Minden egy helyen - World Series by Renault

Vágólapra másolva!
Négyféle versenysorozattal, új és veteránautókkal, paddock látogatással, légibemutatóval és még számtalan kisebb-nagyobb látványossággal szórakoztatja a Renault az autókedvelő nagyközönséget a Hungaroringen. A World Series negyedik alkalommal gondoskodik az egész család hétvégi programjáról. Idén már nem pusztán a rendezvény, hanem a helyszínre utazás is a cég ajándéka.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A Renault összes büszkesége látható a pályán és környékén
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Mogyoródon 1986-ban a betonkeverők és az úthengerek történelmet írtak. Magyarországra négy évvel a nemzetközi fordulat előtt eljutottak a korábban csak újságokból és az egyetlen televízióból ismert csúcsteljesítményű versenyautók, és mára legendássá vált pilótáik. A folyamatosan fejlődő Formula-1-es versenypálya a Magyar Nagydíjon kívül számtalan izgalmas eseménynek ad otthont. Ezen a hétvégén minden a Renault-ról, a márka múltbeli és jelenlegi sportsikereiről szól a Hungaroringen. A nagyszabású rendezvényről semmi sem hiányozhat, amire a franciák büszkék lehetnek, és bátran meg is mutatnak mindent.

Bárkit szívesen látnak a pálya bármelyik pontján. Fizetni kizárólag a parkolóhelyért kell. Aki ettől a kiadástól is megkímélné magát, odautazhat a Stadionok állomásról induló ingyenes buszjárattal. Nincs sorban állás a bejáratnál, a regisztráció miatt szükséges jelképes jegyek érvényesítése után a közönség birtokba veheti a lelátókat, végigsétálhat a paddock-on, bepillanthat a szorgos szerelők munkájába, szemügyre veheti a márka aktuális modellkínálatát, és gyönyörködhet a lenyűgöző veteránautókban.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Mindenhova szabad a bejárás, a paddock és a boxutca is nyitva áll a nézők előtt


Elsősorban az autórajongó apukák és gyermekeik találnak maguknak érdekes látnivalót. Két nap alatt négy különböző versenysorozat futamait izgulhatják végig. Az FR 3.5 sorozat autói megszólalásig hasonlítanak az F-1-ben szereplő társaikhoz. Ez a szakág akár belépőt is jelenthet az indulóknak a száguldó cirkuszba. Az FR 2.0 kategóriában szereplő pilóták kisebb méretű és teljesítményű autókban szerezhetnek tapasztalatot a professzionális versenyzéshez, az F-1 jelenlegi sztárjai közül azonban hárman is lépcső nélkül kerültek a csúcskategóriába.

A gokart pályán bizonyító kezdők számára a Renault 2010-ben bevezetett egy új belépő kategóriát, az F4 1.6-ot. Az idei WSR- re látogatók már az új sorozattal, és a tehetséges, fiatal pilótákkal is megismerkedhetnek. Az utcai autók formavilágára fogékonyabb rajongóknak is akad látnivaló. A versenyek szüneteiben sportos utcai modellek csikorogtatják gumijaikat a lelátók előtt, rajtuk kívül a Megane Trophy autói is szerepelnek. Ebben a számban az új Megane Coupe-ra emlékeztető, 360 lóerős 3.5 V6 motorral szerelt, speciálisan verseny célokra épített, csővázas autók indulnak.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Három különböző versenysorozat gondoskodik az F-1 élményről


Aki meglátogatja a paddock-ot és a boxutcát, a felkészülés pillanatait is nyomon követheti. A darabokra szedett versenyautók itt esnek át az utolsó ellenőrzésen és alkatrészcseréken. Két futam között érdemes megismerkedni a márka történetének emlékezetes típusaival, többek között az igazi ritkaságnak számító klasszikus Gordini-modellekkel. A sportváltozat felélesztése alkalmából a Renault újdonságai között kiemelt helyet kapott a jellegzetes kék színűre fényezett Twingo és Clio Gordini.

A négykerekűek mellett az egymás mellé felsorakoztatott, felmatricázott csapatszállító kamionok gyűjteménye és a légibemutató nyújt nem mindennapi látványt. Akkor is érdemes a célegyenes közelében lenni, amikor a többszörös rali világbajnok, Jean Ragnotti a legendás Renault 5 Maxi Turbo volánja mögött mutat be nyaktörő mutatványokat. A rendezvényre látogatók az ígéretes, ifjú versenyzővel, Kiss Pál Tamással is találkozhatnak, aki hamarosan a Formula-1-ben szerezhet újabb győzelmeket. A rendezők nem feledkeztek meg a család többi tagjáról sem. Mindenki előtt nyitva áll a gokart pálya, versenyzői liszensz nélkül is kipróbálható a Megane Trophy és az F-1 szimulátor, a legkisebbeket elektromos kisautók, és vidámpark várja.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Utcai modellekkel mutatja meg a Renault, hogy nem csak versenyautók képesek látványos manőverekre

Idén a forró nyári napsütés ellenére már szombaton is több ezer érdeklődő autózott Mogyoródra, hogy lássa, érezze és hallja a másodpercek lefaragásáért küzdő versenyautókat. A rendőrség több kocsival, a legfontosabb csomópontokba állított forgalomirányítókkal, és a főbejárathoz vezető út egyirányúsításával segítette a forgalom haladását. Az autóknak fenntartott terület hamar megtelt, akinek nem jutott hely, a közeli szántóföldön rögtönzött parkolóban hagyhatta kedvencét.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A hőség nem akadály, már az első napon megteltek a lelátók


Amennyi helyet szabadon hagytak a csapatok a pálya környékén, a közönség mind elfoglalta. Bármerre néztünk, a számtalan program egyikére igyekvő lelkes családokat láttunk. Az események nyomon követését Fábián László és Lantos András kommentátorok segítik, akik arra is felhívják a vendégek figyelmét, hogy gondoskodjanak megfelelő mennyiségű, valóban szomjoltó hatású folyadékról, és vigyázzanak gyermekeik fülére, amikor a rajtrácson felsorakozott pilóták a gázra lépnek, és egyszerre zúg fel a versenymotorok vérpezsdítő hangja.