Rali-ob: a veszprémi futam következik

2010.07.15. 19:36

Ismét murvás versennyel folytatódik a bajnokság, a hírhedten kemény Veszprém-ralival. A lőtér ezúttal nem szerepel a pályák között, de így sem ígérkezik könnyűnek a szokatlanul rövid futam.

 

Forrás: PTRT

Bükfürdőn várakozáson alul teljesített Janika, Veszprémben javíthat. A Peugeot-nak papíron fekszik a hétvégi futam

 

Néhány hete még az is felmerült, hogy elmarad a nagymúltú Veszprém-rali, mivel a verseny hagyományos központjául szolgáló lőtér nem áll rendelkezésre. (Ennek oka egy külön téma, röviden annyi, hogy a terület bekerült a Natura 2000 programba, tehát környezetvédelmi okokból nem lehet autóversenyt rendezni rajta a továbbiakban. Hadgyakorlatot, éleslövészetet meg igen, ettől visszás igazán a helyzet.) A rendező végül talált arra megoldást, hogy ne essen ki egy verseny a naptárból, ám ennek ára, hogy egy a megszokottnál kompaktabb, rövidebb ralit láthat majd a publikum.

Szombat délután a Litér környékén felépített körgyorsaságit teljesíti majd a mezőny kétszer, majd vasárnap zajlik a lényeg: ekkor további hét gyorsasági után dől el, hogy idén ki a legjobb murván. (A tervezett harmadik laza talajú verseny Borsodban az utóbbi hetek-hónapok időjárása miatt aszfaltos lesz.) Mivel a verseny össztávja így rövidebb lesz a szokásosnál, nem jár rá a Bükfürdőn alkalmazott 1,2-es szorzó, tehát a normál pontozás lesz érvényben.

Forrás: SRTH

Lassan csak matematikai lesz Herczigék esélye a bajnoki cím megszerzésére. Ezúttal muszáj lesz legyőzniük Aschenbrennert


Nagyon kevesen neveztek a ralira, mindössze 71 páros adta le jelentkezését, így a tapasztalatok alapján jó ha félszáz induló lesz mire elindul a verseny. Szerencse, hogy az első osztályt kiegészíti a másodvonal, illetve az RTE mezőnye, velük együtt azért lesz bőven versenyautó. Az 1-es rajtszám az idén eddig 100%-os Aschenbrenneré, ám Veszprémben talán minden eddiginél nehezebb lesz győznie, mivel ezeken a pályákon nem érvényesül annyira a Mitsubishi magasabb végsebessége. Ifj. Tóth János és Herczig állnak a tabella 2-3. helyén, nekik van talán a legnagyobb esélyük a győzelemre, mivel mindketten S2000-es autót hajtanak. Rajtuk kívül ott lesz a turbós armada élmezőnye, akik közül többen is odaérhetnek a dobogóra, mindenesetre Turira, Kazárra, Baloghra, Botkára vagy Hidegre feltétlenül érdemes lesz figyelni, sőt, mások is okozhatnak meglepetést. Turán lesz a nagy hiányzó, aki az elmúlt hétvégén Bulgáriában szép sikert ért el a Peugeot 307 WRC-vel, itthon viszont hosszabb eltiltás elé néz, még egy miskolci szabálytalan benzinminta és az a körüli ügyek miatt.

Új autó is debütál az élmezőnyben, a Kakuszi testvérek hosszabb kihagyás után egy Ford Fiesta S2000-essel állnak rajthoz. A kétkerék-hajtásúak között - mint mindig - Bútor Róbert és a C2 a favorit, viszont érdekes lehet Zagyva Lajos szereplése a C2R2-vel, ő általában a gyengébb autókkal is az eggyel nagyobb kategóriával szokott versenyezni.

Bár a Veszprém-ralival együtt három futam hátravan a bajnokságból, még az is elfordulhat, hogy vasárnap bajnokavatás lesz. Ehhez Aschenbrennernek 40-re kellene növelnie a jelenleg 32,4 pontos előnyét, tehát le kell győznie Janikát és Hercziget is - megfordítva nekik kell legyőzniük Asit, ha életben szeretnék tartani reményeiket. Ez fokozza az izgalmakat, pedig azokból már van jócskán, és nem feltétlenül a legkellemesebb fajtából - az élmezőnyben egyre nagyobb ellentéteket szül Aschenbrenner szereplése. Csak remélni lehet, hogy a pályán, és nem a zöld asztal mellett dől majd el a verseny, vagy akár az egész bajnokság sorsa.

Forrás: DRT

Négy hete ötödik lett a Balogh/Kiss páros, ezúttal is minden esélyük megvan egy jó helyezésre


Rajt Litéren, szombat délután 16:00-kor, míg az első autó célbaérkezése vasárnap kora délután várható.


A bajnokság állása:
 

1. Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 84
2. ifj. Tóth/Tagai Peugeot 207 S2000 N4 51,6
3. Herczig/Baranyai Skoda Fabia S2000 N4 46
4. Turi/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX N4 35
5. Turán/Zsiros Mitsubishi Lancer Evo IX N4 24,4
6. Balogh/Kiss Mitsubishi Lancer Evo IX N4 18
7. Hadik/Juhász Subaru Impreza N12 N4 16
8. Kazár/Szőke Mitsubishi Lancer Evo IX N4 11,2
9. Pethő/Bacigál Mitsubishi Lancer Evo IX N4 10,6
10. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 9,2

A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett