Újra sebességrekordot döntött a Bugatti

Vágólapra másolva!
Szívügyüknek tekintik a Volkswagen mérnökei a konszernhez tartozó Bugatti világelsőségét, ezért elkészítették a Veyron továbbfejlesztett, közel 20 százalékkal erősebb, limitált Super Sport kiadását.
Vágólapra másolva!

A 16.4 Super Sport legfontosabb technikai adata a teljesítménye, amit kereken 1200 lóerőre emeltek. A középkategóriás limuzinok mozgatásához is elegendő 199 többlet lóerő minden eddiginél gyorsabbá teszi a szupersportautót. Alaposan felkészültek a németek az újdonság vasárnapi bemutatójára, amit egy világrekord kísérlettel kötöttek össze.

Pierre Henri Raphanel, a Bugatti tesztpilótája a Wolfsburg közelében fekvő Ehra-Lessien tesztpályán a német TÜV és a Guinness rekord hitelesítő bizottsága előtt első próbálkozásra 427,933, a pályán ellenkező irányban haladva pedig 434,211 km/órás sebességre gyorsította a valaha gyártott legerősebb Bugattit, így a hivatalos végsebességet 431,070 km/órában hitelesítették. Ez az eredmény még a fejlesztőket is meglepte, akik az előzetes számítások szerint 425 km/órás csúcssebességre számítottak. Ezzel a Veyron visszaszerezte a világ leggyorsabb autója címet az SSC Ultimate Aero-tól.

A világcsúcs megdöntésére fejlesztett modell önállóan is megállja a helyét a piacon, ugyanis már a gyártás elindítása előtt elkelt az első öt darab Super Sport, melyek mindenben megegyeznek majd a rekorder autóval. A gumikra ható terhelés miatt a biztonság kedvéért 415 km/órában korlátozzák az értékesített példányok végsebességét. Közúton valószínűleg egyetlen jövőbeli tulajdonos sem fogja megközelíteni a csúcssebességet, talán versenypályán sem sokan próbálkoznak majd meg vele. Mégsem emiatt érdemes az autógyűjtők figyelmére az újdonság.

Forrás: Bugatti

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!


A mérnökök alaposan áttervezték az alapmodellt. Új, merevebb szénszálas vázszerkezetet készítettek, mielőtt a négy turbófeltöltő és a töltőlevegő-hűtő megnövelésével 1200 lóerő és 1500 Nm nyomaték leadására készítették fel a Veyron nyolcliteres, 16 hengeres motorját. Áttervezték a futóművet, új rugó- és lengéscsillapító beállításokat alkalmaztak, a hétsebességes duplakuplungos váltó és az összkerékhajtás elemeit azonban változatlanul hagyták. A fekete-narancssárga színösszeállítás mellett a légterelők és levegőbeömlők átrajzolásával, valamint a motor fölé tervezett burkolattal tették látványosabbá a különleges változatot. A Veyron Super Sport először élőben augusztus közepén, a kaliforniai Pebble Beach Concours rendezvényen mutatkozik be.

Forrás: Bugatti