Kész a Citroën DS3 rali változata

Vágólapra másolva!
Az új DS3 R3-mal kívánja folytatni sikeres raliszereplését a francia gyártó, terveik szerint a kategóriája éllovasa lesz a turbómotoros versenyautó.
Vágólapra másolva!

Az R3T csoport legújabb előírásainak felel meg a rali DS3, amely kész versenyautóként és kit formájában is megvásárolható. Árát a változatos használhatóság és a nagy teljesítmény ellenére is igyekeztek alacsonyan tartani.

Nem csak kinézetében, hanem felépítésében is hasonlít az utcai változathoz, csak itt az előírásoknak megfelelően egy hegesztett, 45 méternyi csőből készített acél bukókeret is vigyáz a bennülőkre. Turbós motorja soros négyhengeres, 210 lóerőt és 350 newtonméter nyomatékot képes leadni. Sok alkatrésze, így a turbófeltöltő, a szívósor, a leömlő, és a befecskendezése is teljesen széria, de a dugattyúkat, a hajtókarokat, a vezérműtengelyeket egyedi darabokra cserélték, és a turbóra egy 29 mm-es szűkítőt tettek.

A WRC kategóriás C4-eséhez hasonló, hatsebességes szekvenciális váltómű kerül a DS3 R3-ba, így ez lesz az első, bárki által megvásárolható Citroën-raliautó, amelyet a manuálishoz képest kétszer gyorsabb váltóval szerelnek. Kuplungpedál továbbra is van, de csak elinduláskor kell használni.

Forrás: Citroën

Többféle beállítási lehetőséget tud a futómű. Úgy alakították ki, hogy maximálisan kihasználhatóvá váljanak a kategória adta lehetőségek. Természetesen speciális könnyűfém felniket és megerősített fékeket is kapott az R3.

Forrás: Citroën