A BMW ellen indul harcba az Alfa Giulia

Vágólapra másolva!
Hamarosan véglegesíti az Alfa Romeo új limuzinja, a Giulia formavilágát. Az új limuzint szeretnék a kategóriája legélvezetesebben vezethető autójává tenni az olaszok.
Vágólapra másolva!

Kulcsfontosságú lesz az Alfa Romeo jövője szempontjából, a többi között a 3-as BMW ellenfelének szánt új Giulia limuzin sikere. Kiemelt projektként dolgoznak az autón az olaszok, hamarosan véglegesítik a formát, premierjét másfél év múlva tartják.

A Giulietta alapjait adó Compact platform meghosszabbított változatára épül a Giulia, ez a padlólemez a saját kategóriájában nem tartozik ugyan a legkönnyebbek közé, ellenben 90 százalékban nagy szilárdságú anyagok felhasználásával készül. Könnyűsúlyú ütközőzónákat használnak elöl és hátul, a felfüggesztések lengőkarjai alumíniumból készülnek.

Új MacPherson-rugóstagok kerülnek előre, ezeket egy méretes segédvázra építik, így a mérnökök sokat ki tudnak szűrni a kanyarodáskor keletkező, oldalirányú erőkből. Előnye a megoldásnak, hogy elméleti síkon a Giulia gyors kanyarokban is precízen irányítható marad.

Szeretnék az Alfánál, ha a Giulia kategóriája legélvezetesebben vezethető autója lenne, 15 mérnök dolgozik csak azon, hogy az aktív lengéscsillapító rendszer beállításai tökéletesek legyenek. Motorfronton a Fiat-csoport legfrissebb fejlesztéseit kapja a Giulia, később kínálatában debütálhat az új MultiAir 2 motor, amely jelentősen csökkenti a szén-dioxid- és nitrogén-oxid-kibocsátást.

200 és 235 lóerő között alakulhat az új 1750 TC GDI motor teljesítménye, a kínálat csúcsára a Chrysler-féle V6-os Pentastar blokk alfás változata kerülhet 3,3 literes lökettérfogattal és 273 lóerős teljesítménnyel. Jön egy háromliteres dízel is 220 és 250 lóerővel.