Bemutatkozott az új BMW X3

Vágólapra másolva!
Alaposan átdolgozta a BMW az X3-at, a második generáció nagyobb és kényelmesebb elődjénél.
Vágólapra másolva!

Ugyan csak a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, az először 2003-ban látott X3 második generációja, a BMW már nyilvánosságra hozta a hivatalos képeket és adatokat a szabadidő-autóról. Műszakilag és formailag is sok az újítás, bár ha utóbbit nézzük, az X3 alapkaraktere nem változott.

Az X1-től és az X5-től is kölcsönvettek néhány megoldást a dizájnerek, egyszerűbbnek, letisztultabbnak tűnik az összkép, szinte nem is látszik, hogy elődjéhez képest jelentősen megnőtt az autó.

Ugyanarra a padlólemezre épül az X3, amelyre a következő 3-as sorozat, 83 milliméterrel hosszabb, 28 milliméterrel szélesebb és 12 milliméterrel magasabb az első generációnál, tengelytávja 15 millimétert nyúlt. Főleg a sokat kritizált helykínálat miatt nőttek a méretek, de a mérnökök a terepképességeket is igyekeztek javítani, a hasmagasság ennek érdekében 12 millimétert nőtt.

(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Jót tett a csomagtartónak az átalakítás, alaphelyzetben 550 literes lett, a hátsó üléstámlák ledöntésével 1600 literes raktér formálhaó. Teljesen megújult a kabin, klasszikus négyműszeres kialakítású lett a műszerfal, a középkonzol az eddiginél sokkal inkább vezetőorientált, illetve új, 8,8 colos, színes kijelző is megjelent.

Csalódhatnak az X3-ban azok, akik azt várták, hogy keményebb lesz az autó, az utolsó csavarig átdolgozott futómű ugyanis elsősorban nem sportosabb vezetési élményt, hanem nagyobb menetkomfortot ígér. Felárért első ízben adaptív futómű is rendelhető, Normal, Sport és Sport+ módok közül választható ki az ideális beállítás.

Dolgoztak az összkerékhajtás beállításain, opcióként pedig elérhetővé vált a Performance Control, amely az ívbelső kerekek célzott fékezésével gondoskodik a könnyű kanyarodásról. Kezdetben két motorral lesz elérhető az X3, az xDrive20d-be a kétliteres dízelmotor került, 184 lóerővel és 380 Nm-es csúcsnyomatékkal, átlagfogyasztása 5,6 liter, amely a korábbinál 14 százalékkal alacsonyabb.

Százra 8,5 másodperc alatt gyorsítja a motor a szabaidő-autót, végsebessége 210 km/óra. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár hozzá, felárért az új nyolcfokozatú automata rendelhető. Az xDrive35i-be alapáron is ezt szerelik, a háromliteres, 306 lóerős, jól ismert blokk 400 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, átlagfogyasztása 8,8 liter.

Amerikában, a spartanburgi üzemben készül az X3, árlista még nincs.