Loeb-győzelem, magyar pontok a Bulgária-ralin

2010.07.11. 17:59

Rajt-cél győzelmet aratott a Loeb/Elena páros Bulgáriában, és megerősítették vezető helyüket a tabellán is. A vb-k történetében először szereztek magyarok abszolútban pontot, a Turán/Zsíros duó a nyolcadik helyre hozta be a Peugeot 307 WRC-t.

Forrás: AFP

A bajnokság felénél nem lehet még végeredményt hirdetni, de innentől már nehéz lesz Loebéknek elbukni a hetedik vb-címet. Nagyon meggyőzőek voltak ezen a hétvégén is

A futam második napja után jelentős előnye volt Loebnek, igazi csatát a második helyért lehetett várni a szombaton jól gumitaktikázó Petter Solberg és az idei legjobb eredményére törő Sordo között. Csapadéknak, felhőnek nyoma sem volt, ezért nem volt kérdéses, hogy mindenki a keményebb keverékű abroncsokat fogja használni. Egyetlen kivétel akadt csupán, Latvala, de neki sem az esze ment el, hanem csapata kérte, hogy teszteljék a különböző gumikat, beállításokat, hiszen idén három aszfaltos futam lesz még, a finn eredménye pedig nem nagyon forgott veszélyben. Turánéknak is csak saját magukra kellett figyelniük, mögöttük elég messze volt már Wilson.

Az első szakaszon a két meccselő vitte a prímet, Solberg hozott néhány tizedet Sordón, Ogier és a már lazsáló Loeb előtt értek célba. Latvalát Hirvonenen kívül Andersson, Räikkönen és Turán is lehagyta, ennyit jelentett a megfelelő abroncsválasztás - alig néhány kilométer múlva elmelegedtek a puha gumik. A másik pályán nagyjából ugyanez az eredmény született, annyi különbséggel, hogy ezúttal Sordo vert rá egy kicsit Solbergre, és - mivel ez a szakasz jóval rövidebb volt - Latvala sem kapott annyit a többiektől.

Forrás: Ford

Hirvonennek újra a padlóról kell felállnia. Nemhogy Loeböt, de Sordót, Ogiert és Solberget sem tudta tartani a finn, talán majd három hét múlva, otthon

Két gyorsaságival a vége előtt Sordo előnye Solberghez képest nem volt sok, ráadásul csapata sem nagyon forszírozta, hogy mindent tegyen meg a spanyol a második hely érdekében, hiszen a rivális nem gyári induló, ezért nem tud pontot rabolni a Citroëntől. Solberg nyerte is az utolsó előtti pályát, ám csak egyetlen másodperccel Sordóval szemben, így még mindig maradt közöttük 5,5 szekundum. Mögöttük beállt a mezőny, a két említett pilóta után márkatársaik érkeztek, majd a Fordok, utána Turán. A záró szakaszon mindenki az eredményét őrizte, így a sorrend nem változott.

Loeb győzött Sordo és Solberg előtt, Ogier futott be negyediknek. Utoljára 1993-ban, a Safari-ralin fordult elő, hogy valamelyik márka megszerezze az első négy helyet, akkor a Toyotának sikerült ugyanez. Loeb pedig 2005 óta nem veszített futamot aszfalton, hihetetlen a francia teljesítménye. Hirvonen és Latvala csak utánuk következtek; egyértelmű kudarc volt a Ford számára ez a hétvége, még akkor is, ha leszámítjuk a szombat délelőtti rossz gumiválasztásukat. Andersson hetedik lett első Stobart-Fordos bevetésén, míg Turánék behozták autójukat a szenzációs, 4 vb-pontot érő nyolcadik helyre, Wilson elé, aki meg Henning Solberget előzte meg.

A mostanában az IRC-sorozatban is vitézkedő Neuville megtartotta a JWRC kategória vezető helyét, és megnyerte a versenyt. Weijs végzett mögötte, a szombaton még harmadik Lemest viszont kizárták tiltott szervizelés miatt, így a helyi Slavov is felállhatott a dobogóra. Összetettben az itt hetedikként beérő Abbring vezet. Bessenyeyék is célba értek a dízel Opellel, az összesen 28 értékelt páros közül a 24. helyet szerezték meg életük első vb-futamán.

Forrás: STM

Tökéletes versenyt futottak Turánék, négy pontjukkal a 15. helyen állnak összetettben. A Peugeot 307 WRC szinte meg sem nyekkent a három nap alatt

Loeb újabb győzelmével alaposan elhúzott a többiektől a ponttáblázaton, 151 pont szerepel a neve mellett, míg a második Ogiernek kereken 100. Mögöttük alaposan összetorlódott a mezőny, mindenesetre a Ford pilótái egyre nagyobb bajban vannak. A gyártók között is kezd nagyon nagy lenni a különbség, egyéniben pedig szinte minden reményük elveszett. A következő futam viszont nekik kedvez: július végén rendezik a Finn-ralit, amely azon túl, hogy ismét murvás verseny és hazai pálya Hirvonennek és Latvalának is, az egyetlen olyan viadal, ahol tavaly éles versenyben le tudták győzni Loeböt.

A Bulgária-rali végeredménye:

1. Loeb/Elena Citroën C4 WRC   3:02:39,2
2. Sordo/Marti Citroën C4 WRC   +29,5
3. P. Solberg/Mills Citroën C4 WRC   +36,3
4. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC +1:55,0
5. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC +3:17,8
6. Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC  +4:28,5
7. Andersson/Andersson Ford Focus RS WRC +5:25,2
8. Turán/Zsíros Peugeot 307 WRC  +7:04,0
9. Wilson/Martin Ford Focus RS WRC +9:28,6
10. H. Solberg/Minor Ford Fiesta S2000 +13:05,8
22. Bessenyey/Papp Opel Astra GTC CDTi +36:21,9


JWRC:

1. Neuville/Klinger Citroën C2 S1600 3:18:21,8
2. Weijs/Degandt Citroën C2 S1600 +52,5
3. Slavov/Filipov Renault Clio R3 +6:16,6



A világbajnokság állása egyéniben:

1. Loeb/Elena  Citroën C4 WRC  151
2. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC  100
3. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC 86
4. Latvala/Anttila  Ford Focus RS WRC 80
5. P. Solberg/Mills  Citroën C4 WRC  78
6. Sordo/Marti Citroën C4 WRC  67
7. Wilson/Martin Ford Focus RS WRC 40
8. Villagra/Perez-Companc Ford Focus RS WRC 26
9. H. Solberg/Minor Ford Focus RS WRC 25
10. Räikkönen/Lindström Citroën C4 WRC  15


A világbajnokság állása, gyártók:

1. Citroën Total World Rally Team 232
2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 185
3. Citroën Junior Rally Team 125
4 Stobart M-Sport Ford Rally Team 98
5. Munchi's Ford World Rally Team 40


A világbajnokság állása, JWRC:

1. Abbring/Mombaerts Renault Clio R3 46
2. Burkart/Kachel Suzuki Swift S1600 40
3. Kruuda/Jarveoja Suzuki Swift S1600 36