Rali-ob: Aschenbrenner továbbra is 100%-os

2010.06.20. 18:58

A listavezető nyerte az idegek csatáját Hercziggel szemben, és az idei negyedik futamot is megnyerte. Turán állhatott még a dobogóra.

Forrás: Asi

Alighanem kötélből vannak Aschenbrenner idegei, ismét kiélezett csatában győzött, ezúttal Herczig előtt néhány másodperccel


Meglehetősen szorosnak ígérkezett a Bükfürdő-rali második napja, mivel szombaton Aschenbrenner mindössze 2,8 másodperces előnnyel ért célba, ráadásul a vasárnapi pályák technikásabbnak - az S2000-es autóknak jobban fekvőnek - tűntek. A harmadik helyért is óriási tülekedés folyt, féltucatnyian is megcélozták a dobogót, pedig azon Asi és Herczig mellett csak egy kiadó hely volt - legalábbis elméletben.

Az első pályán Herczig azonnal meg is fordította az állást, öt másodpercet vert Asira, akit Balogh is megelőzött, Botka pedig egált futott vele. A második helyre visszaeső pilótát nem lepte meg a dolog, ő a második és a harmadik gyorsaságira való gumit választott. Számítása - mint már annyiszor - bevált: a laktanyában rendezett szakaszon ő érte el a legjobb időt, Hercziget még Turán is megelőzte, majd a Horvátzsidány és Csepreg közötti úton nemcsak újabb szakaszgyőzelmet szerzett, hanem egy kis előnyre is szert tudott tenni. (Boroznaki futotta a második, Turán a harmadik időt.) Közben Spitzmüllerék műszaki hiba miatt kiestek a versenyből, ezért a szervizparkban már el is kezdte a csapat felkészíteni az autót tulajdonosa, Szabó Gergő következő romániai megmérettetésére.

Féltávnál tehát Asi vezetett öt másodperccel Herczig előtt, a harmadik helyen még mindig Botka autózott, akire egyre inkább jött fel Baloghot már megelőző Turán. Ifj. Tóth vasárnap is eléggé megfontoltan kezdett, és egyébként sem találta a megfelelő ritmust, ez a magyarázata, hogy "csak" a hatodik helyen állt a Peugeot 207-essel.

Forrás: SRTH

Idei legjobb eredményét érte el Herczig, de mégsem elégedett, hiszen karnyújtásnyira volt tőle a győzelem. Veszprémben újra megpróbálhatja


Az utolsó három szakasz előtt az volt a képlet, hogy Herczignek az első pályán van igazán esélye legyőzni a turbós autókat, a második nagyjából egyforma mindenkinek, a harmadik viszont inkább a nagyobb végsebességű gépeknek - a Lancereknek - kedvez. Acsádon Herczig valóban gyorsabb volt Asinál, Turán viszont mindkettejüknél jobb időt autózott, és nagyon megközelítette Botkát. Ő nem hagyta magát, ezt pedig egy abszolút első idővel nyomatékosította a következő szakaszon, ahol Kazár lett a második, Asi és Herczig között gyakorlatilag nem változott a különbség.

Miskolcon Asi 1,9 másodperccel nyert Janika előtt, Salgótarjánban is az utolsó szakaszra maradt döntés, és Bükfürdőn is az a helyzet állt elő, hogy az utolsó gyorsasági előtt mindössze kettő szekundummal vezetett a piros-fekete Mitsubishi. Aschenbrenner és Herczig is kihozták gépeikből a maximumot, egyikük sem hibázott, végül előbbi nyerte a szakaszt, és ezzel a versenyt is. A Skoda futott be másodiknak, egy kissé csalódott pilótával a volánnál. Botkáék autója nem bírta végig, tönkrement benne a motor, így Turán lett a harmadik. Balogh negyedik helye igen megérdelt, a sok jó részeredmény után ezúttal a végén is örülhetett a páros, pláne hogy Janikát is megelőzték, aki ezúttal kénytelen volt megelégedni az ötödik hellyel. Utána az S csoport autói és a maradék pontszerző N-es Lancerek következtek, sokan idei legjobbjukat érték el. Bútor a 19. helyre tudta behozni az S1600-as C2-est, ezúttal a körülmények az összkerékhajtású autóknak kedveztek.

Mivel a bajnokságban második helyen álló ifj. Tóth János csak nyolc pontot szerzett, Asi előnye a tabellán alaposan megnőtt. Veretlenül, 80 ponttal vezeti a bajnokságot, Janika már 30 ponttal marad el tőle, Herczig pedig feljött harmadiknak, megelőzve a még szombaton kieső Turit.

Forrás: STM

Az egész versenyen nagyon jól mentek Turánék, szakaszgyőzelmeket is szereztek, és végre a dobogóra is felfértek. A csapat újra vb-futamra készül, Bulgária a következő cél


A következő futamon, Veszprémben (a versenyt az előzetes hírekkel ellentétben megrendezik, nem marad el) Asi akár már bajnok is lehet, de egyelőre még nem csak rajta múlik a dolog. Az biztos, hogy a vetélytársak mindent meg fognak tenni, hogy legalább egy futamgyőzelmet szerezzenek, és megszakítsák a már-már csodaszámba menő sorozatot.

 

A verseny végeredménye:

1. Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 1:08:14,1
2. Herczig/Baranyai Skoda Fabia S2000 N4 +5,1
3. Turán/Zsíros Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +54,0
4. Balogh/Kiss Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +1:08,1
5. ifj. Tóth/Tagai Peugeot 207 S2000 N4 +1:33,1
6. Matics/Viczena Mitsubishi Lancer Evo VII S3 +1:37,8
7. Kazár/Szőke Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +1:42,1
8. Boroznaki/Kiss Mitsubishi Lancer Evo VI S3 +1:44,2
9. Hideg/Kismődi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +1:49,3
10. ifj. Cseh/Dobos Mitsubishi Lancer Evo VI S4 +2:08,6


A kategóriák győztesei:

N4 Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX
N3 Ábrahám/Tóth Honda Civic Type-R
N2 Zagyva/Tisch Suzuki Swift Sport
A7 Pálinkás/Bagaméri Honda Civic R3
A6 Magyar/Budai Suzuki Swift Sport
S4 ifj. Cseh/Dobos Mitsubishi Lancer Evo VI
S3 Matics/Viczena Mitsubishi Lancer Evo VII
S1 Fogasy/Szabó Lada VFTS


A bajnokság állása: 

1. Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 84
2. ifj. Tóth/Tagai Peugeot 207 S2000 N4 51,6
3. Herczig/Baranyai Skoda Fabia S2000 N4 46
4. Turi/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX N4 35
5. Turán/Zsiros Mitsubishi Lancer Evo IX N4 24,4
6. Balogh/Kiss Mitsubishi Lancer Evo IX N4 18
7. Hadik/Juhász Subaru Impreza N12 N4 16
8. Kazár/Szőke Mitsubishi Lancer Evo IX N4 11,2
9. Pethő/Bacigál Mitsubishi Lancer Evo IX N4 10,6
10. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 9,2

A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett