Fiatalos autókkal sokkol a Citroën

Vágólapra másolva!
Új, fiatalos termékcsaládot indít útjára a Citroën a Párizsi Autószalonon, amelyhez az inspirációt a Kacsából vették.
Vágólapra másolva!

Új termékcsaládot, a hagyományos Citroën márka, a DS és a Picasso egyterűek mellett a negyediket indítja el a francia márka az őszi Párizsi Autószalonon. Saját bevallása szerint az "iPod-generációt" célozza meg a Citroën, amely azt sejteti, hogy fiatalos modellek szerepelnek majd kínálatában.

Arra számít a szakma, hogy a franciák egy fapados szériával rukkolnak elő, Jean-Pierre Ploué, a PSA formatervezési igazgatója azonban cáfolta ezeket az információkat. Szerinte az új szériánál nem az ár lesz a döntő, hanem az "egyszerű és találékony dizájn" határozza meg a modelleket.

Nevet Ploué még nem mondhatott, de azt ígérte, hogy a termékcsalád "sokkolni fog" Párizsban, nem mellesleg pedig igazi eltávolodást jelent a tradícióktól. Ploué az egykori Kacsát (2CV) nevezte meg, amelyet összefüggésbe lehet hozni az új modellekkel, nem feltétlenül megjelenése, hanem innovatív kisugárzása miatt. Az igazi inspirációt a C-Cactus-tanulmány adhatta az új szériának, a 4,2 méter hosszú kompaktot a 2007-es Frankfurti Autószalonon mutatták be.