Bemutatkozott az új Ford Explorer

Alvázas helyett önhordó karosszériát kapott a Ford népszerű amerikai terepjárója. Kisebb károsanyag-kibocsátását alacsonyabb tömeggel és korszerűbb, turbómotort is tartalmazó motorpalettával érték el. Világújdonságként felfúvódó biztonsági övekkel és egy újfajta, kanyarodást segítő rendszerrel is felszerelték.

A minden ízében modern megjelenésű új Explorer könnyen felismerhető lesz jellegzetes hűtőmaszkjáról, feketére festett A-oszlopáról és egyedi lámpáiról . Elődjével ellentétben önhordó karosszériát és alaphelyzetben elsőkerék-meghajtást kapott az akár hét üléssel is rendelhető terepjáró.

Felárért természetesen intelligensnek mondott összkerék-meghajtással is rendelhető, amelynek többféle üzemmódja (hó, homok, sár, és normál) közül lehet választani a középkonzolon egy forgókapcsoló segítségével és természetesen nem maradt ki belőle a lejtmenet-vezérlő sem.

Forrás: Ford

Maradt szögletes, mégis sokkal modernebb lett a formaterv
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Amerikáról lévén szó, dízelmotor továbbra sincs, viszont a benzinmotorok korszerűbbek és takarékosabbak a korábbiaknál. Az erősebb a 3,5 literes, változó szelepvezérlésű 294 lóerős V6-os, 345 Nm nyomatékkal, ez a motor állítólag 20 százalékkal fogyaszt kevesebbet a korábbi, négyliteres V6-osnál. A másik az európai Ford Mondeóból és a Volvo S60-ból már ismert kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor 240 lóerővel és 339 Nm nyomatékkal, amely már 30 százalékkal takarékosabb. Mindkét motor hatfokozatú automatikus váltóhoz kapcsolódik, amelynek hosszú hatodikja szintén a takarékos autózást szolgálja.

Forrás: Ford

Jó minőségűnek tűnik a műszerfal, természetesen tolatókamera is van


A létraalváz elhagyásával csak 45 kilogrammot sikerült a menetkész tömegből lefaragni az elődhöz képest, ami azért is kevés, mert egyes karosszériaelemek, így a motorháztető is már alumíniumból készülnek. Nem csökkent a vontatható tömeg, az új Explorer vonóhorgára ugyanúgy rá lehet kötni egy 2268 kilogrammos utánfutót, mint a korábbi generációnál.

Forrás: Ford

A négyhengeres turbómotor is jelzi a takarékosságra törekvést


Sokat fejlődött a biztonság terén is a Ford szabadidő-autója, világelsőként többek között a hátsó ülésen balesetkor felfúvódó biztonsági övekkel is felszerelték, amelyek ötször akkora területen oszlatják szét a becsapódás energiáját az emberi testen, mint a hagyományos övek. Emellett egy újfajta, a menetstabilizálóval és a borulásgátlóval együttműködő kanyarodást segítő rendszerrel is felvértezték az Explorert. A Curve Control akkor segít, ha a vezető túl nagy sebességgel érkezik meg a kanyarba, ekkor a motornyomaték csökkentésével és mind a négy kerék megfelelő fékezésével tereli vissza a testes terepjárót a helyes irányba, egy másodperc alatt 16 km/órát tud csökkenteni a kanyarsebességen a stabilitás megtartása mellett.

Forrás: Ford

Világújdonság a hátsó üléseknél beépített felfúvódó övlégzsák


Ezen kívül távolságtartó tempomatot, holttér-figyelő rendszert, keréknyomás-ellenőrzőt, és aktív parkolóasszisztenst is lehet rendelni. A 2011-es Explorer télen kerül a tengerentúli Ford-kereskedésekbe.

KAPCSOLÓDÓ CIKK