A listavezető nyerte az idegek csatáját Hercziggel szemben, és az idei negyedik futamot is megnyerte. Turán állhatott még a dobogóra.

Forrás: Asi

Alighanem kötélből vannak Aschenbrenner idegei, ismét kiélezett csatában győzött, ezúttal Herczig előtt néhány másodperccel


Meglehetősen szorosnak ígérkezett a Bükfürdő-rali második napja, mivel szombaton Aschenbrenner mindössze 2,8 másodperces előnnyel ért célba, ráadásul a vasárnapi pályák technikásabbnak - az S2000-es autóknak jobban fekvőnek - tűntek. A harmadik helyért is óriási tülekedés folyt, féltucatnyian is megcélozták a dobogót, pedig azon Asi és Herczig mellett csak egy kiadó hely volt - legalábbis elméletben.

Az első pályán Herczig azonnal meg is fordította az állást, öt másodpercet vert Asira, akit Balogh is megelőzött, Botka pedig egált futott vele. A második helyre visszaeső pilótát nem lepte meg a dolog, ő a második és a harmadik gyorsaságira való gumit választott. Számítása - mint már annyiszor - bevált: a laktanyában rendezett szakaszon ő érte el a legjobb időt, Hercziget még Turán is megelőzte, majd a Horvátzsidány és Csepreg közötti úton nemcsak újabb szakaszgyőzelmet szerzett, hanem egy kis előnyre is szert tudott tenni. (Boroznaki futotta a második, Turán a harmadik időt.) Közben Spitzmüllerék műszaki hiba miatt kiestek a versenyből, ezért a szervizparkban már el is kezdte a csapat felkészíteni az autót tulajdonosa, Szabó Gergő következő romániai megmérettetésére.

Féltávnál tehát Asi vezetett öt másodperccel Herczig előtt, a harmadik helyen még mindig Botka autózott, akire egyre inkább jött fel Baloghot már megelőző Turán. Ifj. Tóth vasárnap is eléggé megfontoltan kezdett, és egyébként sem találta a megfelelő ritmust, ez a magyarázata, hogy "csak" a hatodik helyen állt a Peugeot 207-essel.

Forrás: SRTH

Idei legjobb eredményét érte el Herczig, de mégsem elégedett, hiszen karnyújtásnyira volt tőle a győzelem. Veszprémben újra megpróbálhatja


Az utolsó három szakasz előtt az volt a képlet, hogy Herczignek az első pályán van igazán esélye legyőzni a turbós autókat, a második nagyjából egyforma mindenkinek, a harmadik viszont inkább a nagyobb végsebességű gépeknek - a Lancereknek - kedvez. Acsádon Herczig valóban gyorsabb volt Asinál, Turán viszont mindkettejüknél jobb időt autózott, és nagyon megközelítette Botkát. Ő nem hagyta magát, ezt pedig egy abszolút első idővel nyomatékosította a következő szakaszon, ahol Kazár lett a második, Asi és Herczig között gyakorlatilag nem változott a különbség.

Miskolcon Asi 1,9 másodperccel nyert Janika előtt, Salgótarjánban is az utolsó szakaszra maradt döntés, és Bükfürdőn is az a helyzet állt elő, hogy az utolsó gyorsasági előtt mindössze kettő szekundummal vezetett a piros-fekete Mitsubishi. Aschenbrenner és Herczig is kihozták gépeikből a maximumot, egyikük sem hibázott, végül előbbi nyerte a szakaszt, és ezzel a versenyt is. A Skoda futott be másodiknak, egy kissé csalódott pilótával a volánnál. Botkáék autója nem bírta végig, tönkrement benne a motor, így Turán lett a harmadik. Balogh negyedik helye igen megérdelt, a sok jó részeredmény után ezúttal a végén is örülhetett a páros, pláne hogy Janikát is megelőzték, aki ezúttal kénytelen volt megelégedni az ötödik hellyel. Utána az S csoport autói és a maradék pontszerző N-es Lancerek következtek, sokan idei legjobbjukat érték el. Bútor a 19. helyre tudta behozni az S1600-as C2-est, ezúttal a körülmények az összkerékhajtású autóknak kedveztek.

Mivel a bajnokságban második helyen álló ifj. Tóth János csak nyolc pontot szerzett, Asi előnye a tabellán alaposan megnőtt. Veretlenül, 80 ponttal vezeti a bajnokságot, Janika már 30 ponttal marad el tőle, Herczig pedig feljött harmadiknak, megelőzve a még szombaton kieső Turit.

Forrás: STM

Az egész versenyen nagyon jól mentek Turánék, szakaszgyőzelmeket is szereztek, és végre a dobogóra is felfértek. A csapat újra vb-futamra készül, Bulgária a következő cél


A következő futamon, Veszprémben (a versenyt az előzetes hírekkel ellentétben megrendezik, nem marad el) Asi akár már bajnok is lehet, de egyelőre még nem csak rajta múlik a dolog. Az biztos, hogy a vetélytársak mindent meg fognak tenni, hogy legalább egy futamgyőzelmet szerezzenek, és megszakítsák a már-már csodaszámba menő sorozatot.

 

A verseny végeredménye:

1.Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IXN41:08:14,1
2.Herczig/BaranyaiSkoda Fabia S2000N4+5,1
3.Turán/ZsírosMitsubishi Lancer Evo IXN4+54,0
4.Balogh/KissMitsubishi Lancer Evo IXN4+1:08,1
5.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S2000N4+1:33,1
6.Matics/ViczenaMitsubishi Lancer Evo VIIS3+1:37,8
7.Kazár/SzőkeMitsubishi Lancer Evo IXN4+1:42,1
8.Boroznaki/KissMitsubishi Lancer Evo VIS3+1:44,2
9.Hideg/KismődiMitsubishi Lancer Evo IXN4+1:49,3
10.ifj. Cseh/DobosMitsubishi Lancer Evo VIS4+2:08,6


A kategóriák győztesei:

N4Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IX
N3Ábrahám/TóthHonda Civic Type-R
N2Zagyva/TischSuzuki Swift Sport
A7Pálinkás/BagamériHonda Civic R3
A6Magyar/BudaiSuzuki Swift Sport
S4ifj. Cseh/DobosMitsubishi Lancer Evo VI
S3Matics/ViczenaMitsubishi Lancer Evo VII
S1Fogasy/SzabóLada VFTS


A bajnokság állása: 

1.Aschenbrenner/PikóMitsubishi Lancer Evo IXN484
2.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S2000N451,6
3.Herczig/BaranyaiSkoda Fabia S2000N446
4.Turi/PerczeMitsubishi Lancer Evo IXN435
5.Turán/ZsirosMitsubishi Lancer Evo IXN424,4
6.Balogh/KissMitsubishi Lancer Evo IXN418
7.Hadik/JuhászSubaru Impreza N12N416
8.Kazár/SzőkeMitsubishi Lancer Evo IXN411,2
9.Pethő/BacigálMitsubishi Lancer Evo IXN410,6
10.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IXN49,2

A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett