Walter Csaba Európa-bajnoki futamot nyert

Vágólapra másolva!
Ismét kiemelkedő eredményt ért el egy magyar versenyző a világ egyik legkomolyabb bajnokságában: Walter Csaba futamot nyert az FIA GT3 jaramai versenyhétvégéjén. A BMW gyári versenyzőjeként versenyző Walter társával, Claudia Hürtgennel együtt fantasztikus versenytempót diktált, de a versenyt a magyar fiú nyerte meg. A BMW Z4-es harmadik FIA GT hétvégéjén már felért a csúcsra
Vágólapra másolva!

Walter Csaba már második éve indul az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) égisze alatt folyó GT3-as Európa-bajnokságon, tavaly még az Alpina gyári versenyzőjeként, idén pedig egy BMW-vel. Az idén rekordgyorsasággal kifejlesztett BMW Z4-es egyik első tesztjén mi is ott voltunk a Hungaroringen, ahol Csaba bizakodva várta az első hétvégét. Az a verseny nem is sikerült rosszul, de a célként kitűzött futamgyőzelemre egészen mostanáig várni kellett.

Már az előjelek biztatóak voltak, bár az időmérőn a szűk pályán Csaba nem tudott a megfelelő időben gyors kört futni, ezért az első futamon "csak" a tizennegyedik helyről rajtolhattak a roppant erős mezőnyben. A második edzésen Csaba társa, Claudia Hürtgen már a negyedik rajtpozíciót szerezte meg, sőt egy másik autó büntetése miatt ez eredmény végül a harmadikra pozícióra módosult.

Forrás: fiagt3.com/dppi

Walter Csaba mellett a többieknek esélyük sem volt


Ezután az első versenyen már kiváló versenytempóról tett tanúbizonyságot a páros, de egy apró bakit elkövettek a versenyzőcsere során: túl gyorsan végeztek, így egy stop and go büntetést kaptak, amivel csak a tizedik helyen tudtak befutni.

A második futamon viszont semmi sem állhatott az útjukba: Claudia már a rajtnál megszerezte a második helyet, majd folyamatosan űzte, hajtotta a versenyben vezető Porschét. A versenyzőcsere során nagyon vigyáztak, hogy ne hibázzanak ismét, ezért kicsit megnőtt a különbség az első két helyezett között. Ezek után azonban olyat láthattunk, amire mindenki büszke lehet: Csaba két kör alatt utolérte a versenyben vezető Porschét, majd egy gyönyörű manőverrel a célegyenes végén kívülről kifékezte a 911-est. Még az élő közvetítés szakkommentátorai is csak szuperlatívuszokban beszéltek a magyar fiú teljesítményéről, amit tovább fokoztak, amikor meglátták, hogy a magyar fiú ezután sem vesz vissza. Ellenállhatatlan tempót diktált, a pályán sokáig ő volt a leggyorsabb versenyző, így a végére hatalmas előnyt autózott össze.

Forrás: fiagt3.com/dppi

Középen Claudia Hürtgen és Walter Csaba


A versenyt végül huszonkét másodperces előnyel nyerte a Claudia Hürtgen, Walter Csaba páros, akik első GT3-as futamgyőzelmüknek örülhettek. (Tavaly már egyszer szintén a siker kapujában álltak, akkor azonban egy defekt megfosztotta őket egy győzelemtől.) A BMW is nagyon örülhet a sikernek, hiszen ez az új autó első komoly sikere, ami szerepet játszhat a későbbi eladásokban. A páros ráadásul ezzel az eredménnyel komolyan beszállt a bajnokságért folyó küzdelembe, hiszen máris a negyedik helyen állnak.

Nem lehet megfeledkezni Michelisz Norbertől sem, aki ezen a hétvégén Zolderben állt rajthoz a WTCC soron következő futamán. Norbi kicsit nehézkesen jutott be kvalifikáció második körébe, de a végén csak megfutotta a megfelelő kört, majd a záró szakaszban az ötödik rajthelyet szerezte meg. Az első futamon egy kis koccanás miatt a hetedik helyen zárt, nem bírt az előtte haladó vonattal. Ez azonban jó hír is, hiszen a második futamon a második helyről rajtolhatott. Sajnos ismét jött a marrakeshi rémálom, Norbi élete második legrosszabb rajtját produkálta, ezzel egyből visszaesett a kilenc-tizedik helyre, amit még az első kanyarokban visszamentett a nyolcadikra.

Aztán több mint tízkörös vonatozás következett az élmezőny mögött. A végén Farfus megpróbálta megelőzni Tarquinit, aki a brazilt egyszerűen leküldte a pályáról. Az apró megingást Norbi ki tudta használni, így ismét hetedik lett. Ezzel élete eddigi legeredményesebb hétvégéjén van túl, még ha ez lehetett volna sokkal szebb is. A versenytempó egészen jó, de a nyomás még néha Norbit is összenyomja. Azért a kezdők között így is átvette a vezetést a bajnokságban, és talán egyszer végre fejben is összeáll minden.

Forrás: fiawtcc.com

Ha Norbi jól rajtolt volna, akkor a BMW mögött lenne


Ugyanezen a hétvégén Wéber Gábor is elindult a Seat Európakupa két futamán. Egy rossz edzés után a tizenötödik helyről lett harmadik, mivel kiválóan taktikázott a gumiválasztásnál: slick gumival indult el a vizes pályán, ami fokozatosan felszáradt, és ez neki kedvezett. Másnap már nem sikerült annyit javítani, az ötödik helyről ismét harmadik lett, de ezzel is vezeti a bajnokságot.