Napokig dolgozhatnak a visszahívott magyar Lexusokon

Vágólapra másolva!
Hamarosan értesíti az importőr a magyar tulajdonú Lexusok gazdáit a legutóbbi visszahívásról. A több száz tulajdonos egy részének akár napokra meg kell válnia majd luxuskocsijától: a szeleprugók kicserélése motortól függően 7-22 munkaórát vesz majd igénybe, azaz lesz olyan autó, amelyet három teljes napig bütykölik majd a szerelők.
Vágólapra másolva!

Forrás: Lexus

Ma még nem lehet felmérni, mekkora presztizsveszteséget okoz a Lexusnak a szeleprugó hibája

Már fogalmazzuk a leveleket a Lexus-tulajdonosoknak - közölte az [origo]-val Varga Péter, a Toyota Motor Hungary pr-vezetője. Az elkövetkező hetekben értesíti az importőr a mintegy 250 magyar tulajdonost arról, hogy hamarosan felhívják őket a lakhelyükhöz közeli márkaszervizből időpont-egyeztetés miatt. Aki eladta már a kocsiját, azt arra kérik, vagy a vevőt, vagy a márkaszervizt értesítse, hogy elérhető legyen az autó új gazdája.

Jelenleg a magyar szervizek felkészítése zajlik az elmúlt három évben eladott Lexus GS 460, 450h, LS 460, LS 600h és LS 600hL modellek motorjainak a javítására, egészen pontosan a szeleprugók kicserélésére. Varga szerint a V6-os és V8-as blokkok javítása 7-22 munkaórát vehet igénybe típustól függően, azaz akár három napot is dolgozhatnak egy-egy motoron a szerelők.

A modellekben található blokkok "szeleprugóinak nem megfelelő működése" a hiba forrása, ami "rendellenes motorhangot és ingadozó alapjáratot eredményezhet. Nagyon ritka esetben előfordulhat az is, hogy megáll a motor" - szól a hivatalos közlés.

Forrás: Lexus

A V6-os és V8-as motorokba kell belenyúlni a szerelőknek

A hibát Japánban fedezték fel, miután kétszáz bejelentés érkezett. Varga szerint Európában csak tízen jelezték a forgalmazó felé, hogy hasonló hibát észleltek, míg Magyarországon eddig egyetlen bejelentést sem kapott a Toyota Motor Hungary.

Amint azt korábban megírtuk, a javítás a szürkeimportos kocsiknál is ingyenes, és ha az adott márkaszerviz kapacitása engedi, akkor még a nem tőlük vásárolt kocsik gazdáinak is megpróbálnak Lexus-csereautót biztosítani.

Toyota- és Lexus-visszahívások világszerte

Számos kisebb-nagyobb visszahívást rendelt el az elmúlt egy évben a világ legnagyobb autógyártója. Ezek közül a legsúlyosabb ügyet a gázpedálok esetleges beragadása okozta, csak emiatt hatmillió kocsit rendelt szervizbe eddig a Toyota, amelynek végső számlája a BBC szerint kétmilliárd dollár lesz. A hiba mintegy 1,8 millió európai, azon belül 20 ezer magyarországi Aygót, iQ-t, Yarist, Aurist, Corollát, Versót, Avensist és RAV4-et érint.



A BBC szerint kétmilliárd dollárjába kerül a Toyotának a pedálhiba

Lexusból jóval kisebb, de a kikezdhetetlen minőségéről híres márka számára annál kínosabb visszahívásokat rendeltek el. Áprilisban egyrészt a csúcsmodell LS-ből rendeltek be világszerte 11 500 autót. Az akkori probléma a kormánymű hibájából eredt, a Toyota szerint a szervorásegítés miatt kis sebességnél nehezen tért vissza a kormány középállásba. A GX 460 terepjárójuk forgalmazását pedig - amelyből 34 ezret hívtak vissza tavasszal - le is állították az Egyesült Államokban. Akkor a Consumer Reports nevű fogyasztóvédelmi magazin stabilitási hibákra hívta fel a figyelmet, állításuk szerint a terepjáró hirtelen irányváltásnál felborulhat. A visszahívott autóknál a Toyota frissítette azt a szoftvert, ami a járművek stabilitását biztosítja.