Murván folytatódik a ralibajnokság

2010.06.17. 22:07

Három aszfaltos futam után murván folytatódik a hazai ralibajnokság, a verseny központja első ízben Bükfürdő lesz.

Forrás: PTRT

Többekhez hasonlóan Janika is hosszabb teszttel készült az első laza talajú futam előtt. A Peugeot Miskolcon és Salgótarjánban is a második helyen futott be, ezúttal a győzelem a cél


A tabellára pillantva egysíkúnak tűnhet a bajnokság eddigi lefolyása, hiszem három aszfaltos futam az Aschenbrenner/Pikó páros 100%-os teljesítménnyel vezet. Pedig nem volt egyszerű egyik verseny sem, mindannyiszor nüanszokon múlt a győzelem sorsa, a legutóbbi Salgó-Gemer Ralin például az utolsó gyorsaságin leszakadó eső döntött.

Murván folytatódik a versengés, régi-új helyszínen. Bükfürdő lesz a futam központja, a pályák viszont a korábbi Szombathely-ralikról lehetnek ismerősek, bár ez a viadal tavaly nem szerepelt a naptárban, de előtte évekig igen. Viszonylag jó minőségű, kevésbé autógyilkos pályák várják a mezőnyt, viszont igen tempósak az utak, s ez a turbós kocsik malmára hajthatja a vizet.

Mert ezúttal is ez a kérdés: N4 vagy S2000? A Mitsubishiknek és a Subaruknak a lobogós gyorsaságik kedveznek a magasabb végsebességük miatt, míg az S2000-es gépeknek inkább a technikás, kanyargós utak fekszenek. Asi hagyományosan jól szerepel a vasi pályákon, anno még a WRC-k között is nyert futamot az A8-as Evo VI-ossal, de többen is eltökéltek abban a tekintetben, hogy nem hagyják nyerni a zirci pilótát. Elsősorban ifj. Tóth és Herczig a legveszélyesebbek rá, ha a technikai feltételeket nézzük, hiszen mindketten a papíron gyorsabb S2000-es versenyautókkal indulnak.

Forrás: SRTH

Az élmezőnyből Herczig nem győzött még Vas megyében, ezúttal megtörhet a jég. Ehhez persze az is kellene, hogy véget érjen az idei pechsorozata


Rajtuk kívül az első versenyt majdnem megnyerő Turi, az eltiltás és a portugáliai kirándulás után visszatérő Turán, illetve a 2008-as abszolút bajnok Spitzmüller is könnyen győzhet. Utóbbi pilótát mostanában inkább egy Ferrari pályaautóban lehetett látni, valamint ő nyerte a legutóbbi román bajnokit, ezúttal Magyarországon is újra kipróbálja magát egy Evo IX-esben, Tóth Imre navigálása mellett.

Mivel a pontvadászat féltávhoz ér a bükfürdői versennyel, lassan elkezdődhet a számolgatás a kisebb kategóriákban is, hiszen van ahol már-már eldőlni látszik az év végi trófea sorsa. Majdnem száz nevezés érkezett az első osztályba, a mezőnyt külföldi indulók is színesítik, főleg osztrákok, akik ismét elhozzák az elnyűhetetlen 740-es Volvókat.

Éppen egy tucatnyi gyorsaságin kell majd végigmenni szombaton és vasárnap, az időjárás boríthatja fel kissé az erőviszonyokat, mivel számítani lehet némi csapadékra. Kiemelten fontos lesz tehát a gumiválasztás, segíthet a csapatoknak a csütörtöki teszt, ahol büntetlenül lehet próbálgatni mindenféle beállítást és abroncsot.

Forrás: STM

Turánék alaposan bemelegíthettek a murvára Portugáliában, bár a hétvégi pályák teljesen mások mint a vb-futamon voltak. No meg az autó sem WRC


Amennyiben ismét Asi győz, nagyon meglép a többiektől összetettben, viszont ha a vetélytársak ezúttal gyorsabbak lesznek nála, szinte újraindul a bajnokság. Rajt szombat reggel 8-kor Bükfürdőn, a cél ugyanott lesz vasárnap délután.

 

A bajnokság állása: 

1. Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 60
2. ifj. Tóth/Tagai Peugeot 207 S2000 N4 42
3. Turi/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX N4 35
4. Herczig/Baranyai Skoda Fabia S2000 N4 28
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza N12 N4 16
6. Turán/Zsiros Mitsubishi Lancer Evo IX N4 10
7. Botka/Szenner Mitsubishi Lancer Evo IX N4 8
8. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 8
9. Pethő/Bacigál Mitsubishi Lancer Evo IX N4 7
10. Trencsényi/Trencsényi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 6