13 másodpercnyire nőtt, de abban reménykedtek, hogy a szerviz után majd megint az ő pályájuk következik.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Úgy tűnt, Herczig a győzelemért csatázhat, végül egy defekt megfosztotta az esélytől


A Salgótarján főutcáján felépült szervizparkot elkapta az eső, sőt, jeget is kaptak a hajnal óta talpon lévő csapatok. Az időjárás feladta a leckét: vajon melyik lesz a nyerő gumiválasztás? Tudni lehetett, hogy szakasz kezdetén, Zagyvarónánál szintén esett, viszont az élmezőny arról is értesült, hogy a pálya nagy része száraz maradt, így ők slickekkel indultak útnak. Mivel az első két kilométer valóban vizes - sőt, jeges - volt, sokat számított, hogy ki hogyan tud alkalmazkodni a folyamatosan változó körülményekhez. A győzelemért csatázók közül ez Asinak sikerült a legjobban, Janikának hat másodpercet adott, míg Herczig egy defekt miatt félperces hátrányba került. Utóbbi pilótáknak ismét Béres mutatta meg, hogyan kellett volna az S2000-es autóval menni, a szlovákiai fiatalember több mint hét másodpercet vert Asi idejére. A magyar értékelésbe beszámító autók közül viszont az S1600-as C2-vel száguldó Bútor érte el a legjobb időt, talán ez kompenzálja a versenyzőt a másik pályán elszenvedett megpróbáltatásaiért. Ahogy telt az idő, úgy száradt a pálya, így fordulhatott elő, hogy a Szíjj-Nyírfás duó egy abszolút harmadik időt autózott, éppen Asi régi A-s kocsijával.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Több szakaszt is nyert Janika, de a vizes ceredi pályán ő is alulmaradt Asival szemben. Bár második helyen áll, lassan egy győzelemnyi lesz hátránya az összetettben


A ralit vezető páros előnye majdnem húsz másodperc volt egy szakasszal a vége előtt. Mire a mezőny visszaért Kisterenyére Ceredről, jött a hír, mely szerint újabb vihar várható a térségben, s erre való hivatkozással törlik az utolsó gyorsaságit. Nyilván volt aki ennek örült, hiszen legenda ide vagy oda, a körgyors ebben a formájában kishíján lázadást okozott a versenyzők között, azok a nézőket viszont, akik kifizették a belépőt, megfosztották attól az élménytől, amiért jöttek.

Aschenbrenner nyerte tehát az eseménydús Salgó-Gemer Ralit, ezzel pedig alaposan elhúzott összetettben a többiektől. Ifj. Tóth végzett a második helyen, talán ha nincs az eső, a győzelmet is megszerezhette volna, csak úgy, mint az ezúttal a dobogó legalsó fokáig jutó Herczig. Turi ezen a hétvégén nem tudott beleszólni az elsőség sorsába, de a negyedik helyért járó pontok nagyon jól jöhetnek majd a végelszámoláskor. A remek hajrát produkáló Botka végzett a magyar értékelés ötödik helyén (abszolútban Grzyb, Béres, és a Lancer WRC-t kormányzó Melichárek is előtte végzett), mögötte Trencsényi, Pethő, Bútor és Osváth következtek.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

A terenyei körgyorsasági komoly kárt tett a C2-esben. Az ott kapott defekttel együtt is dícséretes Bútorék teljesítménye, az utolsó pályán futott legjobb idő pedig önmagáért beszél


A mesterhármassal az Aschenbrenner/Pikó páros az elérhető maximális 60 ponttal áll a tabella élén, a 42 pontos ifj. Tóth/Tagai, és a 35 egységgel rendelkező Turi/Percze kettős előtt. Herczig Norberték neve mellett 28 pont szerepel, lemaradásukat a soron következő Szombathely-ralin csökkenthetik, amelyet murván rendeznek majd egy hónap múlva.

A Salgó-Gemer Rali végeredménye:

1.Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IXN41:20:08,0
2.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S2000N4+19,5
3.Herczig/BaranyaiSkoda Fabia S2000N4+35,4
4.Turi/PerczeMitsubishi Lancer Evo IXN4+50,8
5.Botka/SzennerMitsubishi Lancer Evo IXN4+2:28,5
6.Matics/ViczenaMitsubishi Lancer Evo VIIS3+3:03,6
7.Trencsényi/VinoczaiMitsubishi Lancer Evo IXN4+3:45,7
8.Boroznaki/KissMitsubishi Lancer Evo VIS3+3:56,8
9.Bútor/HolczerCitroën C2 S1600N4+4:01,0
10.Pethő/BacigálMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:01,1


A kategóriák győztesei:

N4Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IX
N3Krupa/BagdányRenault Clio RS
N2Demjén/SchweighardtSuzuki Swift Sport
A7Pálinkás/BagamériHonda Civic R3
A6Bútor/HolczerCitroën C2 S1600
S4ifj. Cseh/DobosMitsubishi Lancer Evo IV
S3Matics/ViczenaMitsubishi Lancer Evo VII
S1Fogasy/SzabóLada VFTS


A bajnokság állása: 

1.Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IXN460
2.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S2000N442
3.Turi/PerczeMitsubishi Lancer Evo IXN435
4.Herczig/BaranyaiSkoda Fabia S2000N428
5.Hadik/JuhászSubaru Impreza N12N416
6.Turán/ZsirosMitsubishi Lancer Evo IXN410