Megújult a Mercedes-Benz CL

Négy év után módosította felsőkategóriás luxuskupéját a Mercedes-Benz. Frissebb megjelenést, start-stop rendszert, és egy új motort kapott a hatalmas kétajtós.

Az S osztály testvérmodellje egyelőre megtartotta az 1992-ben bevezetett típusnevet, és a CLK-val ellentétben nem olvadt be a limuzin modellpalettájába. A stuttgartiak valószínűleg az utódmodellnek tartogatják az S osztály Coupé típusjelzést. A változások látványosak, de nem módosítottak többet az autón, mint amennyi a vevők érdeklődésének fenntartásához szükséges. Sportosabb lett a CL megjelenése, az új motorháztető és az átrajzolt lökhárítók egy árnyalatnyival szögletesebbnek láttatják a lágy vonalvezetésű kupét.

Átalakították a hűtőmaszkot, három helyett két vízszintes osztás fogja közre a csillagnak álcázott távolságtartó radart, az alsó ív V alakot formáz. Élesebb vonalúak lettek a fényszórók, a lökhárítóba LED-es nappali fény került. A hátsó lámpáknak csupán a rajzolata változott, a nagyobb újdonságot a Cadillac-re jellemző megoldás, a rendszámtáblatartó mellé beépített tolatólámpák jelentik. A belső visszapillant tükör fölé az új sávtartó rendszer apró kameráját rejtették.

Forrás: Mercedes-Benz

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!


A jelenleg kapható modell belső kialakítását és anyaghasználatát eddig sem érhette kritika, a modellfrissítés során mégis javítottak a minőségen. Áttervezték a multifunkciós kormánykereket, és a jelenlegi divatnak megfelelően, látványos hangulatvilágítást rejtettek a műszerfalba és az ajtókba. Ősztől egy vadonatúj benzinmotor is rendelhető a Mercedes-Benz legnagyobb kupéjához. Az új, 4,7 literes biturbó V8-ashoz hétsebességes automataváltót, stop-start elektronikát és fékerő visszanyerő rendszert kapcsolnak. Legnagyobb teljesítménye az elődhöz képest 12 százalékkal 429 lóerőre, maximális nyomatéka 32 százalékkal, 700 Nm-re nőtt. A CL 500 nulláról 100 km/órás sebességre gyorsításához 4,9 másodpercre van szükség, végsebességét azonban a megszokott 250 km/órában korlátozták. Az elképesztő teljesítmény mellett laboratóriumi mérések alapján 10 százalékkal kevesebb benzint fogyaszt, és 23 százalékkal kevesebb szén-dioxiddal terheli a környezetet. Továbbra is a kínálatban marad az 510 lóerős V12-es, az őszi piacra lépéskor a CL63 és a CL65 AMG változatok is elérhetőek lesznek.

Forrás: Mercedes-Benz

KAPCSOLÓDÓ CIKK